Spring naar bijdragen

Nou, hij staat hier eindelijk voor de deur:)


jeepert
 Share

Recommended Posts

Het heeft even geduurd (als kleine jongen wilde ik al een jeep), maar het is nu zover: papa heeft eindelijk z'n jeep. Ik kan nu letterlijk uit m'n dak gaan, want met dualtop!

Nou nog op zoek naar winterbanden. Maar wat te doen met de 5 banden die eraf komen en wat voor winterbanden...?

Ik zoek me suf naar halve deuren voor deze 4-deurs, maar die bestaan nog niet?

forum_04.jpg

forum_03.jpg

forum_02.jpg

forum_01.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft even geduurd (als kleine jongen wilde ik al een jeep), maar het is nu zover: papa heeft een eindelijk z'n jeep. Ik kan nu letterlijk uit m'n dak gaan!

Nou nog op zoek naar winterbanden. Maar wat te doen met de 5 banden die eraf komen en wat voor winterbanden...?

Ik zoek me suf naar halve deuren voor deze 4-deurs, maar die bestaan nog niet?

(Ik ga ook nog even op zoek hoe ik afbeeldingen aan dit bericht kan toevoegen).

mooi man veel plezier ermee:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je die banden wegdoen. Winterbanden hebben de nare eigenschap dat ze bij hogere temperaturen slijten als een gek. Er zijn veel leveranciers die tegen niet te hoge vergoeding 2 keer per jaar graag de banden verwisselen en de niet gebruikte banden in opslag houden. Het lijkt misschien duur, maar op den duur hoef je minder vaak nieuwe banden te kopen. Tenzij de die Jeep over twee jaar al weer kwijt wilt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Jeep hoor!!!!:frusty:

En inderdaad: Banden gewoon er weer op gooien na de winter.

nu gewoon ff 4 velgen zoeken ( met dezelfde steek :P) en daarop de winterbanden leggen. Komend voorjaar gewoon deze er weer onder.

En dat reservewiel laten waar 'ie zit. In het geval van een lekke band is die gewoon bruikbaar!

Veel plezier met je Jeep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de geïnteresseerden nog wat details:

Het is een Wrangler 3.8i A/T Unlimited 4x4 met de volgende opties:

  • automaat
  • cruise control
  • metallic lak
  • airco
  • dual top
  • radio/cd-wisselaar met subwoofer (geweldig geluid!)
  • side airbags
  • mistlampen
  • treeplanken
  • parkassist

Hij rijdt fantastisch met een zacht zoemend geluidje. Heel comfortabel, met uitstekende stoelen en bijzonder relaxed om zo in een automaat te rijden! Het geluid van de radio/cd-speler met subwoofer is ronduit fenomenaal! :bye1:

Ik ben nog aan het zoeken naar een goeie bevestiging van de twee kinderstoeltjes achterin, want die zijn nogal hoog (hebben eigen hoofdsteunen met van die zij-flappen) en worden door de hoofdsteunen in de achterbank naar voren gedrukt, zodat er ruimte tussen het stoeltje en de achterbank ontstaat. In het betere bochtenwerk dreigen ze dus te kantelen. Iemand bij Jeep heeft zitten snurken, want alleen de middelste hoofdsteun kan eruit. :wacko: Ik ben dus nog op zoek naar een manier om de kinderstoeltjes echt goed te fixeren, zodat ze bij een aanvaring op z'n plek blijven.

Als 'first-time' Jeeper werd ik onprettig verrast door het feit dat de motorkap niet op slot kan. Handvatten aan de rolbeugel zouden ook handig zijn geweest, zeker bij dit type auto's. Rare jongens, die Amerikanen... :no:

Verder zoek ik nog naar een fatsoenlijk ski-rek voor op het reservewiel en naar winterbanden.

Over winterbanden krijg ik allerlei verschillende adviezen die elkaar tegenspreken, ieder met een groot prijsverschil:

- gewoon 1x per jaar banden verwisselen

- koop een extra set (grotere) velgen + banden en laat die verwisselen (ik zou dan een voorkeur voor 'echte' Jeep-velgen hebben, maar dan mag de portemonnaie weer volledig open)

- verkoop de huidige banden (al dan niet met velgen) en leg er (grotere) winterbanden/all season banden onder.

