Spring naar bijdragen

Overbrengingen Cherokee XJ


michel1972
 Share

Recommended Posts

ja,

R&P blijft qua grote hetzelfde de verhouding word groter.. dus zwakker dan orgineel.

waneer je met de orginele maat banden blijft rijden is dat geen probleem (denk ik)

maar de combi met 35er kan dat wel een probleem geven. (ligt aan je r.voet) offroad, op de weg zie ik geen problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Panther heeft 35ers onder z'n YJ... en standaard assen! (D30 voor en D35 achter) Hij is er recentelijk mee naar de Ukraïne geweest en heeft daar veerpakketten, schokbrekers en nog wat "kleine" dingen afgeschreven.. de assen bleven echter heel!

Het kan dus wel....:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Panther heeft 35ers onder z'n YJ... en standaard assen! (D30 voor en D35 achter) Hij is er recentelijk mee naar de Ukraïne geweest en heeft daar veerpakketten, schokbrekers en nog wat "kleine" dingen afgeschreven.. de assen bleven echter heel!

Het kan dus wel....:whistle:

Ja dat kan natuurlijk ook dat het heel blijft. Ik heb ook verhalen gehoord van andere jeepers waarin de assen het juist begeven hebben bij jeeps die met 35ers reden onder hun standaard assen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ex montage?..... R&P van puur goud?

Vandaag de offerte binnengekregen met de prijzen. Ik ga dan naar een 4.10 overbrenging.

Kroon + Pignon dana 30 vooras 4.10 : 1 € 339.88

Installatiekit dana 30 vooras € 113.95

Master installatiekit Chrysler 8.25 as € 146.80

Kroon + Pignon chrysler 28 27 spline € 490.00

Maakt het samen € 1090.63 ex BTW incl BTW 1297.85

En dat is exclusief inbouw!

Dus best wel prijzig via Nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ander case is alleen nodig waneer je naar 29 spline wil

spider gear, is geen must, kan later ook en simpel zelf te doen

instalkit + R&P is voldoende, maar moet er dan nog wel in.

is best zelf te doen maar wel psies werkje.

Wat bedoelen ze hiermee?

Ze spreken bijvoorbeeld bij een dana 30 as van een ring and pinion standard 4.10 : 1 en ze spreken bij een dana 30 as van een ring and pinion reverse rotation 4.10 : 1 voor modellen van 1985 tom 1997. Wat is nu het verschil?

En waar bestaat die instalkit uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de offerte binnengekregen met de prijzen. Ik ga dan naar een 4.10 overbrenging.

Kroon + Pignon dana 30 vooras 4.10 : 1 € 339.88

Installatiekit dana 30 vooras € 113.95

Master installatiekit Chrysler 8.25 as € 146.80

Kroon + Pignon chrysler 28 27 spline € 490.00

Maakt het samen € 1090.63 ex BTW incl BTW 1297.85

En dat is exclusief inbouw!

Dus best wel prijzig via Nederland

Kijk eens bij Summit (www.summitracing.com) daar zijn de R&P's een STUK goedkoper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ik zou die assen van boris aanpakken,

en dan voor de chrysler as onderdelen bestellen in de states

R&P, 29 spline steekassen, andere kooi (29 spline) install kit..

en dan op m'n gemak zelf opbouwen

die D35 gaat voorst niet kapot (je hebt nog geen 35ers)

Hoe bedoel je? Dus die assen van Boris kopen en dan ook mijn Chrysler as aanpassen? Dan heb ik toch 3 assen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, zodra je dan naar 35ers gaat kan je die chrysler er onder zetten, die dus vergelijkbaar is qua sterkte met de D44.

Ok duidelijk maar dan kan ik beter gelijk mijn chrysler as aanpakken en mijn huidige vooras ook aanpassen. Scheelt weer geld en die assen van boris missen de remdelen en hebben 180000 km gelopen. Mijn assen hebben net 100000 km gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

even mijn ervaring; Ik heb cherokee 4.0 met standaard assen, dus voor dana 30 en achter dana 35 (geen c-clip). Overbrenging 3.07. Zowel vóór als achter heb ik automatische lockers. Ik rijd alleen in terrein met de jeep (geen normaal gebruik dus). Bandenmaat is 33x12,5x15.

Ervaringen tot zover: achteras geen enkel probleem, vooras heb ik kruisje kapot gereden (van de linker/korte steekas), maar toen was ik wel heel heftig bezig (nachtchallenge in Rilland).

In terrein rijd ik altijd in 4 low en heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan een andere ring/pignon verhouding.

Mijn idee is; houdt je geld in je zak en als je een keer een steekas kapot rijdt koop je voor weinig geld weer een gebruikte. Het vervangen van een steekas is ook redelijk makkelijk.

