Spring naar bijdragen

Vanavond Bij Sinty Kijken Naar Een Cherokee


RTreffers
 Share

Recommended Posts

Weet jeeped er meer van dan?

Ik heb hem een berichtje gestuurd.

Echter sta ik nu op het punt om weg te gaan om te gaan kijken...

ga toch maar kijken

hoi Rudi

Als je naar het profiel van SINTY kijkt is hij pas sinds vandaag member.

lijkt me dus nog niet zo'n bekende...

check het zelf ook maar even:

boven aan de pagina bij members en even op zijn naam zoeken.....

o ja: mischien heeft jeeped tijd.???.dan komt het wel goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:whistle: Terug van kijken naar Cherokee van SINTY, wat een ervaring rijker!!! :blush:

Omdat SINTY uit Den Haag komt en ik uit Harderwijk hadden we afgesproken in Nieuwegein bij de MC Donalds.

Op de weg hierheen ben ik door JEEPED gebeld, hij gaf aan SINTY niet te kennen en het zou hem dan ook niet verbazen als dit helemaal geen bekende zou zijn op het jeepforum. Tevens gaf hij mij enkele tips waar ik op moest letten, hiervoor mijn dank!

Ik zal morgenavond uitgebreid beschrijven wat we gisteren allemaal hebben gezien en meegemaakt, is erg leuk verhaal (al zeg ik hetzelf).

Ik heb besloten de auto zeker NIET te nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P Gisteren bij de Cherokee van Sinty gekeken in Nieuwegein :cry: </span>

De verkoper heeft mij benaderd na het lezen van mijn topic, dat ik een Cherokee zoek.

Voordat ik er heen ben gegaan heb ik via de mail contact gehad met de verkoper, deze vertelde mij het volgende verhaal;

VERKOOPVERHAAL

De auto is al 13 jaar in de familie en hij zou de auto als tweede auto in de schuur hebben staan en er vervolgens nooit in rijden. De auto zou in top staat verkeren. De verkoper heeft zelfs nog enkele foto's toegezonden van de auto, hierop stond de auto met hele mooie velgen. Ook gaf de verkoper aan een goede bekende te zijn op dit JEEPFORUM.

Hij wilde niet perse van de auto af maar hij wilde mij wel een gunst doen. De deal was dan dat ik mijn Vitara tegen zijn Cherokee zou ruilen, aangezien hij zelf altijd automaat rijdt, zou hij de Vitara dan gelijk weer doorverkopen, hij wist namelijk hier iemand voor. Hij verzekerde dat de auto in top staat was en dat hij 170.000 kilometer heeft gelopen en dat er een APK tot medio juni 2007 op zou zitten.

Toen ik de foto's per mail ontving viel mij gelijk op dat er geen kenteken op de auto zat, ik heb hem hierna gevraagd en hij zei dat hij de foto had bewerkt omdat hij de foto op het forum veelvuldig gebruikt en niet wilde dat zijn kenteken openbaar zou worden. Ik dacht ok klinkt aannemelijk en heb hier verder niet meer bij stil gestaan.

Een uur voor de afgesproken tijd vroeg de verkoper of ik eventueel misschien direct zaken wilde doen. Ik vroeg hem wat hij bedoelde, hij zei dat hij dan alle papieren zou meenemen en dat hij dan mij auto meenam als ik het zag zitten en ik de CHerokee. Vervolgens zouden we dan de volgende dag de auto's kunnen overschreven, hij in Den Haag de Vitara ik in mijn woonplaats de Cherokee. Ik kreeg hier al een beetje een apart gevoel over maarja...

Omdat de verkoper zei dat hij een bekend was op het forum ben ik zijn profiel gaan bekijken. Echter zag ik toen dat zijn profiel pas de nacht voordat hij mij benaderd heeft is aangemaakt. Dit vond ik érg vreemd. Omdat ik hier een apart gevoel over had heb ik wat rond vraag gedaan op het forum.

Omdat de tijd krap was, ik had namelijk die avond afgesproken, ben ik met een maat van mij in de auto gestapt richting Nieuwgein. Terwijl wij onderweg waren heeft JEEPED mij gebeld, hij vertelde mij dat hij SINTY helemaal niet kende en dat dit hem dan ook niets zei. Het leek hem dan ook zéér onwaarschijnlijk dat het een bekende was op dit forum. Tevens heeft JEEPED mij enkele zeer nutige tips gegeven waarop ik moest letten bij aanschaf van een Cherokee (hiervoor mijn dank :whistle: ).

