Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Goed bezig zenixer, al plaatjes?:yes:

nee ik geloof dat ik wat ben vergeten mee te nemen :blush:

digitale camera ..:blush:

volgende keer voor de voorkant neem mijn camera wel mee dan..

ik had al wel gezegt dat de achterveer behoorlijk stuk en ingezakt

maar alles is verrot

de schokdempers achter zitten ook behoorlijk vast :)

achterstallig onderhoud ...zeggen ze dan op jeep camp...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig zenixer, al plaatjes?:yes:

nixs aan mijn jeep gedaan vandaag..

vandaag wel gedaan plaatjes maken op verzoek..

voor veren + schokdempers moet ik nog vervangen..

ben benieuwd hoe het rijd...

mijn achterveren + schokdempers :P

1012368ka1.jpg

1012371me5.jpg

zie het verschil deze veren waren mijn achterveren

1012370sx3.jpg

mijn schokdempers de linker zit vast rechter beweegt nog wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nixs aan mijn jeep gedaan vandaag..

vandaag wel gedaan plaatjes maken op verzoek..

voor veren + schokdempers moet ik nog vervangen..

ben benieuwd hoe het rijd...

mijn achterveren + schokdempers :(

1012368ka1.jpg

1012371me5.jpg

zie het verschil deze veren waren mijn achterveren

1012370sx3.jpg

mijn schokdempers de linker zit vast rechter beweegt nog wel..

Rancho troep.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat spul heeft het zwaar gehad zo te zien :)

nee hoor mijn jeep is nooit offroad geweest:whistle:

heeft altijd binnen gestaan.

ik zal nog eerst een foto maken van de voorveren die er nu nog onder zit..

die staan niet bol meer maar hol :blink:

ik vraag mij alleen af

of die gene die ik mijn oude veren belooft heb er nog wel belang bij heeft..

na het zien van deze foto`s...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoor mijn jeep is nooit offroad geweest:whistle:

heeft altijd binnen gestaan.

ik zal nog eerst een foto maken van de voorveren die er nu nog onder zit..

die staan niet bol meer maar hol :P

zekers van een oude dame geweest die iets te veel stoepranden meenam bij het winkelen en steeds de korste weg terug nam naar huis ja daar kunnen de schokbrekers niet tegen:no: en de voorveren laat me raden zekers het bekende merk dat bol of hol staat of is het toch een andere merk:whistle::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zekers van een oude dame geweest die iets te veel stoepranden meenam bij het winkelen en steeds de korste weg terug nam naar huis ja daar kunnen de schokbrekers niet tegen:no: en de voorveren laat me raden zekers het bekende merk dat bol of hol staat of is het toch een andere merk:whistle::bye1:

ik vermoedt dat deze oude veren rancho zijn...

dit merk zakt vrij snel door (zeggen ze)..

ik ga nu voor een andere merk namelijk procomp..

iets stijvere veren zijn het ..(hoop ik)...

vrijdag ga ik de voor veren monteren onder mijn jeep..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vermoedt dat deze oude veren rancho zijn...

dit merk zakt vrij snel door (zeggen ze)..

ik ga nu voor een andere merk namelijk procomp..

iets stijvere veren zijn het ..(hoop ik)...

vrijdag ga ik de voor veren monteren onder mijn jeep..

okee dan tja het kan dat rancho:blink: doorzakken maar volgens mij gebeurt dat met iedere verhogingset die al wat heeft megemaakt :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vermoedt dat deze oude veren rancho zijn...

dit merk zakt vrij snel door (zeggen ze)..

ik ga nu voor een andere merk namelijk procomp..

iets stijvere veren zijn het ..(hoop ik)...

vrijdag ga ik de voor veren monteren onder mijn jeep..

Pro comp?? OMG:blink:

Nog grotere troep.:yes:

Ze zijn niet eens iets stijver. Het veert helemaal niet.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooruit neergeklapt, rest van Dashboard los gehaald. Binnenkabelboom er helemaal uitgehaald. Boom vergeleken met de 2e hands boom die ik van Sjikita had overgenomen. Wisten al dat die uit een 2.5 kwam...maar leek eerst hetzelfde. Maar helaas die van een 2.5 en een 4.2 komen niet overeen:no:. Dus toen naar het huis van m'n drink/sleutel maat Erik(EJA Camaro). Boom op tafel gemikt en onder het genot van een biertje aan het spagethi kammen geslagen. Bleken gelukkig maar twee draadjes helemaal weg gesmolten. Dus nieuwe touwtjes gespannen en de boom helemaal weer als nieuw gemaakt. Gelijk even wat ander pijnpuntjes netjes gemaakt. Dus morgen er maar weer in... en dan is de kabelboom in de motorruimte aan de beurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet alleen vandaag maar tot nu toe :whistle:

had dit in word al opgeschreven in "dagboek" achtige tekst

Wrangler 4.0HO

Eerst ga ik de wrangler volledig inorde maken voor de controle

En dan kan ik ook da wrangler mooi preppen onder het moto “A Jeep is Build not Bought”

17/10/2007 > De 4.0HO

Vandaag de jeep gaan halen, rijd zeer leuk tegenover de 2.5, veel meer vermogen zowel onderin and bovenaan

18/10/2007 > Het overzicht en alarm

Begonnen met algemeen overzicht wat eraan moet gedaan worden

Het eerste wat opviel was de lichten die aangingen als ik op de rem duwde, daar ben ik dus direct achter beginnen zoeken, tijdens dit zoeken kwam ik een alarm tegen in de wagen, dit was dus het eerste wat eraan moest geloven, maar tot men verbazing schakelde de rem nog steeds het relais van het licht.

