Spring naar bijdragen

Kosten


erikB
 Share

Recommended Posts

Hey forumleden,

Ik heb nu een mooie cherokee op het oog maar weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Goed tot zeer goed onderhouden 1993ér op gas. Zit een andere motor(1,5ton) sinds paar duizend km'ers. Ziet er echt goed uit. Is een SE uitvoering met zwart leren bekleding en meer opties dan dat de boekjes weergeven, cruise control, elec stoelen, etc. Heeft totaal ongeveer 2,5 ton gelopen.

Maar zijn vraagprijs vindt ik veels te hoog. Wat zou een cherokee mogen kosten op basis van het bovenstaande? Ik weet het namelijk niet wat een goede cherokee mag kosten, jullie wel (hoop ik:D)

En wat zijn de punten die gezien de Km stand nog zullen gaan komen, denk aan automaat, vering, lagers, hij heeft namelijk al 2,5 achter de rug.

thanks alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ErikB

Als je een reële waarde voor deze jeep wilt hebben zal’ie eerst objectief beoordeelt moeten worden. Ben je er “gek” van dan is een subjectief oordeel voldoende en is het wat de gek er voor geeft.

Naar wat ik lees zal het voor mij bij E2000,- ophouden. Maar dan probeer ik objectief te zijn.

Is hij “goed” dan kan je jaren vooruit met normaal onderhoud…is de Jeep “slecht” dan kan je er ook nog jaren mee voort…kost alleen wat meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat idee had ik dus ook, en ik kan heel goed begrijpen dat er emotionele waarde aan een auto kan zitten. Maar ik wil niet voor de emotionele waarde van iemand betalen. Maar de ''waarde'' voor de auto alleen kan ik dus niet echt goed inschatten omdat ik nog onbekend ben met een Jeep. Marktplaats en andere sites geven een goed beeld maar daar zit zoveel slecht spul tussen wat ze adverteren als bagenoeg nieuw dat het een beetje vertekend beeld geeft voor mij.

Maar dan zit ik nu dus met een emotioneel verschil van rond de 4.000. Wordt toch een beetje teveel van het goede.

Thanks Ruudvd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de advertentie staat:

geleden is de motor vervangen door een zeer goede gebruikte met 138.000 km, dus eigenlijk is de km-stand nu 143.000km.

Welke redenering is dat nu ?

De drivetrain, de ophanging , de versnellingsbak en gans de meuk hebben toch 250.000 gelopen ?

Het is een nette wagen, op foto toch, maar de prijs is veel te hoog. Als je goed rondkijkt kun je nog mooie dingen vinden hoor voor die prijs.

Doe een lager bod, en wacht af. die is nog niet direct weg denk ik ! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel te duur!

Daar komt nog bij dat er een "nieuw type" front op de auto zit. Waarom? Heeft 'ie (zware) front schade gehad, waarna hij is overgespoten én de motor is vervangen?? Dat kan ook verklaren waarom hij er zo mooi uitziet.

Ik denk dat het iemand is die een schadeauto heeft opgeknapt en nu geld wil zien! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waarom is die motor vervangen ?

Zo'n blokken leven toch langer dan 250000 ?

Als ze goed onderhouden zijn toch en er geen varken heeft mee gereden.

en trouwens, als iemand de moeite doet om de motor te vervangen, waarom hem dan zo snel erna weg doen ?

klopt iets niet aan die kar...:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik 6500 ook behoorlijk aan de prijs vind. 2000 vind ik wel weer wat aan lage kant als je zo'n net uitziende auto vind. Maar bel anders eens met de mannen van Jee-Bee, want die zouden de motorwissel hebben uitgevoerd. Er zou ze tenminste wat moeten zijn opgevallen als het nieuwe front er op is gekomen vanwege schade etc. Bellen kan nooit kwaad. Achter alle veranderingen zit immers een reden. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat idee had ik dus ook, en ik kan heel goed begrijpen dat er emotionele waarde aan een auto kan zitten. Maar ik wil niet voor de emotionele waarde van iemand betalen. Maar de ''waarde'' voor de auto alleen kan ik dus niet echt goed inschatten omdat ik nog onbekend ben met een Jeep. Marktplaats en andere sites geven een goed beeld maar daar zit zoveel slecht spul tussen wat ze adverteren als bagenoeg nieuw dat het een beetje vertekend beeld geeft voor mij.