Vervolgens ben ik samen met een vriend van richting Nieuwegein gereden, tijdens het rijden naar Nieuwegein hebben ik de foto's die de verkoper had toegezonden nog eens grondig bekeken. Het viel mij op dat het twee totaal verschillende foto's waren. Het waren twee foto's van twee totaal andere Cherokee's, dit herkende ik aan de stickers op de zijkant en nog een paar kleine details.

Mijn gevoel zij toen direct al dat er iets niet helemaal klopt, echter toch nieuwsgierig gewoon doorgereden.

AANGEKOMEN IN NIEUWEGEIN

Eenmaal om 20:30 uur aangekomen in Nieuwegein zagen we geen Cherokee op het parkeerterrein :P . Pas om 20:55 uur kwam de Cherokee het terrein op rijden :bye1: .

Wat mij direct opviel was dat er een nieuw kenteken op de auto zat (2001) en dat er niet de velgen onderlagen die op de foto wel stonden.

De verkoper, een totaal ander persoon dan ik eigenlijk had verwacht, had een wat oudere man meegenomen. De verkoper was een zeer vriendelijke en rustige man die ons alle tijd gaf om naar de Cherokee te kijken. Ik heb in de auto dmv het contact de foutcodes uitgelezen, kreeg direct code 55. Dit zinde mij zeer gunstig! De verkoper zei dat hij niet eens wist dat hij de foutcodes kon uitlezen, echter wist hij mij wel te vertellen dat code 55 betekende dat er geen fouten waren.... (beetje vreemd).

Na een stukje gereden te hebben en onder de motorkap en bodemplaat te hebben gekeken was mijn eerste indruk een goede. Echter viel mij wel op dat de voorbanden totaal versleten waren. Ik vroeg me af hoe dit kon..., auto halfjaar geleden gekeurd en wordt (naar eigen zeggen) nooit gebruikt en dan toch totaal versleten banden :whistle: . Toen ik de verkoper vroeg hoe het zat met de velgen en banden op de foto, kon hij mij hierop geen duidelijk antwoord geven. Hij zie dat die misschien nog wel bij zijn broer zouden liggen. Eveneens krijg ik een ontwijkend antwoord toen ik heb er op attendeerde dat zijn profiel pas de dag ervoor is aangemaakt op het JEEPFORUM.

Toen ik vroeg hoe het kan dat de auto kentekenplaten van 2001 had, kreeg ik allereerst het antwoord dat hij dit eigenlijk niet wist (vreemd, de auto is al 13 jaar in de familie :P ), na gebeld te hebben zei de verkoper dat de papieren een keer verloren waren en dat hij hierom nieuwe kentekens had.

Punten die niet klopte;

- zou bekende zijn van het JEEPFORUM, echter niemande kende de verkoper (?)

- JEEPFORUM profiel pas één dag van tevoren aangemaakt (?)

- kenteken uit 2001 (wist niet hoe dit kwam, auto is 13 jaar in familie?)

- auto sinds oktober 2006 op naam (?)

- 200.000 gelopen ipv 170.000 (?)

- totaal versleten voorbanden voor een auto die na de keuring niet zou hebben gereden (?)

- velgen van de foto zijn verdwenen (?)

- kon niet aangeven waarom ik twee verschillende foto's heb ontvangen, van twee totaal andere auto's (?)

- de auto wordt nooit gebruikt, echter op het dashbord lagen parkeerbonnetje van gisteren en eergisteren (?)

- verkoper wilde direct zaken doen (?)

- gasveren van de achterklep kapot (auto zou helemaal niets mankeren)

- elektrische stoelen werkte niet goed

- antenne deed het niet

- rammelende uitlaat

- volgens mij een tikkende ABS (weet niet zeker)

- auto zat overigens wel érg goed in de lak, mij eigenlijk net iets te goed....

Na koffie te hebben gedronken in de MC Donalds (begon te regenen) heb ik afgesproken dat ik er op terug zou komen. Vervolgens zijn we in de auto gestapt op weg naar huis.

