Spring naar bijdragen

Bodylift CJ7


FrankXJ
 Share

Recommended Posts

Gisteren samen met Mav en Beest eindelijk de bodylift onder de CJ7 gezet. Dat "eindelijk" kwam vooral door de grote hoeveelheid verhalen over afgebroken bouten, van de body losgeraakte moeren en meer ellende. Zeker met bouten die al 21 jaar vast zitten had ik er weinig vertrouwen in dat dit setje er vlot onder zou zitten. Van te voren wel gecontroleerd of alles een beetje los wilde en uiteraard met de WD40 in de weer geweest.

405273.jpg

Mijn CJ is denk ik het bewijs dat het ook probleemloos kan. Alle bouten kwamen zonder noemenswaardige weerstand los en met uitzondering van de bevestiging aan de voorkant zat alles er ook zo onder. De radiator laten zakken, ging ook erg goed en een paar uur laten stond de CJ een inch hoger.

Één inch lijkt niks, maar als die er onder zit, dan is het best veel. Hij staat een stukje hoger, maar voor m'n gevoel is het veel meer.

Ik heb geen goede "voor" en "na" foto en het komt hier niet echt over, maar bij de zijsteunen zie je het wel goed.

Voor:

halvedeurtjes.jpg

Na:

bodylift2.jpg

bodylift.jpg

Op de terugweg nog een enorme noodstop gemaakt (nooit meer terugzwaaien naar kinderen als je op een provinciale weg stoplichten nadert...) en alles zit er nog steeds even strak op.

Beest & Mav bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...