Spring naar bijdragen

Conflict Garage


Rainking
 Share

Recommended Posts

Ik zou, voordat je officiëele stappen onderneemt, nog eens persoonlijk proberen eruit te komen. Misschien kom je er nog uit.

Ik verplaats dit wel even naar 'ff serieus' aangezien het technisch gedeelte al is opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je frustratie maar het 2e bedrijf waar je heen bent gegaan keek uiteraard meteen naar de ontluchtingsslang omdat het probleem niet verholpen was met het vervangen van de pakking.

Dit was in Wommels ongetwijfeld hetzelfde opgelost, het feit dat jij er voor kiest om naar een ander te gaan omdat iemand met vakantie gaat geeft jou geen recht op je geld terug.

Beetje rottige situatie maar denk niet echt dat je ''een jeepbedrijf in Wommels'' hier aansprakelijk voor kunt stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het verschil nog al. Pakking of ontluchting slang.

De pakkingen zullen aan vervanging toe zijn geweest want daar begin je niet voor niets mee.

Maar misschien was een beetje beter onderhoud voor die tijd beter geweest. Ik zou bij de vorige eigenaar vragen of je geld terug krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je frustratie maar het 2e bedrijf waar je heen bent gegaan keek uiteraard meteen naar de ontluchtingsslang omdat het probleem niet verholpen was met het vervangen van de pakking.

Dit was in Wommels ongetwijfeld hetzelfde opgelost, het feit dat jij er voor kiest om naar een ander te gaan omdat iemand met vakantie gaat geeft jou geen recht op je geld terug.

Beetje rottige situatie maar denk niet echt dat je ''een jeepbedrijf in Wommels'' hier aansprakelijk voor kunt stellen.

Ik sprak toevallig vandaag dat bedrijf nog in Wommels. (de wereld is klein)

En hoorde dat hij ook heeft aangeboden om je 150,-- retour te geven , maar dat je daar niet mee akkoord ging.

En dat de APK , stuurbekrachting opbouwen wel tot een goed resultaat was gekomen.

Dat er de kleppendeksel pakking is vervangen , karterpan-pakking ook is vervangen , hij daar zeker zo'n uurtje of 6 mee bezig is geweest , en hij er maar 3 heeft berekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een maand geleden mijn Jeep voor een apk keuring weggebracht naar een Jeepgarage in Wommels. Bij aankomst bleek de motor aan alle kanten olie te lekken. Ik heb de Jeep daar gelaten voor reparatie. Na ruim een week de Jeep weer opgehaald. Alle pakkingen van de motor waren vervangen. Reparatie kosten + onderdelen voor de afdichting bijna 300 euro. Toen ik weer thuis was bleek hij nog steeds evenveel olie te lekken aan alle kanten. Gezien degene 2 weken mėt vakantie was kon in na 2 weken terug komen voor repartie. Ik wilde echter die weken wel rijden en ben naar een garage gegaan in mijn woonplaats. Deze concludeerde al snel dat de slang van de carterafvoer helemaal verstopt zat. Deze vervangen en ingang carburateur schoon gemaakt en het euvel was verholpen. Nu heb ik de garage iWommels gemeld dat ik, vindt dat hij een analyse fout heeft gemaakt en mijn rekening daardoor niet jusit was en ik recht heb op (gedeeltelijke) teruggave van de kosten die niet nodig waren geweest. Hij wil hier echter niets van weten en wil ook niet meer comuniceren met mij. Heeft iemand een idee wat ik hier mee aan moet.

Ik sprak toevallig vandaag dat bedrijf nog in Wommels. (de wereld is klein)

En hoorde dat hij ook heeft aangeboden om je 150,-- retour te geven , maar dat je daar niet mee akkoord ging.En dat de APK , stuurbekrachting opbouwen wel tot een goed resultaat was gekomen.Dat er de kleppendeksel pakking is vervangen , karterpan-pakking ook is vervangen , hij daar zeker zo'n uurtje of 6 mee bezig is geweest , en hij er maar 3 heeft berekend.

Zijn 2 totaal verschillende lezingen. Hier ga je niet 1 , 2 , 3 uitkomen ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rainking ik weet niet wat je gedaan of gezegt hebt maar die jeep garage in wommels is normaal toppie

zeer gastvrij en altijd berijd om te helpen en zeker niet duur

en dat ze na reparatie geen 80 kilometer proef gaan rijden is te begrijpenhet probleem zal na een kleine test rit niet boven water zijn gekomen

en na jou lange rit wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet dat Nico zo niet is. ik ben ernog nooit met mijn Jeep geweest voor onderhoud of apk. maar ik bestel er wel veel onderdelen. en hij heeft mij nog nooit genaaid. maar hij heeft me zelfs veel gematst. en als die probleem bij mij was gebeurt. dan was ik accoord gegaan met die 150.- . maar jij ging niet accoord met een vinger. jij wou heel de hand terug hebben. omdat je ook de reparatie van dat andere bedrijf moest betalen. en Nico maakt ook weleens fouten. want fouten maken is menselijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan, je hebt nu verschillende topics gemaakt over het lekken van je motor en de pakkingen hiervan. Ook dat je het zelf vervangen had. Blijkbaar is er toch wel iets mis met je pakkingen, anders waren deze in Friesland niet alsnog vervangen. Dus die rekening zal wel kloppen.

Dat je probleem niet verholpen is, is vervelend, maar dat kan bij ieder merk gebeuren. Hoevaak lees/hoor je wel niet dat het probleem nog bestaat na reparatie.

