Spring naar bijdragen

GC 5.2 V8 start niet meer (door CV)..


Recommended Posts

Ik zal die foutcode nog eens op m'n gemak tellen. Kan best dat ik me verteld heb.

Wat betreft de taal, dit heb ik zelf zo ingesteld. Ik kan nl heel goed duits :no:

Kühlmittel niedrig = Koelvloeistof niveau is laag.

Dat komt omdat het daar ergens lekt. Zie foto één. Met andere woorden foto twee is de het gevolg van foto eén.

Die heb ik erbij gezet omdat het dan misschien makkelijker is een oorzaak te vinden.

Off-topic: bedankt voor het compliment :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Effe het grote boek geraadpleegd.

Als bij contact maken het Security lampje gaat branden en blijft branden,dan is de communicatie tussen de CCD en de PCM niet goed.(8Q-2).

Ik denk,maar ik weet het niet zeker,dat de CCD dat display is dat in het plafond hangt.(8C-2).

Een en ander is te meten met een DRB-II tester.

Ook is een diagnosetest beschreven:

1 Contact uit.

2 Hou tegelijk de knoppen Step en US/Metric ingedrukt.

3 Zet het contact aan,de knoppen nog steeds ingedrukt.

4 Hou de knoppen ingedrukt tot alle segmenten van het display oplichten,de module begint nu zijn test.

5 Als de test goed is gaat de module over naar zijn gewone staat.

6 Als er ergens een storing is zal het display "FAIL"tonen.

Dan is dus niet die module kapot,hij krijgt gewoon niet alle signalen,dat sluit dan weer aan bij dat Security lampje.

Een data-draad probleem ergens.(8C-7).

Enne code 18 heb ik ook niet in de boeken staan.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe het grote boek geraadpleegd.

Als bij contact maken het Security lampje gaat branden en blijft branden,dan is de communicatie tussen de CCD en de PCM niet goed.(8Q-2).

Ik denk,maar ik weet het niet zeker,dat de CCD dat display is dat in het plafond hangt.(8C-2).

Een en ander is te meten met een DRB-II tester.

Ook is een diagnosetest beschreven:

1 Contact uit.

2 Hou tegelijk de knoppen Step en US/Metric ingedrukt.

3 Zet het contact aan,de knoppen nog steeds ingedrukt.

4 Hou de knoppen ingedrukt tot alle segmenten van het display oplichten,de module begint nu zijn test.

5 Als de test goed is gaat de module over naar zijn gewone staat.

6 Als er ergens een storing is zal het display "FAIL"tonen.

Dan is dus niet die module kapot,hij krijgt gewoon niet alle signalen,dat sluit dan weer aan bij dat Security lampje.

Een data-draad probleem ergens.(8C-7).

Enne code 18 heb ik ook niet in de boeken staan.

Succes.

Hoi Rob,

Het lampje security gaat niet bij het starten branden, maar spontaan onder het rijden. En dan blijft het een hele tijd aan en dan gaat deze weer uit.

Wel is het soms zo dat als ik de auto wil starten dat hij op de startblokkering springt (dus aan slaat en dan ergens de beveiliging er op gooit en dan weer uitvalt). Dan blijf ik in de auto zitten en sluit hem mbv de ab (security lampje knippert een aantal keer, wacht dat deze uitgaat) en start de auto dan. Dan gaat het alarm af duw op UNLOCK en dan gaat het alarm uit blijft de auto meestal lopen.

Maar ik zal die test zeker eens doen, kan nooit kwaad hè.

Ja ik denk dat code 18 fout is. Misschien heb ik me verteld.

Zou je ook eens na de foto's willen kijken, misschien weet jij wat het probleem zou kunnen zijn?

Lekkage:

666012534mr4.jpg

Melding:

666012536bh7.jpg

Bedankt zover..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die eerste foto,die is van bovenaf genomen?

Dan kijk je recht op het thermostaathuis.

Die zou ik losmaken,en de thermostaat testen,en/of vervangen.

Die zou de reden voor een code 17 kunnen zijn.

En zo te zien lekt hij daar ook.

Logisch dat lekkend koelwater naar beneden zou lopen over de waterpomp,zodat je denkt dat die lekt.