Succes met je keuze(s),

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

even mijn ervaring; Ik heb cherokee 4.0 met standaard assen, dus voor dana 30 en achter dana 35 (geen c-clip). Overbrenging 3.07. Zowel vóór als achter heb ik automatische lockers. Ik rijd alleen in terrein met de jeep (geen normaal gebruik dus). Bandenmaat is 33x12,5x15.

Ervaringen tot zover: achteras geen enkel probleem, vooras heb ik kruisje kapot gereden (van de linker/korte steekas), maar toen was ik wel heel heftig bezig (nachtchallenge in Rilland).

In terrein rijd ik altijd in 4 low en heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan een andere ring/pignon verhouding.

Mijn idee is; houdt je geld in je zak en als je een keer een steekas kapot rijdt koop je voor weinig geld weer een gebruikte. Het vervangen van een steekas is ook redelijk makkelijk.

Succes met je keuze(s),

Goedendag,

Bedankt voor de uitleg. Wat voor lockers gebruik jij? Ik maak ook dagelijks gebruik van de jeep en niet zoals jij alleen in het terrein. Maakt dat wat uit?

En als ik het goed begrijp ben ik nog het voordeel met mijn chrysler as tegenover jouw dana 35 as.

Dus gewoon hiermee blijven rijden en gaan met die banaan is je advies?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Bedankt voor de uitleg. Wat voor lockers gebruik jij? Ik maak ook dagelijks gebruik van de jeep en niet zoals jij alleen in het terrein. Maakt dat wat uit?

En als ik het goed begrijp ben ik nog het voordeel met mijn chrysler as tegenover jouw dana 35 as.

Dus gewoon hiermee blijven rijden en gaan met die banaan is je advies?

Mvg

Als je wat heftigere afdalingen gaat maken (dus boven de 30%) , dan is een hoger R+P wel aan te raden , vooral met een automaat die al bijna niet afremt (van een XJ) dan.

Ik heb zelf 4.56 , en vindt het zelfs soms nog te hard naar beneden gaan , en ben aan het overwegen om een 4:1 kit in de tussenbak te gaan aanschaffen.

Maar bij het standaard terrein-rijden en wat extremer zit natuurlijk een groot verschil.

001.jpg

Cevenol2005-0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik met Boris eens.. als we wat steiler of lastiger werk gaat doen is een andere overbrenging echt aan te raden. Ik heb nu 3.73 en dat is dus ècht te hoog als je wil 'crawlen'.

Het is inderdaad afhankelijk van wat je het meeste doet. Al vind ik op de weg 3.73 ook te hoog. (rij ook 33")

Aan de andere kant zit er wel wat in het verhaal van Boxman, als je in NL blijft en af en toe de blub ingaat zou ik het ook lekker zo laten voorlopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor en achter Aussielockers erin zitten. Het is een zeer betaalbare locker. Zoals gezegd heb ik niet echt ervaring met het rijden met deze lockers op de weg (af en toe een paar kilometer), dus kan je hierover weinig vertellen. Als je jeepforum.com nakijkt zul je vast wat ervaringen aantreffen..

Ik heb voornamelijk 'blubber' terrein-ervaring en geen 'crawl' ervaring. Hoe mijn ring/pignonverhouding dus in bergachtig terrein is weet ik niet (waarschijnlijk zal ik het dan ook te snel vinden gaan).

Het is net wat je gedachten/wensen zijn en hoeveel geld je wilt besteden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor en achter Aussielockers erin zitten. Het is een zeer betaalbare locker. Zoals gezegd heb ik niet echt ervaring met het rijden met deze lockers op de weg (af en toe een paar kilometer), dus kan je hierover weinig vertellen. Als je jeepforum.com nakijkt zul je vast wat ervaringen aantreffen..

Ik heb voornamelijk 'blubber' terrein-ervaring en geen 'crawl' ervaring. Hoe mijn ring/pignonverhouding dus in bergachtig terrein is weet ik niet (waarschijnlijk zal ik het dan ook te snel vinden gaan).

Het is net wat je gedachten/wensen zijn en hoeveel geld je wilt besteden.

Ik ga het voorlopig even aanzien met mijn huidige assen maar ik ga wel op zoek naar een andere overbrenging voor in mijn assen. Mocht het verkeerd gaan dan weet ik wat mij te wachten staat en kan ik alsnog de aanpassingen gaan doorvoeren. Maar ik heb nu wel begrepen dat ik bof met mijn chrysler achteras en dat ik die het beste kan houden en voor die as op zoek moet gaan naar een andere overbrenging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...