Spring naar bijdragen

GC 5.2 V8 start niet meer (door CV)..


Recommended Posts

Ja,ga effe naar pagina 1 in dit topic,daar zie je een bijdrage van Mitchell,de 2e die hij gemaakt heeft,

met daarin een "klikbare" foto van een ontbrekend relais.Ehhh,nou ja je snapt me wel...

Relais 1 zou het moeten zijn.

Mitchell,bedankt!

En dat portier,staat dat misschien nog op het kinderslot?

Ah ja dan zal ik da eens na kijken..

Het maakt niet uit of ze er wel of niet op kinderslot staan, de portier rechtsachter werk bij beide niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb zojuist het relais (zoals op de foto van Mitchell.. nr 1) eruit gehaald en terwijl de auto liep. Deze bleef gewoon lopen. Vervolgens dmv de ab de auto gesloten deed het ook. Toen gestart in de gesloten toestand, proberen te starten en wat denk je.. ALARM ging af :whistle:

Hoe kan dat? Waar moet ik het probleem nu gaan zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog een methode om je alarm voorgoed het zwijgen op te leggen.

Op de bestuurdersplaats heb je links bij je voeten een plastic paneel.

Haal dat weg.

Erachter zitten draden.

Er zou een zwarte stekker moeten zitten met draden die uit het portier komen.

Een van die draden is paars met een gele streep.

Als je die doorverbindt met de massa is je alarm uitgeschakeld.

Niet dat ik zo'n genie ben,gewoon geGoogeld.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Daar ben ik dan weer.. ik ben erachter wat het probleem is met de lekkende koelvloeistof. Het thermostaathuis moet vervangen worden. En dat dunne slangetje die van de ... naar de kop loopt (die gaat eerst een stukje omhoog en vervolgens met een knik recht richting het dashboard). Vandaag was het dus ook weer zover.. het wel bekende start probleem :) gelukkig toch nog op tijd op de stage kunnen komen. Is het alarm/startonderbreker eraf halen voldoende om dit probleem op te lossen?

En nog wat onder de achterbank aan de rechter kant is het bij mij heel er vochtig lijkt wel of er wat lekt.. wat zou dit kunnen zijn? Meer mensen hier ervaring mee? En waar dient dat kastje voor dat onder de achterbank zit gemonteerd (linker deel van de achterbank).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey.... Ik denk dat ik de oplossing voor jouw "water-probleem" gevonden heb...

Ik weet niet of de link werkt, anders ff zoeken op airco+condenswater+auto

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=2442&highlight=airco+condenswater+auto

Marc bedankt voor je bericht. Ik heb het eens gelezen. Maar de meeste hebben het probleem voor zitten en ik achter. Ik weet niet of het bij bepaalde modellen verschilt. Maar ik ga er eens naar kijken. Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen weken heb ik zo goed als altijd kunnen starten (iets wat eigenlijk normaal is, maar bij mijn GC altijd maar de vraag :)).

Nu is me wat opgevallen, tot maandag heeft hij gewoon gestart, maar vanaf gister begon het weer. 's Morgens starten hij niet, sloeg aan maar viel meteen weer uit. Na tig pogingen geen resultaat (dat was half 10 's morgens) ik heb de auto tot 14 uur laten staan, vervolgens weer geprobeerd de eerste x viel hij weer uit maar toen met het trucje (afsluiten met de ab en starten *alarm gaat af* en meteen op unlock duwen) liep hij na 1 poging. Zo juist weer het zelfde is niet aan de praat te krijgen ook niet dmv het trucje. Nu valt mij dus op dat hij het niet doet na een koude nacht en als ik het 's middags probeer (dan is het dus wat warmer dan 's morgens) doet hij het wel. Nu is mijn vraag zou het dus kunnen liggen aan een "koude" nacht dat hij niet start? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt als een probleem met de startonderbreker. Relais rot ofzo. Dat is al vaker voorgekomen!

Luister eens of je de benzinepomp even hoort lopen als je het contact inschakelt...

Kan het alarm cq. startonderbreker eraf gehaald/doorverbonden worden?

Sorry maar hoe hoor ik of de benzinepomp loopt? Welk geluid maakt ie? Trouwens na ettelijke pogingen stinkt de auto wel een beetje na benzine!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met je accu kan je gewoon naar de accudealer gaan.

Die hebben een testkast die de accu doormeet,met een flinke belasting.

Het zou idd kunnen zijn dat de accu als hij wat warmer is beter werkt,dat betekent dan wel dat hij aan zijn eindje is.

Verder,na je post over de koude nacht,vorige week heeft een collega een vergelijkbaar probleem gehad,maar dan met de cruise control van een Mercedes.

's morgens niks willen,en na een halve dag in het zonnetje doen alsof er niks aan de hand is.

De oorzaak lag in dit geval bij verouderde soldeerverbindingen op de print.

Niet proberen te kijken welke,gewoon alle 200 opnieuw doorsolderen,en voila,de wagen rijdt weer als vanouds.

Misschien heb je er iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...