Het belangrijkste vind ik eigenlijk dat het weggedrag onder normale omstandigheden niet drastisch wijzigt (geluid, remweg) en dat de auto er niet al te veel als een Hummer uit komt te zien (ik moet er ook nog mee naar klanten kunnen en zit al op - lees: over - het randje).

Zodra ik halve deuren heb gevonden is ie 'af', maar dat hoeft niet deze week al. Komt wel een keer (volgende zomer dus). Op de 'officiële' Jeep-websites staan ze wel afgebeeld, maar nergens tref ik een overzichtje aan met bijvoorbeeld de prijzen. Het valt mij sowieso op dat op allerlei websites met gadgets de productinformatie zeer minimaal is. Ook op de website van Mopar zijn asseccoires opgenomen zonder ook maar één fotootje. :wacko: In 2007 is dat niet meer nodig hoor! Maar goed: ik doe zelf in websites en webshops, dus ik zal wel in enige mate bevooroordeeld zijn :)

Nou al met al: een FANTASTISCHE auto, wij zijn er SUPERBLIJ mee en wij gaan er met het gehele gezin vol van GENIETEN.

We kijken even naar de beelden:

nodoor.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uuuhh...nog even over die banden; ik zag ergens staan dat je M(ud) + S(now) banden hebt.

Zie ik het nou verkeerd of uuhh....:wacko:

Toebehoren; ga maar shoppen op 4wd.com, quadratec.com. Die sites staan al bomvol met aftermarket producten voor de JK.

Halve deuren weet ik niet, maar kijk daar eens rond.

Nogmaals onwijs veel fun met/van de wagen!!!

(maar dat gaat zo te lezen wel lukken...:wacko::bye1:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uuuhh...nog even over die banden; ik zag ergens staan dat je M(ud) + S(now) banden hebt.

Zie ik het nou verkeerd of uuhh....:wacko:

Toebehoren; ga maar shoppen op 4wd.com, quadratec.com. Die sites staan al bomvol met aftermarket producten voor de JK.

Halve deuren weet ik niet, maar kijk daar eens rond.

Nogmaals onwijs veel fun met/van de wagen!!!

(maar dat gaat zo te lezen wel lukken...:wacko::bye1:)

Ja, dat van die Mud en Snow klopt, ik ben alleen op zoek naar banden die naast deze M+S-aanduiding ook een 'driehoekje met bergje erin' hebben.

Ik ga snel een kijkje nemen op de websites die je noemt. Shop till you drop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M&S is inderdaad geen winterband merkteken. In principe mag dat teken zelfs op slicks gezet worden, zolang de betreffende fabrikant maar vindt dat slicks goed genoeg zijn voor modder en sneeuw....:wacko:

Dat bergje met sneeuwvlokje is het teken dat aangeeft dat het een winterband betreft.

All season banden zijn een tussenweg... Niet doen dus!

Ik blijf bij m'n eerdere advies: Zoek een paar passende Jeep velgen ( ze staan nog wel eens te koop, ook hier op 't forum) en laat daar winterbanden op leggen. Van het voorjaar monteer je dan gewoon je huidige wielen weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele mooie Jeep mooi kleurtje ook, komt erg bekend voor;)

Veel plezier er mee

Mijn advies laat grotere banden monteren daar heb je off-road ook meer plezier van.

Af fabriek past er zonder verhogingset er al 32" onder.

Ik ben aan het rondkijken voor grotere banden en voor zover ik na heb kunnen gaan hebben binnen jeepwereld bekende bandenmerken BF Goodrich en General Grabber op hun AT-all terrain banden ook het ( mooi scrabble woord ) winterbandensneeuwbergje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele mooie Jeep mooi kleurtje ook, komt erg bekend voor;)

Veel plezier er mee

Mijn advies laat grotere banden monteren daar heb je off-road ook meer plezier van.

Af fabriek past er zonder verhogingset er al 32" onder.

Ik ben aan het rondkijken voor grotere banden en voor zover ik na heb kunnen gaan hebben binnen jeepwereld bekende bandenmerken BF Goodrich en General Grabber op hun AT-all terrain banden ook het ( mooi scrabble woord ) winterbandensneeuwbergje

Ha Groentje!

Ik ben even gaan zoeken op het forum, maar kwam er dus achter dat jij ook 4x4x4 rijdt? Klopt dat?

Kom maar op met die foto's! (Ben jij die zwarte Unlimited in Utrecht?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...