Spring naar bijdragen

Balanceerpoeder?


Recommended Posts

Ik wil mijn banden om laten leggen op mijn nieuwe velgen.

De velgen zijn Mickey Thomson Classic II, Banden Wrangler MT-R 33-12.5-15

Ik wil daar liever geen plaklood of zink op hebben zitten,zonde van zo'n mooie velg.

Is balanceerpoeder een goed alternatief? Heeft iemand daar ervaringen mee?

Is het verstandig om de banden gelijk met binnenband te laten monteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik geen moeite met plaklood, zit aan de binnenkant en doet geen schade.

Maar dat poeder wordt veel gebruikt in vrachtwagen banden..misschien naar een wat groter bandencentrum die ook vrachtwagens helpt?

wat betreft de binnenband.. geen idee, die heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb balanceerpoeder zitten in mijn BFG mud 33*12.5/15. Wat kan ik er meer over zeggen dan dat het gewoon goed werkt. Ik heb geen binnenbanden, maar het zakje werd er bij het erop leggen bijgedaan. Komt niet bij je ventiel naar buiten als je de spanning verlaagt en het doet gewoon zijn werk. Er schijnt een maximum snelheid aan te zitten, maar tot 120 km/h geen problemen. Voor mij geen lood / loodvervangers meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het verstandig om de banden gelijk met binnenband te laten monteren?

zou ik niet doen, wanneer je de banden op lagere spanning rijdt, b.v. bij terreinrijden, gaan de binnenbanden schuren en daardoor eerder kapot. Tevens heb je kans dat je kreukels in je binnenband trekt wanneer de velg iets verdraaid ten opzichte van de band wat nog sneller een lekke band veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Centramatic Wheel Balancers for oversized tires 4 stuks usd 200

# 300455 87-06 YJ of 46-86 CJ ( ander boutenpatroon) # 300555

http://www.centramatic.com/

zijn metalen schijven die je achter je velg zet

--------------------------------------

sommige Yanks doen golfballen in hun banden of kogellagerkogels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Centramatic Wheel Balancers for oversized tires 4 stuks usd 200

# 300455 87-06 YJ of 46-86 CJ ( ander boutenpatroon) # 300555

http://www.centramatic.com/

zijn metalen schijven die je achter je velg zet

--------------------------------------

sommige Yanks doen golfballen in hun banden of kogellagerkogels

ziet er uit als het ei van columbus.. iemand al gebruikt gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben benieuwd met welke snelheid het gaat werken
30 km /uur

lezen beest

At what speed do Centramatics start working?

Most models start working at 20-22 mph depending on wheel diameter. This occurs long before vibration due to imbalance, which is at speeds in excess of 35 mph.

How many ounces of imbalance can they correct and how much balance media is used?

Balancer size Amount of media Correction potential

16"-19.5" fronts 10-16 oz. 8-12 oz.

16"-19.5" duals 18-24 oz. 16-20 oz.

22.5"-24.5" fronts 16-22 oz. 12-16 oz.

22.5"-24.5" duals 30-32 oz. 22-26 oz.

Balancers vary in model and size, the above are close approximates. Within each size are several models, each with specific specs and performance.

How long do they last?

We have balancers with 1,439,716 miles on them and still in good working condition. That's why we have a 5-year unlimited mile warranty and offer unequaled service.

What about alignments?

Alignments control the direction and travel of the tires. Vehicles must be aligned by creditable alignment facilities to exacting specifications. Premature tire wear and resulting vibration occurs if proper alignment is not maintained. Worn, loose or missing suspension components must be replaced. Centramatics balance the assembly and cannot correct alignment issues. Many forms of tire wear and poor handling result from mis-alignments.

clearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gif

TOP

je kunt ze gewoon bij mij of bij 4wd bestellen. Zelfde prijs usd 200 voor de 300 series

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze er volgende week onder zitten dus........

5 jaar garantie

Ben er al een poosje mee bezig en over de verschillende oplossingen aan het lezen.

Terreinen zonder afspuitinrichting enzo Kan ik met mn handen de velgen schoonmaken

Met die schijven kun je nog wel een klontje modderr hebben hier en daar.

volgende stap misschien staun internal beadlocks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me een mooi systeem,ook die poeder maar 'k begrijp nog niet helemaal (natuurkundig) hoe 't werkt.

de bolletjes (of kogels) willen graag naar buiten door centrifugale kracht maar waardoor kiest het merendeel 't lichtste deel van de velg en/of band?

Zou verwachten dat door de slingering (in 't zwaardere deel waartegenover normaal lood wordt geplakt) daar ook de kogeltjes of poeder zich gaat bevinden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Roland heeft ze ook gekocht de centramatic wheelbalancers en is dik tevreden.

Ik heb 2 nieuwe voorbanden met binnenbanden en geen lood meer

Yep. Ik heb ze nu alleen voor zitten, en het is een hele verbetering (zeker 50% beter).

ik kan nu 100 km/h rijden zonder dat ik uit de auto schud:yes:.

Ga ze dit weekend achter ook monteren, kijken of het nog beter wordt.

Ik had eerst ook m´n twijfels, maar het werkt boven verwachting (Niet 100% maar dat had ik ook niet verwacht met Maxxis Creepy Crawler´s)

Ik denk dat het effect met "Normalere" (Is dat een woord:whistle:) banden nog beter is.

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

Onder mijn CJ het ik velgen zitten van een hummer (met de magnesium ringen), waar een ander center in gelast is, met de juiste steek. Daarna heb ik enkele gaten erin geboord, om de remmen te kunnen schoon spuiten.

Dus zit er erg véél onbalans op.

Dit was tot voorheen geen probleem, daar deze enkel terrein zagen.

Nu, met de Jamboree voor de deur, zal die dus toch ook wat asfalt zien, en zal ik toch een oplossing moeten zien te vinden.

Momenteel kan ik niet sneller rijden dan zo’n 45km/h zonder trillingen.

Zou zo’n poeder een goede EN betaalbare oplossing kunnen zijn?

Mijn band/velg combinatie weegt zo’n 68kg!!!!

Terreinrijden doe ik op 0,6 bar, dus kan die poeder dan tussen band en velg gaan schuren? Gaat die poeder bij ‘t lossen van de band door ‘t ventiel naar buiten of voor verstopping zorgen?

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels 2 setjes banden dynamisch gebalanceerd met plastic 6mm BB gun kogeltjes, werkt prima.

Stuk goedkoper dan balanceerzand, wat ik overigens ook al eens heb gebruikt.

Afgelopen zondag voor het eerst met een set 32" M/T Bf gereden, op de terugweg bij 120 km/h geen centje onbalans te bespeuren.

In de 32" zit 225 gram aan BB gun kogeltjes, de andere set van 30" At Bf die on de LX zitten zit per band 150 gram.

Ben met die auto inmiddels 2 keer naar oostenrijk geweest, ook daar geen enkel onbalans te voelen, ook geen rare slijtageplekken aan te zien.

Bijkomend voordeel van 6mm kogeltjes is dat ze bij lage bandenspanning niet tussen band en velg gaaan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...