Spring naar bijdragen

Welk "autotype"


87wrangler
 Share

Recommended Posts

Ik vraag me trouwens wel af wat de beoogde doelgroep van de Jeep reclames is.

Uit een deel van de spots lijkt het wel of ze alleen maar burgers met een hete

aardappel in hun keel, uit Wassenaar of Bloemendaal proberen aan te spreken.

Als je zo eens luistert hoor je bij de ANWB-spot een wat oudere bekakte dame in de nep-Jeep.

Bij de student-spot klinkt het ook niet als een alledaags doorsnee gezin uit Lutjebroek.

Alleen de man die vanuit de "nep-Jeep dealer" z'n vrouw belt klinkt (z'n vrouw) als een doorsnee Jeep-rijd(st)er.

Wie weet werkt het wel, maar waarvoor, of tegen? :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me trouwens wel af wat de beoogde doelgroep van de Jeep reclames is.

Uit een deel van de spots lijkt het wel of ze alleen maar burgers met een hete

aardappel in hun keel, uit Wassenaar of Bloemendaal proberen aan te spreken.

Als je zo eens luistert hoor je bij de ANWB-spot een wat oudere bekakte dame in de nep-Jeep.

Bij de student-spot klinkt het ook niet als een alledaags doorsnee gezin uit Lutjebroek.

Alleen de man die vanuit de "nep-Jeep dealer" z'n vrouw belt klinkt (z'n vrouw) als een doorsnee Jeep-rijd(st)er.

Wie weet werkt het wel, maar waarvoor, of tegen? :D

t'Werkt...

Vanmiddag stond er in de parkeergarage van de ABN-AMRO te Nijmegen een zwarte KJ... Mensen die langsliepen hoorde ik tegen elkaar zeggen: Kijk.. een echte Jeep, géén "pingpongdingus"! ;)

Dus slaat de campagne aan... men praat erover!

Dat het in de spotjes over wat "hogere" mensen gaat vind ik niet vreemd... De markt voor nieuwe Jeep's zit nu eenmaal niet bij "Jan Modaal". En die doelgroep wil vast niet geassosieerd worden met dhr. Modaal.... <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

t'Werkt...

Vanmiddag stond er in de parkeergarage van de ABN-AMRO te Nijmegen een zwarte KJ... Mensen die langsliepen hoorde ik tegen elkaar zeggen: Kijk.. een echte Jeep, géén "pingpongdingus"! :whistle:

Dus slaat de campagne aan... men praat erover!

Dat de echte Jeep nu zo onder de aandacht komt is inderdaad mooi. :ph34r:

Dat het in de spotjes over wat "hogere" mensen gaat vind ik niet vreemd... De markt voor nieuwe Jeep's zit nu eenmaal niet bij "Jan Modaal". En die doelgroep wil vast niet geassosieerd worden met dhr. Modaal.... :ph34r:

Of het zo werkt betwijfel ik.

Jaren terug was Martini een van de meest opvallende in de remclame wereld:

snelle, sportieve, jongen, mooie mensen in een James Bond achtige scene die Martine dronken. Was zeer onderscheidend en opvallend, toen.

Onderzoek naar de werkelijke koper van Martini liet een heel ander beeld zien, nl voor het overgrote deel oudere en bejaarde die het merk kochten. Na reclame stop is er weinig meer over van het merk. Tegenwoordig kom je niet echt over als een 007 als je een Martini besteld.

Ik denk dat het hier bij Jeep om indirecte beinvloeding gaat. Het klopt dat de "hogere" mensen vaak wat meer te besteden hebben dan Jan Modaal. Zij kopen dan ook niet een auto als zij een Jeep kopen maar een imago (Levert Jeep waarschijnlijk goed geld op). Toch moeten er dan mensen zijn die dat imago in stand houden (het forum is er vol mee). Daarnaast is het in dit geval te doen om "cognitieve dissonantie", oftewel de eerdere koper tevreden houden/stellen, bevestigen dat je eerder een juiste keus gemaakt hebt. Kijk maar op het forum hoe trots iedereen hier is op zijn "echte Jeep" (en terecht). Iedereen hier ervaart de spots nu als een soort hart onder de riem en het "eindelijk weer erkent" worden. Dit geeft een goede basis voor merktrouw beslissen in latere situaties. Ik ben benieuwd naar het vervolg van de campagne, als die er komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren terug was Martini een van de meest opvallende in de remclame wereld:

snelle, sportieve, jongen, mooie mensen in een James Bond achtige scene die Martine dronken. Was zeer onderscheidend en opvallend, toen.

Onderzoek naar de werkelijke koper van Martini liet een heel ander beeld zien, nl voor het overgrote deel oudere en bejaarde die het merk kochten. Na reclame stop is er weinig meer over van het merk. Tegenwoordig kom je niet echt over als een 007 als je een Martini besteld.

Martini schijnt weer meer gedronken te worden sinds de "lounge bars" maar dat terzijde... :ph34r:

Wat mij benieuwd is wat de andere merken als tegenactie gaan doen. Jeep krijgt wel een enorme boost als merknaam. Mensen bij mij in de zaak kennen en herkennen de reclames al na de eerste woorden. Ze vinden de reclames leuk en zien ineens het "verschil" .blijft onbewust toch hangen... Wat gaan de "concurrenten" :whistle: doen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...