Spring naar bijdragen

GC 5.2 V8 start niet meer (door CV)..


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da ben ik weer, net terug van vakantie :yes:

Alles is goed gegaan, airco heeft goed gefunctioneerd en verder geen problemen gehad (nou behalve dan dat ik wat koelvloeistof heb moeten bijvullen). Dus er zit volgens mij ergens een lekkage, toch?

De dag na dat ik terug ben gekomen liep er wel opeens vloeistof onder het motorblok uit. Het is volgens mij geen olie, eerder koelvloeistof (het is geel en een beetje kleverig). Ik heb de kap opengetrokken en gelokaliseerd waar het vandaan kwam. Voor zover ik kon zien lekt het bij, die dikke zwarte leiding die van achter de gril na het blok in loopt, en op het punt waar deze het blok ingaat komt er vloeistof uit. Weet iemand wat dat is en wat ik eraan kan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onder de auto gekeken maar het begon al te schemeren dus kon het niet echt zien. Ik weet wel dat de vloeistof echt uit de opening komt waar die dikke leiding na binnen gaat. Gelige vloeistof.. ik heb vandaag dezelfde route gereden als toen het begon met lekken en nu geen druppel? Hoe kan dat? En de koelvloeistof is niet verder gedaald.. is het wel koelvloeistof?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net slachtoffer-af van een lekkende waterpomp. Kon na een dag soms een halve liter bijvullen, maar verrassend was, dat op langere ritten niet meer vloeistof verloren ging. Hij lekte alleen bij opwarmen en afkoelen, en als er echt aan de krappe kant koelvloeistof in zat lekte hij soms helemaal niet, soms wel. Tja, blijft een Jeep natuurlijk.

Kijk eens in het expansievat welke kleur koelvloeistof je hebt. Voor hetzelfde geld is die blauw of groen, en dan moet er dus een andere vloeistof lekken, maar ik pieker me suf wat dat dan zou moeten zijn, tenzij je op LPG rijdt en de olie totaal niet vervuild is, maar dat is niet heel erg waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toevallig tijdens mijn vakantie een fles originele koelvloeistof gehaald bij een Jeep dealer daar in de buurt. Dus het is dé originele. En om eerlijk te zijn heb ik niet op de kleur gelet. Hij is door een menneke van de werkplaats bijgevuld en de fles was blauw. Dus kon de kleur ook niet zien. Heb wel gekeken wat voor'n kleur er onder de kap in het reservoir zit en dat is gelig. Dus hoogswaarschijnlijk is het de koelvloeistof. En precies wat je zegt lange rit verliest hij niks en een kort ritje om sigaretten te halen lekt hij als een zeef. Aan wat voor'n bedrag moet ik denken om dat te vervangen? Als dat het euvel is.. Ik woon 10 min van Valkenburg af dus ik haal het onderdeel sowieso bij Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het de waterpomp is, zou ik hem lekker nieuw halen (+/- € 90 bij de dealer en $ 39 in USA)

Reden: Kunt wel een 2e hands pomp monteren, misschien gaat hij 2 jaar mee maar voor hetzelfde geld zit je over 2 maanden weer met dit euvel.

Zou mij persoonlijk die paar tientjes niet waard zijn :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het koelsysteem staat toch onder druk ?

Van zodra er wat extra druk op de leidingen komen, gaat de zaak lekken. Kan de waterpomp zijn, maar evengoed de hals waarop die leiding zit. Bij normale temperatuur drupt het niet, maar als er een paar extra bar op de zaak komt kan er via een klein gaatje wel vlug wat sap verloren gaan.

Bij mijn vorige auto was er zo'n hals geoxideerd en door de oxidatie was de afsluiting niet meer optimaal, ging de zaak ook pas lekken als ie onder druk stond.

Wat je niks kost is die slang eens loshalen, de hals reinigen en de slang vanbinnen ook, en kijken of er geen beschadigingen aan zijn. Dan terug monteren met wat loodgietersvet en kijken of hij nog lekt... en is dit affirmatief, dan de pomp vervangen zeker ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister heb ik met een vriend van me de lekkage goed bekeken volgens hem is de pakking kapot. Kan dit? Dus niet de waterpomp..

Ik heb ook meteen een foto gemaakt, zodat jullie ook een oordeel kunnen geven:

Zie 2 berichten verder...

En dan krijg ik deze melding op de boardcomputer:

Zie 2 berichten verder...

En m'n 2de vraag; onder het rijden gaat vaker het lampje SECURITY branden, wat kan dit betekenen?

En als laatste wat betekend code 18?

Kon m'n foto's niet hier plaatsen dus dan ma via een url.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij betekent het dat je koelvloeistof op een te laag niveau staat.

Je kan de taal als volgt veranderen:

Customize Your Vehicle Information Center

Information can be displayed in U.S. or Metric. Press the US/M button on the Overhead Console to select the desired mode.

Use the following steps to customize your Vehicle Information Center:

1. Press and hold the SET button while turning the ignition ON. The Center will display "Language" -- (whatever language was set during the last "Set" cycle).

2. Press the SELECT button to display the next language selection. You have the choice of English, French, German, Spanish, or Italian. Press the SET button to lock in your choice.

3. After step 2 has been completed the Center will change the screen to a 12 or 24-hour time cycle that you can choose between by pressing the SELECT button.

4. Pressing the SET button will lock your choice into the computer.

5. After step 4 has been completed the Center will display the service reminder mileage interval. If you choose to be reminded of service more often than 7,500 miles (3,000 km) you can change the mileage interval by pressing the SELECT button. It can be set to indicate mileage in 500 mile increments from 2,000 to 7,500 (or in 1,000km increments from 3,000km to 12,000km).

6. When you have reached the desired number press the SET button to store your choice in the computer and to return the display to normal operation.

Edit: check deze link voor de codes

Ik zie er zo snel geen code 18 tussen staan... Heb je goed geteld? Ik heb zelf laatst met de telefoon een filmpje van de codes gemaakt, dan kan je op je dooie gemak tellen.

En even off-topic. Ik ben zo vrij geweest je foto's even te checken. Ik vind dat rood wel erg mooi. Je ziet niet zoveel rode jeeps (zeker geen ZJ/XJ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...