Spring naar bijdragen

Gastank en verbruik


Recommended Posts

Hallo,

Sinds deze week een G3 gastank van 95 L (Prins vsi) laten inbouwen en nu de eerste km's gemaakt. Ik vraag me echter af hoe betrouwbaar het gemiddeld verbruik op de computer van de GC nu is??? Want mijn gastank gaat behoorlijk rap leeg vind ik.

Ik heb een 4.0 L ltd uit 2000 zijn er nog anderen met een gastank en kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde werkelijke verbruik ongeveer moet zijn op gas...Ik reed op benzine keurig 1 op 6,5 -7,5 dus zeg maar 1 op 7.

Ook start de wagen niet helemaal lekker op gas maar dat schijnt normaal te zijn. Van vermogens terugval nog niets gemerkt..

Wie heeft er ervaringen met een een 4.0 L op G3???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hi Vinmar,

Mijn 5.2 liter loopt sinds een maandje op G3..

Ben daar heel blij mee. Scheelt een hoop euro's aan de pomp.

In normaal verkeer is 1 op 6 haalbaar. In file en stadsverkeer gaat het al snel richting 1 op 5.

In het begin had ik wat startproblemen maar heb vorige week een service beurt laten doen waar ze oa de verdelerkap, kabels en bougies hebben

vervangen en nu start en loopt ie weer als een zonnetje.

groet, Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Wie heeft er ervaringen met een een 4.0 L op G3???

Hier 40.000km ervaring met 4.0L op gas (de motor zelf inmiddels 255.000 km ervaring op gas :D ).

Starten op gas kan inderdaad ietwat moeilijker gaan wanneer je benzinetank bijna leeg of leeg is. Normaliter start hij op benzine dus geen problemen.

Over die 40.000 km heb ik gemiddeld 1:7,75 gehaald (veel snelweg km's, minder stad en een klein beetje terrein op die 40.000) Betreft hier wel een auto die 300 kilo lichter is dan de jouwe. Overigens heb ik in file situaties en bij stoplichten absoluut geen fluwelen voetje :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke ..ik weet wat meer, bedankt..helaas ben ik er wel achter dat er iets niet klopt namelijk de vulling van mij tank het is een 95 L tank dus er zou ongeveer 77 liter LPG in moeten gaan maar dat haalt ie niet vandaar dat mijn verbruik zo hoog leek.Ik moet nog een keer terug om de 80 % vulling te laten bijstellen. Ik rijd 1 op 6 nu op gas volgens de boardcomputer minder maar dat klopt niet meer helemaal merk ik. Maar verder bevalt het wle hoor merk niets van vermogens terugval ..wel van lastig starten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een ZJ 4.OL bj 1996 met een VSI van prins. Ik had ook enigzins gehoopt dat het verbruik lager zou zijn. De boordcomputer duid een verbruik aan dat schommelt tussen de 15 en 16 liter. Maar als ik echt eens ga uitrekenen welke liters ik tank en welke kilomters ik afleg kom ik ganse andere waarden uit. Met een tank lpg 114 liter getankt doe ik 620 kilometer, dat zou 1 op 5.4 zijn. Maar er is nog steeds een benzine verbruik wat hier eigenlijk ook bij hoort. Om de zes lpg tankbeurten moet ik men benzinetank ook terug vullen. dus eigenlijk is dat telkens iets meer dan 10 liter benzine die ik verbruik voor die 620 kilometer. Dat word dan al een een verbruik van 1 op 5 of nog meer.

Wat mij opvalt en wat ik ervaren heb in men reeds korte leven, vele mensen (vrienden, collega's , familie) praten maar van mijn auto verbruikt maar zoveel en de mijne zoveel. Of tewel heb ik super zuipende auto's of kan ik niet met de auto rijden. Maar ik denk dat velen zichzelf wat beliegen en alles wat positiever laten uitschijnen dan het is.

Ik heb 10 jaar met een porsche 944 2500CC gereden, die had bij mij een verbruik van +/- 11 liter gewoon verkeer (geen autostrade) . Een collega van me had ook zo een wagen deed hetzelfde verkeer. Die beweerde en blijft beweren dat zen wagen tussen de 7 en 8 liter verbruikte met sportief rijgedrag. Ik geloof er eigenlijk niets van, ik reed ook sportief, maar zulk verbruik kon ik alleen maar halen op de autostrade tegen een constante snelheid.

Men gevoel zit hier net hetzelfde als ik soms lees wat sommigen hun verbruik is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen waarde jeep vriend,

Ik heb jaren met mercedes gereden en mijn verbruik was ongelooflijk laag:

een 230 E van '88 : 8 liter / 100 km (= 1 op 12.5)

een 220 cabrio van '94 : 7.9 liter / 100 km (= 1 op 12.6)

lang geleden een bmw 520 6-cyl: 15 liter / 100 km (= 1 op 6)

Er zit een enorm verschil in verbruik tussen BMW en mercedes.

