Spring naar bijdragen

Welke lier??


Recommended Posts

In te koop wordt een 12.000 lbs lier aangeboden. Daar ontstond enige discussie, voornamelijk mbt tot gebruikerservaringen.

Dat een lier moet worden afgestemd op het gewicht van de auto is al eerder besproken, dus daar gaat het nu niet om.

Regelmatig zie je aanbiedingen van Makro etc. waarin voor een relatief lage prijs lieren te koop worden aangeboden. De vraag werpt zich dan op hoe het zit met gebruiksgemak, levensduur en bijvoorbeeld garantie en service.

We weten ook wel, dat lieren van bijv. Warn tot de topklasse behoren, maar bij niet intensief gebruik zijn die weer relatief duur, denk ik dan.

Dus: wat is de gulden middenweg voor een lier. Redelijke prijsklasse gecombineerd met veiligheid en gebruiksgemak. Gaarne jullie ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat laatste heb ik nou wat aan. Eindelijk iemand die me na bijna 3 jaar op de zoekfunctie wijst.

Ik zal nog een voorbeeld geven: in een draadje in "te koop", nu met een slotje, wordt gewezen op een afstandsbediening die gevaarlijk is, omdat je, als eenmaal een knop ingedrukt is, de functie zelf weer moet uitschakelen. Bij andere lieren is het loslaten van de knop kennelijk voldoende. Zulke dingen wil ik graag weten.

En degene die verder niets te melden heeft kan toch gewoon dit topic overslaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prikkelbaar? :yes:

Mijn ervaring is dat je vaak krijgt waarvoor je betaald. Een 'Makro'lier is een heel stuk goedkoper en is dus niet geschikt voor de regelmatige gebruiker.

Kwaliteit is wat minder en de levensduur hangt erg af van het gebruik.

Het hangt er simpelweg vanaf hoe en hoe vaak je in het terrein zit en moet lieren.

Afstandbedieningen heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou er vanaf blijven. Omdat lieren nooit zonder risico is, is het handig elk risico zo laag mogenlijk te houden en geen nieuwe te creeeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nu zelf die Makrolier van 12000lbs sinds dit voorjaar gemonteerd zitten. De standaard kabels zijn erg kort, wel voldoende dik. Symbolen op de bediening vind ik niet echt duidelijk en vrijloop gaat nog erg stroef.

Wat trekkracht en snelheid betreft, trekkracht zat voor een CJ5, loopt ook niet erg warm als je 3x 20meter achter elkaar liert, snelheid vind ik minder belangrijk, tis geen wedstrijd ;-)

Wat levensduur, en service betreft, nog geen negatieve ervaring opgedaan. Makrolier is een AA-lift en importeur zit gewoon in Nederland. 2 jaar garantie!

Ik heb wel de relaiskast onder de motorkap geplaatst en een massakabel direct naar de accu getrokken.

Net wat Kameel zegt, alle waar naar z'n geld..... Hier heeft tie z'n geld al waar gemaakt. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klik

103 pagina's en in die 3 jaar nog nooit tegen gekomen?:rolleyes::wub:

yup kweet ut.....flauw..maar moest ff:D:P

:):):D

Dat krijg je nou als je laat nog op bent.......

Toch wat wijzer geworden: Ik weet nu dat Google bestaat en dat je met de zoekfunctie niet alles kunt vinden:lol:

Ik begrijp dus dat dit soort goedkope lieren niet per definitie slecht hoeft te zijn. Ab heeft gelijk: de snelheid is niet zo belangrijk, het is geen wedstrijd.

Als er nog meer ervaringen zijn zie ik dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik op gelet heb bij de aanschaf van mijn lier is het volgende:

1, Ik denk die lier niet echt veel nodig te hebben

2, Een maatje zwaarder genomen omdat het geen Warn is. Zal dan ook niet snel warm lopen.

3, 2 jaar garantie

4, onderdelen zijn te krijgen

Via Ebay redelijk "goedkoop" kunnen vergaren zodat ik nooit een echte bult kan vangen. En of het een miskoop wordt zie ik later wel. Voor hetgeen waar ik mijn lier voor denk nodig te hebben zal deze wel voldoen.

Seilwinde-2-300.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wat als die goedkopere lier het nou net effe begeeft of warmloopt op een moment dat je deze het hardst nodig hebt ... een lier koop je voor het 'leven' indien je een goed en bewezen merk koopt.

Ja, ik ben voorstander van Warn en zal ook niks anders gebruiken :lol:

by the way: vereist, ongeacht het gekozen merk -> een synthetische lijn of de juiste uitrusting om veilig te kunnen lieren :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...