Spring naar bijdragen

specificaties jeep cherokee performance


waz
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben op zoek naar de specificaties van mijn Jeep Cherokee 4.0 Performance uit 1992. Ik kan wel de specs vinden van de standaard modellen maar nergens vind ik informatie over de performance editie.

Ik ga er van uit dat de meeste details hetzelfde zijn maar bijv koppel, laadvermogen etc zouden af kunnen wijken.

Heeft iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=384&highlight=performance

:D

Jeep Cherokee Performance is een "speciale" uitvoering van de Cherokee, speciaal in de zin van:

*full options

*verlaagd met BBS velgen (15"inch 255 breed)

* speciale voorbumper met mistlampen

* speciale achterbumper met dubbel uitlaat systeem

* Ander interieur (o.a. BBS stuur)

Meer een optisch pakket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmm vreemd, de jeep garage waar ik hem kocht die verteld dat hij wel degelijk een hoop meer PK's heeft. Daar heb ik in 2 'normale' 4.0 high output jeeps gereden, die waren prima pittig maar de performance die was bizar veel sneller in het optrekken. Ik merkte direct een 'groot' verschil. Ik ben dus heel benieuwd naar anderen met info over de performance of misschien iemand op dit forum ook een performance heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu toch alle Performance-liefhebbers bij elkaar zijn hier even een beetje off-topic: Wie weet/heeft/kan regelen: een rechter-mistlicht uit voorspoiler ? Volgens mij heeft ie namelijk minder vermogen als dat glaasje kapot is (zo is het tenminste weer on-topic) :D

En volgens mij, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet, heb ik ergens hier op het forum wel eens gelezen dat MikePerformance erover aan het nadenken was om de boel wat verder op te kietelen, dus misschien als je hem benaderd dat ie je meer kan vertellen over de standaard situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmm vreemd, de jeep garage waar ik hem kocht die verteld dat hij wel degelijk een hoop meer PK's heeft. Daar heb ik in 2 'normale' 4.0 high output jeeps gereden, die waren prima pittig maar de performance die was bizar veel sneller in het optrekken. Ik merkte direct een 'groot' verschil. Ik ben dus heel benieuwd naar anderen met info over de performance of misschien iemand op dit forum ook een performance heeft?

Er zit nagenoeg geen verschil in vermogen tussen een performance en een normale cherokee. Wat wel kan zijn bijvoorbeeld is dat de performance door de vorige eigenaar licht is getuned. Denk hierbij aan een spacer en grotere throttle body , uitlaatsysteem en andere computer.

Toen ik met mijn standaard 2 deurs cherokee bij een stoplicht stond en naast de cherokee van een vriend van mij stond hebben wij een sprintje getrokken. Ik won met ruim 3 wagens lengte verschil. We hadden allebei een 4.0 HO maar de mijne had maar 120000 km gelopen en die van hem bijna 265000 km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naar mijn weten alleen uiterlijke verschillen

87-90 - 4.0L I6 "Power Tech" Renix engine

177 hp @ 4750 rpm, 224 ft lb @ 2400 rpm/220lbft @ 2000rpm

91-95 - 4.0L I6 MPI "Power Tech HO" (High Output)

190 hp @ 4750 rpm, 225 ft lb @ 3,950 rpm

96-99 - 4.0L I6 MPI "Power Tech HO" (High Output) (OBD-II)

190 hp @ 4600 rpm, 225 ft lb @ 3,000 rpm

00-01 - 4.0L I6 MPI "Power Tech HO" (High Output) (distributorless)

193 hp @ 4600 rpm, 231 ft lb @ 3,000 rpm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vond ik op het internet over de Cherokee Performance

1991 Jeep Cherokee Performance Edition 4.0 I6 High Output Automaat.

6 cilinder in lijn

+/- 190 pk, 300 Nm Koppel

Performance onderstel, speciaal interieur, andere bumpers, Performance BBS wielen.

Volleder interieur, electrisch verstelbaar

Airconditioning

Alcantara Stuur

Verstralers in de bumper

Hi & Low gearing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Maar nu toch alle Performance-liefhebbers bij elkaar zijn hier even een beetje off-topic: Wie weet/heeft/kan regelen: een rechter-mistlicht uit voorspoiler ? Volgens mij heeft ie namelijk minder vermogen als dat glaasje kapot is (zo is het tenminste weer on-topic) :lol:

En volgens mij, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet, heb ik ergens hier op het forum wel eens gelezen dat MikePerformance erover aan het nadenken was om de boel wat verder op te kietelen, dus misschien als je hem benaderd dat ie je meer kan vertellen over de standaard situatie.

@ Bonusheld: Gisteren heb ik een blauwe performance gekocht uit 92, waarvan ook de rechter mistlamp kapot is. Het zou wel heel toevallig zijn, maar heb jij je wagen onlangs verkocht en heb ik 'm nu? Kenteken DR-PV-47.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...