Ik heb nu een WJ 4.0 model 2000 gekocht en ik hou al mijn hart vast ....

Veel hangt natuurlijk af van de trajecten die je doet en HOE je die doet, dwz. sportief, opa-stijl enz...

Maar één ding is zeker: als je sportief rijdt, dan moeten de paarden drinken.

Ik heb binnenkort mijn Grand, en ik zal jullie dan op de hoogte houden van het verbruik dat ik ermee realiseer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mannen op benzine doet ie iets van 1 op 7 een 4 liter en dat is best al netjes. Ik rijd nog maar 1,5 mnd met dat ding maar idd er zijn een hoop mensen die het verbruik nogal gunstig doen voorstellen zo was er ook al 1 die beweerde dat de 4.7 L minder verbruikte omdat die de grote massa (1800kg) snelle rop gang kreeg :-) tja onzin.

Ik heb een motorisch perfescte 4.0L weten te kopen met slechts 100.000 km origineel en alle onderhoudsbeurten en rekeningen erbij..

Enne ik heb de eerste maand allerlei rijstijlen geprobeerd ..het gunstigst rijd je rond de 100km in cruiscontrol en dan liefts 100 km achereen dan kom je zelfs rond de 1 op 8,5-9 liter uit..Maar gemiddeld en ik gebruik de auto ook voor boodschappen 10 km verderop kwam ik telkens rond de 1 op 7 ..Nu op gas al een paar tanken verbruikt kom ik op 1 op 6 en daar ben ik tevreden mee ..ik geloof niet in verhalen dat anderen met gas wel 1 op 8 eruit weten te krijgen..

Maar bedankt voor alle reacties.

gr Vinmar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag WJ-Theo,

Ik doe mijn uiterste best met mijn GC 4.0 '98, 155.000 km en LPG G3 van Prins, maar ik kom maar een enkele keer op 1:6 na uitsluitend snelweg / autoweg. Bij mij is het gewoon 1:5 na een dik jaar deze auto en 40.000 km op de teller extra.

Wel is mij opgevallen dat ik na een keer noodgedwongen racen (noodgedwongen klinkt wat raar maar ga maar is met een team volleyballers op weg naar een uitwedstrijd) met 140 / 150 km/uur wel op 1:7 kwam. Raar maar waar.

Nieuwe rotor, verdeelkap, bougiekabels, bougies, gas afgesteld, nieuw luchtfilter, goed onderhouden, bandenspanning op 2,5, het helpt allemaal niets; het is 1:5 en het blijft 1:5. Maar wat rijdt het mooi.... .

Blij dat ik een pomp heb in Leeuwarden voor 0,44.9... dat wel.

Een van de leden op dit forum heeft zo'n mooie zin over zijn GC: iron horse with a drinking problem.

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

incidenteel rij ik ook 1 op 7 of 1 op 8. Maar gemiddeld drinkt hij/zij gewoon net geen 20 liter. Ik heb eens een tank leeggereden waarbij ik "maar" 19 liter gemiddeld per 100 Km te drinken aan hoefde te bieden. Waar ik wel benieuws naar ben is straks als ik naar Italië rij wat het verbruik bij langere hogere snelheden zal zijn.

Maar ik ga er gewoon van uit dat alles dat zuiniger dan 1 op 5 is , dat is mooi meegenomen.

Ik kan dadelijk wel vergelijken met mijn ( gisteren gekochte ) Wrangler YJ uit 1995 die ook op gas rijdt ( geen g3 ) met een 4.0 H.O. motor.

Ik heb een virus opgelopen en ook nog verslaafd geraakt ook .Zucht

MAAR ZO FANTASTISCH MOOI RIJDEN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de boordcomputer!

En wat was het echte verbruik, berekend met een papiertje en balpen.

De boordcomputer wijkt nogal wat af, vooral met lpg.

Berekenen met de echte liters aan het tankstation getankt en de afgelegde kilometers ( Alhoewel deze kilometers misschien ook niet al te naukeuring zijn)

Dat geeft je een eerlijker resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 5,9 V8 op LPG G3 van prins (VSI )

Start op benzine en als ie warm is op gas, probleemloos al 248.000 km lang

Als ik de tank op de snelweg leeg rijdt 1 op 6,7 verbruiksmeter geeft 15L/100Km

Bij normaal gebruik stad/snelweg etc 1 op 5 verbruiksmeter geeft 20L/100km aan.

Ik heb dus snel een shell handoek gespaard

Heb dagteller door getankte liter's gedeeld

Qua geld scheelt het allemaal niet zoveel.....

Grand Cherokee's staan ook niet niet bij de dealer als nieuw zuinigheidswonder aangeprijsd.

LPG rijd gewoon goed aangezien dat de regering in NL vind dat we veel accijns op benzine moeten betalen

Moeten we dus maar gas gaan rijden

Als het enigzins betaalbaar was reed ik ook op benzine maar ja ...........dan maar LPG

Groeten Libero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...