Je kan ook de hele boel droogmaken en dan op de radiateur een drukpomp aansluiten.Speciaal voor dit soort problemen.

Dan zet je het hele koelcircuit op druk en dan gaat het vanzelf ergens druppen.

Voor wat betreft de Security lamp.

De computer in je auto checkt van tijd tot tijd de sensorsignalen.

Het kan zo zijn dat een contact bij het starten wel goed is,maar na wat rijden,wiebelen,warm worden of juist koud,slecht wordt.

Dan is het mogelijk dat je pas na een paar minuten de melding krijgt.

Die zal waarschijnlijk regelmatig herhaald worden.

Ik heb dat nu zelf aan de hand met mijn washer sensor.

Volgens mijn display is die "bad".

Die melding krijg ik elke 5 minuten of zo.

Moet ik gewoon vervangen,maar ja...

De startblokkering,ja dat is niet zo simpel,ik denk dat ik in dit topic een reactie heb geschreven over onze Patrol,die had hetzelfde probleem.

Bleek een relais in de alarmunit te zijn,die soms bleef plakken of niet bekrachtigd werd of zo.

Bottom line:hij was stuk.

Nou interesseert mij een alarm niks op een Patrol van 1992,dus dat hele alarm afgesloten,brandstofpomp en zo doorverbonden en simsalabim,Robbie kon weer rijden.

Dat is bij een origineel Chrysler alarm natuurlijk niet zo eenvoudig.

Ik kan je daarmee dan ook alleen naar een dealer verwijzen.

Je zou eventueel bij een sloper een andere alarmunit kunnen regelen,om te kijken of het dan beter gaat.

Maar je moet dan wel zeker weten dat alle draden (die uiteraard neutraal van kleur zijn )op dezelfde positie zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik zit net te piekeren,de Security melding komt (IMHO)doordat er iets mankeert aan de communicatie tussen je Overhead Console en de PCM.

Laat nou in die Overhead Console ook de ontvanger van je afstandsbedieningen zitten...

Hopelijk zijn beide verschijnselen aan elkaar gerelateerd,dwz dat als je erin slaagt de communicatie tussen die twee te herstellen,de startproblemen ook wel eens opgelost zouden kunnen zijn...

Ik zou de draadboom in het plafond eens opzoeken en de stekkers en zo reinigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob bedankt wederom voor je reactie.

Die foto is idd van boven genomen. Ik heb er met een vriend na gekeken en hij dat dat er een pakking kapot was. Zou dit kunnen?

Ik ga zelf niet veel aan de auto doen, wordt er echt niet beter op :B met m'n 2 linkse handen :no:

Ja en wat betreft het alarm, ik ga hem er hoogswaarschijnlijk uithalen. Want hier krijg ik de :bye1: van!

Zelfs de Jeep garage wist niet wat het kon zijn.

Nu ga ik ff een check doen met die boardcomputer boven in het dakconsole.

Word vervolgd...

Net dat getest met de console in het dak (beide knoppen ingedrukt en op contact zetten) hierbij licht alles op zonder een foutmeldig erna..

Toen nog ma een zelfcheck gedaan (3x contact aan/uit eindigend in aan) en nu code 1 - 2 / 5 - 5 dus géén foutmelding..

Tja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is mogelijk dat de thermostaathuispakking kapot is.

Ik hoop voor je dat dat het is,dan ben je met een euro en een ochtend sleutelen klaar namelijk.

Ik zou ook die hals waar de slang omheen zit goed controleren,ik las hier al iets over corrosie.

Dan de thermostaat nakijken,of vervangen dan weet je zeker dat hij goed is.

En ik zou zelf de radiateur "reverse flushen".

Een verstopte radiateur kan precies leiden tot lekkage bij de thermostaat.

Als dat allemaal in orde is en hij lekt nog,dan kom ik ook weer uit bij de waterpomp.

Het lijkt onwaarschijnlijk dat koelvloeistof omhoog loopt over je blok heen,maar door de luchtstroom van je fan vind je de vloeistoffen op de raarste plaatsen terug.

Vandaar mijn idee om eerst de hele boel goed droog te maken.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er misschien iemand in de buurt of gelegenheid om mij een keer te helpen met bovenstaande problemen.

