Spring naar bijdragen

GC 5.2 V8 start niet meer (door CV)..


Recommended Posts

Met je accu kan je gewoon naar de accudealer gaan.

Die hebben een testkast die de accu doormeet,met een flinke belasting.

Het zou idd kunnen zijn dat de accu als hij wat warmer is beter werkt,dat betekent dan wel dat hij aan zijn eindje is.

Verder,na je post over de koude nacht,vorige week heeft een collega een vergelijkbaar probleem gehad,maar dan met de cruise control van een Mercedes.

's morgens niks willen,en na een halve dag in het zonnetje doen alsof er niks aan de hand is.

De oorzaak lag in dit geval bij verouderde soldeerverbindingen op de print.

Niet proberen te kijken welke,gewoon alle 200 opnieuw doorsolderen,en voila,de wagen rijdt weer als vanouds.

Misschien heb je er iets aan.

Rob bedankt voor je reactie. Maar ik heb de ballen verstand van auto's, zou je me kunnen vertellen waar de "print" zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja dat zit achter het dashboard,in het midden zo'n beetje.Is dus wel effe sleutelen.

Edit:ik heb effe in het boek zitten bladeren,en de hele beschrijving van hoe en waar die zit vind je op blz 8Q-7.

Die FSM heb je al gedownload neem ik aan.

Het mooie is dat je hiervoor de ballen verstand van auto's mag hebben,je hoeft alleen maar een schroevedraaier vast te kunnen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb gister de auto naar een Jeep garage gebracht. Vandaag contact opgenomen wat het probleem was. Had hem nl gebracht om te achterhalen wat het probleem was met starten. Auto starte toch niet naar een koude nacht. Ze hebben de auto daar doorgemeten, auto gaf geen foutcodes aan, vervolgens hebben ze het dashboard gedemonteerd bleek dat het een warboel aan kabels is daar. Schijnt de vorige eigenaar de kabels te hebben doorgeknipt, doorverbonden etc.. Vervolgens is de radio gedemonteerd en de auto starte x op x. Dus daar zeggen ze nu tijdje rijden zonder radio en kijken of de auto start zonder de alom bekende problemen, zo ja dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in de kabels (van en naar de radio hoe ik begreep). Volgens de garage is dé oplossing dan alle kabels doormeten. Dit is volgens mij een tijdrovende klus en duur als de garage dit moet doen. Heeft iemand een kabeloverzicht van een GC '93 V8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie dagen na de reparatie; het probleem is dus NIET verholpen :| gister wilde de auto weer niet starten :thumbsup:

Paar honderd € lichter en tijdens de reparatie hebben ze me de sensor die regelt wanneer het licht moet aanspringen ook nog eens kwijt gemaakt (dat witte bolletje in het dashboard). Nu werkt dat dus ook niet, licht brandt nu altijd. En sinds de "reparatie" blijft het lampje ABS branden :B Dus al met al geen geslaagde poging van een ERKENDE jeep garage!!! Dus nu weet ik niet meer wat ik moet doen met het startprobleem/alarm! Iemand suggesties? Alle kabels laten doormeten en verbinden onder het dashboard, schijnt veel los te liggen volgens de garage?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

volgens us-forums is dit alles wat je moet doen.

aftermarket alarmen zijn achteraf ingebouwd onder dash bestuurders kant.

de 1 doet dat netter dan de ander maar meesta kan je daar wel zien of iets niet orgineel is.

ignition coil door ouderdom gaat alles keer kapot.

dus als je die vervangt doe dan ook gelijk de rest van onsteking gebeuren

bougies, bougieskabels, verdelerkap en rotor

want dat zal ook wel oud zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het alarm, zoals aangegeven in een van de vorige berichten, uitgeschakeld. De horn gaat niet meer af. Maar het security lampje in het dashboard blijft nog steeds branden. En de auto start nog steeds niet. Moet het alarm nog ergens anders worden gedeactiveerd, dan alleen in het portier? Of wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja er zit op zij van het dashboard een startonderbreker. En voor zover ik kan zien is die gewoon achter dat ding wat je dat "vorkje" (om de startonderbreker uit te schakelen) insteekt de kabels doorgeknipt :blush:

Is deze dan nog actief? En waarom reageert deze dan nog op het alarm terwijl het alarm zelf gedeactiveerd is. Het security lampje knippert iig niet meer als het alarm wordt ingeschakeld, maar gaat wel opeens branden als de sleutel in het contact zit..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat met de aanleg van het alarm ook de aansluiting van de startonderbreker anders is gelegd. Wordt zoeken dus.

Jijk eens wat er gebeurt als je die twee draadjes die doorgeknipt zijn doorverbind? Ik ben bang dat er toch een wat gespecialiseerd persoon aan te pas moet komen om ook de startonderbreker er af te krijgen.

Zelf had ik dit najaar sluiting en bleef het alarm maar afgaan op de camping in Frankrijk. Een monteur daar uit de omgeving heeft het hele zaakje ontmanteld. De centrale vergrendeling doet het nu ook niet meer (omdat vermoedelijk ook de zender is afgekoppeld), maar het moet dus eenvoudig kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de auto van het weekend laten afslepen door de ANWB. De betreffende monteur zei dat het ook aan de bezinepomp kon liggen.

Omdat de auto naar elke x starten langer bleef lopen. Toen de sleepauto kwam heb ik nog eens proberen te starten en wa denk je.. hij liep. Had 8 dagen niet gelopen en het was 's rond het vriespunt en opeens uit het niets liep de auto. Hoe kan dat dan weer? Nu staat hij bij een garage alle elektronica wordt nagelopen en heb ook gevraagd de pomp eens na te kijken... dus afwachten :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Iedereen bedankt voor de bijdrage en het meedenken aan deze topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Het was het "alarmkastje" dat achter het handschoenenkastje zit. Verder heb ik de benzine pomp laten doorverbinden en het complete alarm gedeactiveerd. Enige wat nu niet meer werkt is dat de lichten in de auto inschakelen als ik hem dmv de ab open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...