Beest Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 goeie vakantie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst July 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Da ben ik weer, net terug van vakantie Alles is goed gegaan, airco heeft goed gefunctioneerd en verder geen problemen gehad (nou behalve dan dat ik wat koelvloeistof heb moeten bijvullen). Dus er zit volgens mij ergens een lekkage, toch? De dag na dat ik terug ben gekomen liep er wel opeens vloeistof onder het motorblok uit. Het is volgens mij geen olie, eerder koelvloeistof (het is geel en een beetje kleverig). Ik heb de kap opengetrokken en gelokaliseerd waar het vandaan kwam. Voor zover ik kon zien lekt het bij, die dikke zwarte leiding die van achter de gril na het blok in loopt, en op het punt waar deze het blok ingaat komt er vloeistof uit. Weet iemand wat dat is en wat ik eraan kan doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Ik vermoed de waterpomp, kijk eens van onderaf of er een gaatje in het pomphuis zit en of hij daar lekt. Zoja is dit een indicatie dat je pomp slecht/kapot is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst July 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2007 Ik heb onder de auto gekeken maar het begon al te schemeren dus kon het niet echt zien. Ik weet wel dat de vloeistof echt uit de opening komt waar die dikke leiding na binnen gaat. Gelige vloeistof.. ik heb vandaag dezelfde route gereden als toen het begon met lekken en nu geen druppel? Hoe kan dat? En de koelvloeistof is niet verder gedaald.. is het wel koelvloeistof? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2007 Ik ben net slachtoffer-af van een lekkende waterpomp. Kon na een dag soms een halve liter bijvullen, maar verrassend was, dat op langere ritten niet meer vloeistof verloren ging. Hij lekte alleen bij opwarmen en afkoelen, en als er echt aan de krappe kant koelvloeistof in zat lekte hij soms helemaal niet, soms wel. Tja, blijft een Jeep natuurlijk. Kijk eens in het expansievat welke kleur koelvloeistof je hebt. Voor hetzelfde geld is die blauw of groen, en dan moet er dus een andere vloeistof lekken, maar ik pieker me suf wat dat dan zou moeten zijn, tenzij je op LPG rijdt en de olie totaal niet vervuild is, maar dat is niet heel erg waarschijnlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst July 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2007 Ik heb toevallig tijdens mijn vakantie een fles originele koelvloeistof gehaald bij een Jeep dealer daar in de buurt. Dus het is dé originele. En om eerlijk te zijn heb ik niet op de kleur gelet. Hij is door een menneke van de werkplaats bijgevuld en de fles was blauw. Dus kon de kleur ook niet zien. Heb wel gekeken wat voor'n kleur er onder de kap in het reservoir zit en dat is gelig. Dus hoogswaarschijnlijk is het de koelvloeistof. En precies wat je zegt lange rit verliest hij niks en een kort ritje om sigaretten te halen lekt hij als een zeef. Aan wat voor'n bedrag moet ik denken om dat te vervangen? Als dat het euvel is.. Ik woon 10 min van Valkenburg af dus ik haal het onderdeel sowieso bij Hans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2007 Als het de waterpomp is, zou ik hem lekker nieuw halen (+/- € 90 bij de dealer en $ 39 in USA) Reden: Kunt wel een 2e hands pomp monteren, misschien gaat hij 2 jaar mee maar voor hetzelfde geld zit je over 2 maanden weer met dit euvel. Zou mij persoonlijk die paar tientjes niet waard zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst July 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2007 Dat is waar.. maar ik moet natuurlijk eerst zeker weten of dat het euvel is. En ik weet zelf vrij weinig van auto's Maar als dat werkelijk het probleem is dan bestel ik er 1 bij de dealer. En bedankt voor het advies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst August 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2007 "...echt uit de opening komt waar die dikke leiding na binnen gaat." Neem aan dat de slang er wel goed op zit én niet te los? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2007 Ja echt waar de slang na binnen gaat. Ik heb er eens mee proberen te bewegen en omhoog proberen te trekken om te kijken of er geen speling in zit. Maar voor zover ik weer.. is dit niet het geval. Moet deze echt heel strak in dat huis zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2007 zet er maar een nieuw pomp op. er zit een klein gat in pomphuis, waneer pomp slecht word dan zal die daar uitlekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2007 Weet je zeker dat het de water pomp is? Kan het nergens anders aan liggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2007 van hier uit is lastig natuurlijk, maar als er geen slang lek is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2007 van hier