Spring naar bijdragen

Gastank en verbruik


Recommended Posts

Frans,

Prima keus om op gas te gaan rijden. Behalve de kop-problemen van vorige week nog niet vaak problemen gehad met LPG. De problemen wegen bij lange na niet op tegen de prima prijs bij de pomp... Het gebruik was bij mij voor de vervanging van de kop, gek genoeg ALTIJD, 1 op 5.4. Ongeacht hoeveel haast ik had. Nu de kop vervangen is, heb ik een ander gebruik. Hij loopt nu 1 op 5.1 !!!! Met de hele tank gereden als een 80-jarige op weg naar een bejaardentehuis. Niet te geloven. Maar ja. Ik kijk bij deze auto nergens meer van op en euhm... Ik heb m nooit aangeschaft met het idee dat ie zuinig zal zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

HAllo mensen en berijders van de slurpers, we gaan ons toch niet druk maken om een paar liter benzine extra he.

Ik zou zeggen geniet lekker van jullie bak en tour er lekker op los, we leven toch maar een keer niet waar.

Ik blijf dus lekker op benzine rijden, omdat het voor mij toch niet uit kan om hem op gas te gooien.

Dus ik schrik dan af en toe wel bij de pomp haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een ZJ 5.9 uit 98, weet iemand iemand :lol: , die bij mij de 80% kan verwijderen, ik had dit gevraagd tijdens de inbouw, en het was geen probleem volgens de gas inbouwer (qua gevaar) als je alleen maar niet bij 30 graden je tank volledig afvult en daarna de auto parkeert in de zon...dus wat, maar goed einde van het verhaal, tank zat er onder en hij wilde hem er niet uithalen (tegen een prijs van 250 euro kon hij in december nog wel een gaatje <_<...

Maar goed...is er iemand die zoveel ervaring met gas installaties heeft die bij mij de 80% vulling eruit kan slopen ( nieuwe prins installatie G3 VSI )

Groetjes

Raim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevaarlijk....wel nee dat valt wel mee.

Het is ingebouwd om te hoge druk door uitzetting te voorkomen.

Gezien dat druk maal volume gedeeld door de temperatuur constant is.

en je tankt bij 0 graden (273K) 70 liter bij 10 bar als je dan niet ga rijden heb je bij een temperatuur van 30 graden (303K) een druk stijging van 1 bar. en zit er dus 11 bar in je tank. De druk die je tank kan hebben zit ver boven die 11 bar en je afblaas zit dacht ik op 15 bar.

Dus nee niet onveilig wel lekker dat je ipv 56 liter 70 liter mee kan nemen

gr Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet de precieze mengverhouding tussen het propaan en butaan, maar propaan zet enorm uit. (iets van 1,5% bij elke 5 graden temperatuur stijging)

Nu zit er in de zomer minder propaan in de LPG (juist vanwege de uitzetting), maar als je je tank 90-95% of zelfs hoger vult en om welke reden dan ook wordt het warmer zet je jeep dan ff wat verder weg als je 'm parkeert. <_<

En die inbouwer deed het zelf niet.. goh, wat raar. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veiligheidsmarge moet je nooit zomaar weggooien. :wacko:

Die 80% is er bovendien niet alleen om uitzetten van de LPG op te vangen, maar vangt ook een eventuele vervorming van de tank op in geval van, bijv., een aanrijding.

Gewoon vaker tanken of een grotere tank bestellen en NIET gaan klooien aan de tank!

Wat kan, wat mag, en wat slim/veilig is, zijn 3 verschillende dingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja een dubbele tank, daar zat ik ook nog over na te denken..ik heb daar alleen nu het geld niet meer voor, ik heb net een nieuwe plenum gasket (inlaat pakkingset en o2 sensor en termostaat ) moeten kopen in de US wat me bij elkaar alweer 200 euro heeft gekost....en nu moet de jeepdocter hem er nog inzetten dus ....ik moet weer even op ratsoen :wacko: met de uitgaven..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...