Eenmaal thuis aangekomen heb ik het kenteken op de RDW-site gecheckt. Wat bleek als KLAPPER OP DE VUURPIJL; de auto had géén APK, was in juli 2006 verlopen. Maar goed dat er tijdens het proefrijden niets is gebeurd :whistle: (en ja, wat dom om de APK papieren niet te checken..)

Heb een maatje bij de politie en die vertelde mij dat je alleen nieuwe kentekenplaten krijgt als de auto is geimporteerd of als hij bij een ongeval is betrokken en opnieuw gekeurd moet worden. Verlies je je papieren dan komt er een eentje of tweetje op je plaat, maar géén geheel nieuw kenteken uit een ander jaar. Kortom de auto is niet 13 jaar in bezit van familie, dan was verhaal wel bekend.

Toen ik dit alles vernam en alle punten op een rijtje zette was het voor mij direct duidelijk. Het verhaal en de feiten klopte niet!

Ik heb 's avonds de verkoper direct gemaild dat ik de auto niet wilde kopen en gezegd dat er niet eens een APK op de auto zit.

De verkoper deelde toen mede dat zijn broer de auto voor export had staan en dat hij toen de auto heeft overgenomen en dat de APK dan vervalt of iets dergelijks.... Dit terwijl de auto al 13 jaar in de familie zou zijn (?).

KORTOM

Al met al een zéér apart verhaal waar ik een behoorlijk raar en naar gevoel aan heb overgehouden :no: .

:bye1: Besloten deze Cherokee zeker NIET te kopen! :bye1:

Mijn droom gaat nu dus niet op kort termijn in vervulling... :no: Wel zijn we weer een ervaring rijker.

Nu maar hopen dat ik een Cherokee kan vinden waarbij ik wel een goed gevoel krijg, en natuurlijk niet onbelangrijk gewoon een goede, betaalbare Cherokee vinden. Misschien via het JEEPFORUM :) :) :)

<span style="color:#ff0000">Misschien zijn het een hoop toevalligheden bij elkaar, dan moet ik mij verontschuldigingen tegenover de verkoper. Echter zegt mijn gevoel iets anders.

Utah?

Hebben wij het hier misschien over dezelfde jeep?

Een zwarte Cherokee uit 1991?

Rudi

Is zeker op de foto een hele mooie en in werkelijke een andere Jeep of een foto van 15 jaar geleden?? En dan bij de advertentie zetten is de zelfde Jeep.

Das namelijk mijn ervaring met een Jeep uit Den Haag. De sukkels.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms.... Jeepie... Moet je iets 2 x lezen voor je reageerd.... :whistle:

Wat die Cherokee betreft: Te veel open einden = laten staan!

Ik nodig onze "goed bekende" Sinty uit om hierop te reageren....

( Overigens is het niet netjes om je voor te stellen als "bekende Jeepforummer" als je dat niet bent... Daarnaast is het ook niet zo dat het lidmaatschap van dit forum gebruikt kan worden als teken van betrouwbaarheid of wat dan ook...

M.a.w.: Leuk dat je nu member bent, Sinty, maar dit soort praktijken zijn hier niet gewenst. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms.... Jeepie... Moet je iets 2 x lezen voor je reageerd.... :whistle:

Hoezo, sukkels is meervoud.

Ik schrijf in enkelvoud.

Overall zijn op lichters die handelen in auto's.

Maar sukkels blijft een meervoud...Zou moeten zijn die sukkel in Den Haag.

Je ziet maar, alles controleren alvorens je een aankoop doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkt maar weer eens dat je schijnbaar niet iedereen op zijn woord moet en kan geloven...

Hoezo, sukkels is meervoud.

Ik schrijf in enkelvoud.

Overall zijn op lichters die handelen in auto's.

Maar sukkels blijft een meervoud...Zou moeten zijn die sukkel in Den Haag.

Je ziet maar, alles controleren alvorens je een aankoop doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat die Cherokee betreft: Te veel open einden = laten staan!

Ik nodig onze "goed bekende" Sinty uit om hierop te reageren....

( Overigens is het niet netjes om je voor te stellen als "bekende Jeepforummer" als je dat niet bent... Daarnaast is het ook niet zo dat het lidmaatschap van dit forum gebruikt kan worden als teken van betrouwbaarheid of wat dan ook...

M.a.w.: Leuk dat je nu member bent, Sinty, maar dit soort praktijken zijn hier niet gewenst. )

Ik sluit me bij jouw woorden aan Rob. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...