Spring naar bijdragen

Op naar zuidfrankrijk... Voorbereiding ???


Roelehv
 Share

Recommended Posts

As zaterdag vertrek ik naar Gap. (frankrijk)

De eerste keer echt lange afstand met de zj, Moet ik in bergachtig terrein zijn overdrive uitschakelen of de 2e versnelling gebruiken bergaf"??

Waar moet ik zoal aandenken om mee te nemen of voorterbereiden?? Motorolie en bak olie zijn recent vervangen. Ik dacht aan: zekeringen + lampensetje + basis gereedschap maglite, reservwiel ( ligt normaal niet in mijn auto )

Iemand nog tips?

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.................korte broek en een goed humeur,......die Fransen rijden nog steeds als debielen............:bye1::lol: ( kunnen niet invoegen en afstand inschatten enz......)

Veel plezier , vergeet je reflecterende hesjes niet ;)en ga niet te hard naar beneden op zo`n mooie helling in een dal om lekker vaart te maken voor bergje op.....( heb niet anders als laserende agenten gezien twee weken geleden:wacko:...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf heb een ZJ 4 liter van 1998, ben net terug van Oosterijk met sleurhut.

Bergen op OD uitschakelen en evt. naar zijn Twee, niet harder dan 70 Km. uur.

Ik zelf heb een Grote fout gemaakt om op de Iselberg nabij Lienz terug te schakelen naar zijn (een) NIET DOEN...en dat heeft mij de automaat gekost.

3200,= euro's.

Algemene conclusie in Oosterijk en nu thuis, in zijn een te hoge druk in de automaat. dit zou de oorzaak zijn, en dat denk ik ook.

Prettige reis en goeie vacantie.

Tristan GC98.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Algemene conclusie in Oosterijk en nu thuis, in zijn een te hoge druk in de automaat. dit zou de oorzaak zijn, en dat denk ik ook.

Tristan GC98.

bij de 4.0 zit standaard geen oliekoeler bij of moet tow package op zitten

daar kon nog wel eens het 1 en ander inzitten..

wel mooi kut met DT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die oliekoeler is een veelgehoorde kreet, maar het mag nogal een caravan zijn voordat de belasting zo groot wordt dat die nodig is. Een caravan van 1.500-1.600 is echt al een hele jongen.

Natuurlijk moet je er wel met beleid mee omgaan. Daar hoort ook bij dat als je op de versnelling remt (en dat doet een automaat echt wel) je de snelheid evengoed in de gaten moet houden. Zorg er wel voor dat het olieniveau goed op peil is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

verplicht in Frankrijk Jerrycan met brandstof erin.verbandtrommel brandblusser. gevarendriehoek. fluorerend hesje voor elke persoon die in de auto zit. en neem je een huisdier mee. dan moet je een europees huisdieren paspoort hebben. en honden moeten ingent zijn tegen hondsdolheid en kennelhoest. en bepaalde rassen moeten gemuilkorfd en aangelijnd zijn. en je moet voor die rassen ook nog een aansprakelijkheidsverzekering voor hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verplicht in Frankrijk Jerrycan met brandstof erin.verbandtrommel brandblusser. gevarendriehoek. fluorerend hesje voor elke persoon die in de auto zit. en neem je een huisdier mee. dan moet je een europees huisdieren paspoort hebben. en honden moeten ingent zijn tegen hondsdolheid en kennelhoest. en bepaalde rassen moeten gemuilkorfd en aangelijnd zijn. en je moet voor die rassen ook nog een aansprakelijkheidsverzekering voor hebben

Telt je benzinetank ook als reservebrandstof als je op LPG rijdt? Brandblusser wist ik ook niet. Stellen ze eissen aan de soort en grootte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verplicht in Frankrijk Jerrycan met brandstof erin.verbandtrommel brandblusser. gevarendriehoek. fluorerend hesje voor elke persoon die in de auto zit. en neem je een huisdier mee. dan moet je een europees huisdieren paspoort hebben. en honden moeten ingent zijn tegen hondsdolheid en kennelhoest. en bepaalde rassen moeten gemuilkorfd en aangelijnd zijn. en je moet voor die rassen ook nog een aansprakelijkheidsverzekering voor hebben

Echt zoeken naar goeie informatie i.p.v. wat roepen! Daar heeft iedereen wat aan......

Informatie over reizen in Frankrijk.......hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. verplicht in Frankrijk Jerrycan met brandstof erin.verbandtrommel brandblusser. gevarendriehoek. fluorerend hesje voor elke persoon die in de auto zit. en neem je een huisdier mee. dan moet je een europees huisdieren paspoort hebben. en honden moeten 2. ingent zijn tegen hondsdolheid en kennelhoest. en bepaalde rassen moeten gemuilkorfd en aangelijnd zijn. en je moet voor die rassen ook nog een aansprakelijkheidsverzekering voor hebben

Vanwege familie komen wij al jaren in Zuid-Frankrijk

1. Nog nooit van gehoord

2. Rabiës is verplicht, kennelhoest niet

Bij het rijden op gas denk wel aan een speciale vulnippel

Groeten Kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dit jaar ook voor het eerst met de KJ (automaat) en caravan naar zuid Frankrijk. Tot nu toe altijd met de XJ gegaan. Die heeft een 5 bak (geen automaat). Berg op altijd terug naar 3 (soms wel eens 2). Vlakke weg met gemak in 5 en dan was 120 km/pu goed te doen. Ondanks dat het een 2.5L benzine is.

Ben heel benieuwd hoe 3.7L KJ zich gaat houden. Er zit geen oliekoeler op de automaat, maar met een beladen caravan van 1250 kg zou dat toch ook niet hoeven denk ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me niet. Ik heb twee jaar geleden 8.000 km gedaan met de XJ 4.0 aut. en vorig jaar en dit voorjaar een kleine 10.000 met de ZJ 5.2 aut. en geen enkel probleem ondervonden.

De caravan weegt zo'n beetje 1.500 kg..

Met een 2.0 automaat (C5) heb ik een 20.000 km. in drie jaar gedaan, het eerste jaar met 1.200 aan de haak en daarna de 1.500 kg. caravan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...