uit is lastig natuurlijk, maar als er geen slang lek is WATERPOMP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2007 Het vreemde is hij lekte toen hij vol was, nu staat de koelvloeistof een paar cm boven ADD en nu lekt hij niet. Hoe kan dat dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2007 Het vreemde is hij lekte toen hij vol was, nu staat de koelvloeistof een paar cm boven ADD en nu lekt hij niet. Hoe kan dat dan? Precies wat ik dus ook had. Het advies blijft dus: WATERPOMP:frusty: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2007 Het koelsysteem staat toch onder druk ? Van zodra er wat extra druk op de leidingen komen, gaat de zaak lekken. Kan de waterpomp zijn, maar evengoed de hals waarop die leiding zit. Bij normale temperatuur drupt het niet, maar als er een paar extra bar op de zaak komt kan er via een klein gaatje wel vlug wat sap verloren gaan. Bij mijn vorige auto was er zo'n hals geoxideerd en door de oxidatie was de afsluiting niet meer optimaal, ging de zaak ook pas lekken als ie onder druk stond. Wat je niks kost is die slang eens loshalen, de hals reinigen en de slang vanbinnen ook, en kijken of er geen beschadigingen aan zijn. Dan terug monteren met wat loodgietersvet en kijken of hij nog lekt... en is dit affirmatief, dan de pomp vervangen zeker ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2007 zonde van de tijd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2007 Ik zal morgen sowieso de slang eens goed bekijken, best kans dat daar iets niet klopt. En anders ga ik voor een nieuwe waterpomp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2007 Gister heb ik met een vriend van me de lekkage goed bekeken volgens hem is de pakking kapot. Kan dit? Dus niet de waterpomp.. Ik heb ook meteen een foto gemaakt, zodat jullie ook een oordeel kunnen geven: Zie 2 berichten verder... En dan krijg ik deze melding op de boardcomputer: Zie 2 berichten verder... En m'n 2de vraag; onder het rijden gaat vaker het lampje SECURITY branden, wat kan dit betekenen? En als laatste wat betekend code 18? Kon m'n foto's niet hier plaatsen dus dan ma via een url. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2007 foto's kunnen niet worden gedeeplinked Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2007 Ja.. maar ik net niet zo Ik krijg ze niet op de site gezet.. iig niet via het normale foto toevoegen. Hoe kan dat anders? Kan ik ze jou mailen zodat jij ze erop zet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2007 dan maar via imageshack Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jokerit Geplaatst August 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2007 Bedankt, ik heb net een account aan gemaakt.. ma goed zo is het nog makelijker ook nog een idee wat het zou kunnen zijn ^^^^^^^^^^ Foto 1 de lekkage. Foto 2 de melding. En wat betekend foutmelding 18? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst August 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2007 Volgens mij betekent het dat je koelvloeistof op een te laag niveau staat. Je kan de taal als volgt veranderen: Customize Your Vehicle Information Center Information can be displayed in U.S. or Metric. Press the US/M button on the Overhead Console to select the desired mode. Use the following steps to customize your Vehicle Information Center: 1. Press and hold the SET button while turning the ignition ON. The Center will display "Language" -- (whatever language was set during the last "Set" cycle). 2. Press the SELECT button to display the next language selection. You have the choice of English, French, German, Spanish, or Italian. Press the SET button to lock in your choice. 3. After step 2 has been completed the Center will change the screen to a 12 or 24-hour time cycle that you can choose between by pressing the SELECT button. 4. Pressing the SET button will lock your choice into the computer. 5. After step 4 has been completed the Center will display the service reminder mileage interval. If you choose to be reminded of service more often than 7,500 miles (3,000 km) you can change the mileage interval by pressing the SELECT button. It can be set to indicate mileage in 500 mile increments from 2,000 to 7,500 (or in 1,000km increments from 3,000km to 12,000km). 6. When you have reached the desired number press the SET button to store your choice in the computer and to return the display to normal operation. Edit: check deze link voor de codes Ik zie er zo snel geen code 18 tussen staan... Heb je goed geteld? Ik heb zelf laatst met de telefoon een filmpje van de codes gemaakt, dan kan je op je dooie gemak tellen. En even off-topic. Ik ben zo vrij geweest je foto's even te checken. Ik vind dat rood wel erg mooi. Je ziet niet zoveel rode jeeps (zeker geen ZJ/XJ). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.