Ik heb net verschillende bedrijven gebeld, maar van de prijzen wordt het je niet goed.. :no:

En wat betreft het starten, de auto moet bij het bedrijf ook niet starten anders kunnen ze geen diagnose stellen.. en dan zal je net zien zoals de laatste x dat de auto dan wel start :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel dapper,dat ze al prijzen noemen terwijl ze nog geen idee hebben wat er loos is...

Anyway,ik las in een vorige reply ergens in dit topic dat mensen wel eens hun alarmrelais eruit plukken.

Kan je proberen.

Onder het dashboardkastje zitten relais.

Daarbij zijn 6 identieke.

Het relais linksboven (van die 6) zou van het alarm moeten zijn.

Ik zou de motor laten draaien,en dan het relais eruit pakken.

Als hij dan gelijk afslaat is dit dus niet zo'n goeie oplossing.

Verder zit de alarmunit zelf helemaal verscholen achter het dashboard,mocht je willen proberen hem uit te wisselen.

Een medeJeeper was al zo vriendelijk de FSM hier downloadbaar te linken,en die ga je echt nodig hebben.(Blz 8Q-7).

Groeten uit het hoge noorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die foto met "lekkende"slang is genomen vanaf de onderzijde en is die zit bij het waterpomphuis. De waterpomp is gemonteerd met een zg. "O"-ring. Die ring kan ook defect zijn en lekkage veroorzaken.

Die ring kost 3,95 ex., maar je moet dan wel eerst de radiator en waterpomp demonteren. Als het zaakje dan toch los is, zou ik meteen een nieuwe pomp monteren, kost 113,25 en dan vernieuw je meteen die volgens jou lekkende slang, die kost 24,--. (prijzen ex btw van B&S).

Water bovenop het waterpomphuis heb ik ook wel vaker, maar dat is condens van de daarboven lopende airco-leiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de prijzen bedoelen ze de uur tarieven.. materiaal nog niet meegeteld..

Wat kan er gebeuren als ik dat relais eruit trek? Oh ja ik ben er ook nog achter gekomen dat ik een geïmporteerde Jeep heb. Het is iig geen europese. Omdat die dat security lampje niet zouden hebben.. kan iemand dat bevestigen?

Newbe; ik kan zelf helemaal niks aan een auto. Heb er de :bye1: verstand van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die prijzen bedoel ik de prijzen van de onderdelen. Als je helemaal niets kunt: voor ongeveer € 300 zit er een nieuw waterpomp enzovoorts aan bij B&S, inclusief BTW.

Ik dacht dat er in Limburg ook een 4x4 specialist zit, maar zoek dan even op dit forum, want van Limburg weet ik verder niet veel, behalve dat je tegenwoordig geen paspoort nodig hebt om in dat stukje buitenland te komen.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar zit dat security lampje bij jou?

Ik heb ook een 1993 GC 5.2 V8 en dan kan ik es kijken of dat er bij mij ook in zit.

De mijne komt uit Duitsland.

Edit,net gekeken met een sterke zaklamp,en ik heb de letters "security"wel in het dashboard zitten,schuin onder het rechter richtingaanwijzerverklikkerlampje (3x woordwaarde).

Of die aangeloten is weet ik niet,ik heb het nog nooit in actie gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan er gebeuren als je dat relais eruittrekt?

Niks.

Hooguit valt de motor stil,als dat relais via het alarm de brandstofpomp of zo aanstuurt.

Hopelijk blijft hij lopen,dan weet je dat alvast.

Dan zou ik hem stilzetten,en opnieuw starten.

Als hij dan gewoon start,hebben we al veel gewonnen,dan hebben we namelijk het alarm uitgeschakeld en daarmee hopelijk de bron van alle ellende.

Dan zou ik de motor stilzetten,en proberen de deuren af te sluiten met de afstandsbediening.

Grote kans dat dat niet lukt,en dan zou ik het weer proberen met de sleutel.

Als het goed is gaan gewoon alle deuren op slot samen met het bestuurdersportier.

Dan de boel weer losmaken met de sleutel en proberen te starten.

Ik duim voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar zit dat security lampje bij jou?

Ik heb ook een 1993 GC 5.2 V8 en dan kan ik es kijken of dat er bij mij ook in zit.

De mijne komt uit Duitsland.