Maar dan zit ik nu dus met een emotioneel verschil van rond de 4.000. Wordt toch een beetje teveel van het goede.

Thanks Ruudvd

Ik heb 1 advies voor jou. NIET KOPEN! Veels en veels te duur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey forumleden,

Ik heb nu een mooie cherokee op het oog maar weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Goed tot zeer goed onderhouden 1993ér op gas. Zit een andere motor(1,5ton) sinds paar duizend km'ers. Ziet er echt goed uit. Is een SE uitvoering met zwart leren bekleding en meer opties dan dat de boekjes weergeven, cruise control, elec stoelen, etc. Heeft totaal ongeveer 2,5 ton gelopen.

Maar zijn vraagprijs vindt ik veels te hoog. Wat zou een cherokee mogen kosten op basis van het bovenstaande? Ik weet het namelijk niet wat een goede cherokee mag kosten, jullie wel (hoop ik:D)

En wat zijn de punten die gezien de Km stand nog zullen gaan komen, denk aan automaat, vering, lagers, hij heeft namelijk al 2,5 achter de rug.

thanks alvast

Hier staat er ook 1 uit 1993 en op gas zie www.jvanveen.com en voor 2250 euro. Ik denk dat dat ongeveer een richtprijs moet zijn voor cherokee's van rond 1993

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd was die auto op MP. Ik stelde ook gelijk de vraag waarom nieuwe motor en grill. Motor omdat deze ratelde en JEEBEE een goede had liggen??!! En de grill omdat deze er al opzat. Ik zat namelijk te denken aan een kusje gehad op de voorkant.

Maar nu weet ik een beetje wat de richtprijs moet zijn.

Michel1972, thanks voor de tip maar ik wil er graag 1 met leer en iets meer opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd was die auto op MP. Ik stelde ook gelijk de vraag waarom nieuwe motor en grill. Motor omdat deze ratelde en JEEBEE een goede had liggen??!! En de grill omdat deze er al opzat. Ik zat namelijk te denken aan een kusje gehad op de voorkant.

Maar nu weet ik een beetje wat de richtprijs moet zijn.

Michel1972, thanks voor de tip maar ik wil er graag 1 met leer en iets meer opties.

Ok logisch maar let bij de aanschaf van een cherokee met airco op het volgende. Veel airco's bij cherokee's lopen niet goed door met als gevolg dat het water aan de bijrijderskant blijft zitten tussen bodem en vloer binnenkant auto. Dit heeft weer als gevolg dat het goed kan gaan rotten. Mocht je een cherokee kopen staar je niet blind op opties! Dat is niet het belangrijkste waar je op moet letten bij aanschaf. Tuurlijk zijn opties leuk maar let vooral op carrosserie , speling aandrijfas en bak , turbulenties bij snelweg ritten. Maak zeker een proefrit en zet hem op de brug en bij die proefrit echt wel even het gas flink intrappen en controleren hoe het rijgedrag is bij 120 km of meer. Want weet als je een jeep koopt ben je nooit klaar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"veel geld voor zo'n oudje!"

Nog een paar "dure" puntjes van aandacht,

door schade & schande wijs geworden bij bepaalde zaken :lol:

Voor als je bij een andere gaat kijken.

Katalisator nog heel ?

Schokbrekers nog goed & achterveren niet doorgezakt ?

Electronische problemen ? , vreemde foutmeldingen op de computer ?

Kijk even naar de motorolie , niks vreemds te zien?

En, zoals al eerder genoemd, trap hem bij een warme motor ook

eens flink op de staart, kijken hoe die zich dan houd.

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...