Nu ben je er vorige maand al geweest en nu wil je het direkt verholpen hebben. Ik begrijg je frustratie, maar volgens de wet moet je de wederpartij nog steeds de gelegenheid geven om het op te lossen. Doordat jij nu zonder overleg naar een andere garage bent geweest, heb jij "Wommels" deze kans ontnomen.

Volg het advies van Kameel maar op (zie hierboven) en ga eens een gesprek aan met "Wommels". Weet zeker dat je er op een normale manier uit kan komen.

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jeepers

Nu maar eens een reactie uit het noorden en getuige aldaar van het olie lekkende jeepje.

Nu kan het zijn dat de analyse niet compleet was, maar die pakkingen van deze motor waren echt wel aan vervanging toe.

Je heb je kruit verschoten om geld terug te vragen bij de garage aldaar, door het feit dat je naar een ander bent gegaan.

Als je gram had willen halen was geduld een schone zaak geweest, en was de oplosing waarschijnlijk kostenloos geweest.

Mijn ervaring met deze garage is altijd zeer positief.

Jouw jeepje was waarschijnlijk nog aan het olie lekken als de pakkingen niet waren vervangen.

Altijd weer jammer dat een forum hiervoor gebruikt wordt, je kan toch ook een oplossing zoeken zonder dit aan de grote klok te hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jan,

Ik weet nog niet zo zeker of de garage zo'n verkeerde analyse heeft gedaan. Als een slang dicht gekoekt zat, dan denk ik dat je een behoorlijk oude motor in de jeep hebt zitten. Thans een motor met veel kilometers. Bijna altijd is het zo dat de oude motoren overal langs de pakkingen lekken. Als je met een vies (lees vet) blok bij de garage komt, dan lijkt mij de conclusie redelijk logisch. Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben.

Overigens vind ik EUR 300,-- niet veel voor de klus. Als je bedenkt dat je eerst een motorsteun moet demonteren voordat je de carterpan kunt demonteren. Om de achterste krukaskering te vervangen moet eerst het achterste hoofdlager gedemonteerd worden. Om de voorste krukaskering te vervangen moet de krukaspulley gedemonteerd worden. Er heeft ook vast veel sludge in het blok gezeten en dat is waarschijnlijk ook schoon gemaakt. Kleppendeksels zijn vaak krom en de schroefgaten vaak ral. Ook dit is geen makkelijke om lekdicht te krijgen.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Met het oude blok is waarschijnlijk/helaas meer dan één ding mis geweest. Als er meer mis is, dan kun je alleen maar gestructureerd te werk gaan. De garage is begonnen met de meest voor de hand liggend probleem. Na jou lange rit naar huis heeft zich het tweede probleem gemeld. Ook dit probleem heb je nu opgelost. Ik zou denken dat je nu blij zou zijn met een schoon blok met allemaal nieuwe pakkingen.

Tot slot moet ik zeggen dat ik goed kan begrijpen dat de garage niet graag meer met je wil praten. Als ik zo'n k*t-klus had gedaan en ik kreeg er niet eens een fatsoenlijk "dank je wel" voor, dan zou ik ook boos worden. Jou excuses aan de garage is misschien beter op zijn plek.

Jos Reuling

Ik heb een maand geleden mijn Jeep voor een apk keuring weggebracht naar een Jeepgarage in Wommels. Bij aankomst bleek de motor aan alle kanten olie te lekken. Ik heb de Jeep daar gelaten voor reparatie. Na ruim een week de Jeep weer opgehaald. Alle pakkingen van de motor waren vervangen. Reparatie kosten + onderdelen voor de afdichting bijna 300 euro. Toen ik weer thuis was bleek hij nog steeds evenveel olie te lekken aan alle kanten. Gezien degene 2 weken mėt vakantie was kon in na 2 weken terug komen voor repartie. Ik wilde echter die weken wel rijden en ben naar een garage gegaan in mijn woonplaats. Deze concludeerde al snel dat de slang van de carterafvoer helemaal verstopt zat. Deze vervangen en ingang carburateur schoon gemaakt en het euvel was verholpen. Nu heb ik de garage iWommels gemeld dat ik, vindt dat hij een analyse fout heeft gemaakt en mijn rekening daardoor niet jusit was en ik recht heb op (gedeeltelijke) teruggave van de kosten die niet nodig waren geweest. Hij wil hier echter niets van weten en wil ook niet meer comuniceren met mij. Heeft iemand een idee wat ik hier mee aan moet.

Ik sprak toevallig vandaag dat bedrijf nog in Wommels. (de wereld is klein)

En hoorde dat hij ook heeft aangeboden om je 150,-- retour te geven , maar dat je daar niet mee akkoord ging.En dat de APK , stuurbekrachting opbouwen wel tot een goed resultaat was gekomen.Dat er de kleppendeksel pakking is vervangen , karterpan-pakking ook is vervangen , hij daar zeker zo'n uurtje of 6 mee bezig is geweest , en hij er maar 3 heeft berekend.

Zijn 2 totaal verschillende lezingen. Hier ga je niet 1 , 2 , 3 uitkomen ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van de garage een aanbod gekeregen waar ik mij in kan vinden en bedank bij deze de garage in Wommels voor de geboden oplossing.

Gr. jan

Zou de redactie deze berichten willen verwijderen weet namelijk zelf niet hoed dit te doen.

slotje :)

voordat er meer olie op het vuur komt...... Owhnee probleem van die olie is al opgelost.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal 'm op slot doen omdat de topicstarter erom vraagt, berichten verwijderen doen we alleen maar als het een scheldpartij zou zijn geworden of nutteloos geouwehoer.

Ik vind dit topic juist een voorbeeld hoe het kan, veel nette en duidelijk beschreven meningen en nog opgelost ook.

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...