Edit,net gekeken met een sterke zaklamp,en ik heb de letters "security"wel in het dashboard zitten,schuin onder het rechter richtingaanwijzerverklikkerlampje (3x woordwaarde).

Of die aangeloten is weet ik niet,ik heb het nog nooit in actie gezien.

Ja dat lampje zit rechts boven de stuurkolom. Het is oranje. Deze knippert een 10-tal seconde als je de auto afsluit mbv de AB. Maar hij gaat soms ook spontaan branden als ik rij.. Je moet eens kijken als je de auto dmv de AB sluit of deze gaat knipperen.

Een jeepspecialist zei tegen mij dat die optie er alleen op de amerikaanse markt opzit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan er gebeuren als je dat relais eruittrekt?

Niks.

Hooguit valt de motor stil,als dat relais via het alarm de brandstofpomp of zo aanstuurt.

Hopelijk blijft hij lopen,dan weet je dat alvast.

Dan zou ik hem stilzetten,en opnieuw starten.

Als hij dan gewoon start,hebben we al veel gewonnen,dan hebben we namelijk het alarm uitgeschakeld en daarmee hopelijk de bron van alle ellende.

Dan zou ik de motor stilzetten,en proberen de deuren af te sluiten met de afstandsbediening.

Grote kans dat dat niet lukt,en dan zou ik het weer proberen met de sleutel.

Als het goed is gaan gewoon alle deuren op slot samen met het bestuurdersportier.

Dan de boel weer losmaken met de sleutel en proberen te starten.

Ik duim voor je.

Mijn cv op de bestuurdersportier (dmv de sleutel) is kapot :s Maak dat wat uit?

En de deur rechts achter reageert helemaal niet op de CV. Niet met sleutel of AB. Hoe kan ik dat eigenlijk oplossen? Wat moet ik vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,het slot in het bestuurdersportier stuurt ook alle andere sloten aan.

Als er dus twee sloten wel dicht en open gaan zal het waarschijnlijk aan de twee niet werkende sloten liggen.

Waarmee ik bedoel dat het systeem als zodanig wel werkt,maar er gewoon twee sloten defect zijn.

Of gewoon gesmeerd moeten worden.

Bij mij werkt het bijrijdersportierslot meestal maar half,ik heb een nieuw slot liggen,maar ik ben gewoon te beroerd om dat halve portier te demonteren om het te vervangen.Want dat is eigenlijk alles...

Nou dan is de test dus simpel.

Start je motor(duim duim) en trek het alarmrelais eruit.

Blijft hij lopen,mooi,zet hem uit,en start weer.

Doet hij dat? Mooi,zet hem uit.

Sluit de wagen af met de sleutel.

Open de wagen met de sleutel.

Start.

Pils.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,het slot in het bestuurdersportier stuurt ook alle andere sloten aan.

Als er dus twee sloten wel dicht en open gaan zal het waarschijnlijk aan de twee niet werkende sloten liggen.

Waarmee ik bedoel dat het systeem als zodanig wel werkt,maar er gewoon twee sloten defect zijn.

Of gewoon gesmeerd moeten worden.

Bij mij werkt het bijrijdersportierslot meestal maar half,ik heb een nieuw slot liggen,maar ik ben gewoon te beroerd om dat halve portier te demonteren om het te vervangen.Want dat is eigenlijk alles...

Nou dan is de test dus simpel.

Start je motor(duim duim) en trek het alarmrelais eruit.

Blijft hij lopen,mooi,zet hem uit,en start weer.

Doet hij dat? Mooi,zet hem uit.

Sluit de wagen af met de sleutel.

Open de wagen met de sleutel.

Start.

Pils.:yes:

Ik zal het gaan proberen.. welk relais was het nog eens? Heb je toevallig een foto van die relaiskast? En het betreffende relais gemarkeerd :D zou voor een sumpele op auto gebied als mij wel makkelijk zijn :lol:

En wat betreft het achterportier.. weet ik ook niet. Bestuurdersportier reageert wel op AB (dus bestuurders- bijrijders- linksachterportier en de kofferbak gaan dan open) behalve rechter achterportier. Mbv de sleutel aan de bestuurdskant gaat deze alleen open. Mbv sleutel aan de bijrijderskant gaat alleen deze open en linksachter en kofferbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...