Spring naar bijdragen

Schijfremmen Op Achteras


Gast IRONBITCH
 Share

Recommended Posts

Waar wordt hier met modder gegooid???, helemaal geen cafe topic.

Vindt de moderator dan dat het nog ergens overgaat?.

Ik ben de laatste die eigenbouw zal ontmoedigen, dat is toch mooi, zelf doe ik bijna niet anders.

Ik volg het forum een beetje vanaf de zijlijn en het valt gewoon op dat er weinig beeld materiaal is.

Nou dat was mijn punt. punt:lol:

nou doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

het is wel leuk om remschijven van een golf op je achteras te monteren. maar er komt nog een probleempje bij als je een remklauw hebt met mechanische handrem erop. want als de blokjes versleten zijn. dan moet de zuiger weer naar binnen worden gedraaid. dat kun je op verschillende manieren doen. of je gebruikt de sleutel van een slijptol wat theo-cj7 mij vertelde of je koopt een remzuigerzadel trekkersset. ik denk dat ik dan voor het laatste ga. ik heb al een leuk setje gezien

http://www.midlock.nl/1_MidlockCatalogus_Frameset.html partnr 2780 of 2783

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is wel leuk om remschijven van een golf op je achteras te monteren. maar er komt nog een probleempje bij als je een remklauw hebt met mechanische handrem erop. want als de blokjes versleten zijn. dan moet de zuiger weer naar binnen worden gedraaid. dat kun je op verschillende manieren doen. of je gebruikt de sleutel van een slijptol wat theo-cj7 mij vertelde of je koopt een remzuigerzadel trekkersset. ik denk dat ik dan voor het laatste ga. ik heb al een leuk setje gezien

http://www.midlock.nl/1_MidlockCatalogus_Frameset.html partnr 2780 of 2783

Gaat hier de truck met de lijmklem niet lukken dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee dat gaat niet lukken met een lijmklem

er zit schroefdraad op de zuiger en als je aan de kant van de remblokken op de zuiger kijkt zie je een soort kruis

waar je als je de remklauw ff los haal een grote schroevendraaier of een steenbeitel op kan zetten en zo terug kan draaien

daar heb je geen speciaal gereedschap voor nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat kun je op verschillende manieren doen. of je gebruikt de sleutel van een slijptol wat theo-cj7 mij vertelde

heey wat moet iedereen wel niet denken:blush::(:thumbsup:

Gaat hier de truck met de lijmklem niet lukken dan.

Nee gaat niet lukken, je moet ze echt indraaien, heeft met het automatisch handremafstelmechanisme te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee dat gaat niet lukken met een lijmklem

er zit schroefdraad op de zuiger en als je aan de kant van de remblokken op de zuiger kijkt zie je een soort kruis

waar je als je de remklauw ff los haal een grote schroevendraaier of een steenbeitel op kan zetten en zo terug kan draaien

daar heb je geen speciaal gereedschap voor nodig

met een schroevendraaier lukt het niet omdat de kopse kant van de zuiger in het midden vlak is met een opstaande ring op de buitenkant en in deze ring zitten een paar inkepingen waar de pinnetjes van een slijptolsleutel invallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Heeft iemand ervaring met deze set. Moet je dan ook nog je rembekrachtiegr vervangen.Ivm. een goede drukverdeling van de remmen......

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=12489

Voor minder koop je een ford 8.8 met schijfremmen.;)

En als je je een beetje verdiept in de 8.8 kan je ook nog opzoek gaan naar een met de juiste overbrenging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor minder koop je een ford 8.8 met schijfremmen.:D

En als je je een beetje verdiept in de 8.8 kan je ook nog opzoek gaan naar een met de juiste overbrenging.

Okee maar dan mmoet je neem ik aan ook de rembekrachtiger/remkrachtverdeler vervangen ivm. druk naar achterremmen of niet?

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee maar dan mmoet je neem ik aan ook de rembekrachtiger/remkrachtverdeler vervangen ivm. druk naar achterremmen of niet?

:whistle:

je bedoelt zoiets. een handmatige remdrukverdeler. van www.summitracing.com part# SUM-G3905. dus als je remdruk voor en achter niet goed is. dan zet je deze handmatige remdrukverdeler er pas tussenin. deze heb ik gekocht bij Nico voor 70,-

post-2391-12873020872888_thumb.jpg

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog een ander topic lopen voor wat betreft andere achteras. Ik weet niet of jullie hem zelf gemonteerd hebben, ik wil het wel zelf doen. Ik weet niet of dit goed te doen is en waar je op moet letten......

En weet niet of iemand nog wat heeft liggen?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...