19/10/2007 > De lichten

Op jeepforum.nl had ik het probleem aangehaald om teweten te komen wat het probleem kon zijn, daar wist Wim (van wie ik de wagen kocht) me te zeggen dat dit probleem wel eens door de trekhaak kon veroorzaakt worden. Dit is dus het eerste wat ik vandaag gedaan heb, de aansluiting van de trekhaak zag er dan ook al niet meer zo fris uit. Daarmee heb ik meteen alle draadjes eraf gehaald en ben ik beginnen slopen aan de bedrading. Eventjes getest als alles los was en…. Jep de storing was verdwenen. Omdat Bren kabel mee had voor trekhaken heb ik er al de oude bedrading dan ook uitgegooid, deze zaten allemaal met simpele klemmetjes verbonden die daadwerkelijk om problemen vraagden. De nieuwe kabel heb ik wel niet meteen gemonteerd omdat andere dingen voorrang hadden. Het mistlichtje bleek ook een staking te doen, maar dit was gewoon een draadje dat gelost is, dus dit heb ik dan direct maar terug gesoldeerd en dat was ook weer gemaakt, daarna even nieuwe lampjes gestoken en alle lichten werkten bij deze ook weer, ook de interieur lichtjes die aangaan als de deuren opengaan zijn ook terug gemaakt, hier was gewoon een slecht contact met het lampje.

Omdat het stilaan donker werd ben ik het interieur terug ineen beginnen steken want dit was gesloopt door het alarm uit te bouwen

20/10/2007 > Motor stuurdoos

Vandaag verder het interieur ineen gestoken, toen dit geklaard was heb ik het kabeltje van het startrelais ook terug mooi verbonden.

De spiegels hebben ook hun normale positie terug gekregen, deze zaten een beetje vast door corrosie.

En tenslotte ook nog de motor stuurdoos gelijmd, hiervan was een pootje afgebroken waardoor deze erop losbonkte wat niet gezond is

21/10/2007 > Luchtfiltersteun deel 1

Vandaag aan de luchtfiltersteun begonnen, deze heb ik beginnen afschuren en van een eerste laagje zwart voorzien, ook heb ik het chromen bonnet grilletje op de 2.5 gezet en het zwarte op de 4.0, dit gaf direct een mooier zicht op beide wagens

22/10/2007 > Luchtfiltersteun deel2

Vandaag de luchtfiltersteun nog een paar extra laagjes gegeven zodat die er weer tegen kan.

Voor ik deze terug gemonteerd heb ik eerst de gaten voor het monteren van deze voorzien van een antiroest laagje. Daarna heb ik de steun terug gemonteerd met boutjes en borgende moertjes, daarna ook de luchtfilter terug mooi op zijn plaats gezet.

01/11/2007 > Spatbord steun

Vandaag weer even voortgedaan, nog altijd geen stukken besteld die ik nodig heb (raammechanisme en embraiagepomp), maar wel de bout die het stangetje van het slijklap terug vastgezet, eerst dacht ik deze bout proper uit te boren en een nieuwe in te zetten maar proper was niet van toepassing, daardoor heb ik dan het gat volledig uitgeboord en een bout met een moertje ingezet, maar dan wel eerst met antiroest laag beschermd

08/10/2007 > embraiage pomp

Vandaag de embraiagepomp gaan afhalen bij jeep Leuven, eerst kon ik er niet goed aan uit en dacht ik dat het de verkeerde was, maar bij goed onderzoek kwam ik tot de constatatie dat het de volledige pomp was van aan het pedaal tot de boite, met andere woorden gewoon oude eraf en nieuwe erop. Terwijl ik onder de jeep lag had ik ook gezien dat het kabeltje van de lamdasonde tegen de voorste cardanas aan het bengelen was, dus het ik dit ook meteen terug vastgemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer verder gegaan met m'n maatje om de draadjes weer in orde te krijgen. Binnenkabelboom weer terug gelegd en stekkertjes aan elkaar knopen. Effe naar Jeeped heen en weer gereden om een bussie sikaflex te lenen. Plaat van Dash weer terug gehangen. Ouwe weatherstrip eraf en kit verwijdert. En begonnen met ontleden van kabelboom in motorruimte. Om ook daar weggesmolten spul opnieuw te bekabelen. Verder veel geluld, koffie gedronken en nog een kever aangedouwd die met een lege accu stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...