Spring naar bijdragen

Speakers upgrade


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

ok ik zal je mijjn avonturen vertellen: Ten eerste heb ik de standaart boxen laten aanpassen door een alpine setje, geluid bleef ver beneden pijl bij een autoradio inbouw bedrijf. Toen heb ik in de sounbar een setje alpine's laten zetten, met een losse versterker die dan werden aangestuurd door een mp3 speler, die ik los in het dashboard heb liggen. Inmiddels in 4 maanden tijd al 1 versterker naar de klote en 1 set boxen(ra ra ra, komt door de mp3 speler zeggen ze omdat tie teveel pieken heeft) Nu heb ik er een nieuwe versterker in liggen en een set ordinaire pioneer boxen, wel in de soundbar, maar het geluid is nu een stuk beter, beter dan het originele maar nog steeds mwah...... Ik wou eigenlijk ook gewoon een lekker vol geluidje er in hebben zonder te veel toeters en bellen los in de auto, maar dit schijnd niet zo eenvoudig te zijn.... dus er toen maar een borla ondergeknald, is ook mooie muziek wink.gif

P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Apr 27 2004, 10:30

sorry, maar ik denk dat de meest hier niet echt veel geven om de sound in hun jeep.

Nou, het is onze enige wagen en ik hou best van een goed stukje muziek als we een uur of meer moeten rijden. Vandaar eigenlijk....

Maar je zal wel gelijk hebben, uiteindelijk zitten we niet in GTI-Land. wink.gif

En Pjotr, het is idd niet zo eenvoudig zonder gebruik te maken van enorme 'pompoenen' als speakers achterin.

Ik dacht het toch te proberen, wie weet...misschien iets met isolatie materiaal of zo...lekker prudsen. Ik laat het wel weten. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry, maar ik denk dat de meest hier niet echt veel geven om de sound in hun jeep.

In principe klinkt het 6cylinder geluid van de motor mij als muziek in de oren.... thumbsup.gif

Zit maar één wanklank in: Het geluid van het liter-belletje in de Shell pomp.. frusty.gif

Maarre....., ik vind het geluid uit mijn ( originele ??) speakers trouwens wel acceptabel....

Of ben ik nu op m'n 39e toch al een ouwe mannelijk orgaan geworden...?? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet effe weten welk type nr er past van een bepaald merk.

Dus eerst even naar de audio dealer nr kijken van bv Pioneer/Kenwood/sony enz (staat merk auto + bouwjaar bij) en dan struinen op het net.

als je niet het juiste nr hebt dan gaat het niet goed

veel succes

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BULL@May 7 2004, 23:13

Dus eerst even naar de audio dealer nr kijken van bv Pioneer/Kenwood/sony enz (staat merk auto + bouwjaar bij) en dan struinen op het net.

Bij het meeste audio merken staat bij JEEP alleen de Grand (soms ook Geen Jeep )

laat staan Wrangler of cj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Hallo Jeepers!

Heb zelf een Cherokee, daar heb ik naast de standaardboxen een wooferkistje van 40 bij 30 met versterker van 200 watt (pioneer) ingezet en je hebt supergeluid! Kosten; versterkerkabelsetje 29 euro, baskist 50 euro en versterker 99 euro.

Met minder ruimte heb ik ook ervaring nl. in m'n mazda mx5, daar heb ik ivm ruimtegebrek in de standaard speakergaten in de deur een composetje van JBL in gezet. De hogetonenspeakertjes die er bij een composetje los bij zitten, kun je eenvoudig monteren ter hoogte van je bovenste veiligheidsriemgeleider (ook bij Wrangler goed te doen volgens mij!)

Voordeel van composet is, ondanks kleine speakers, groot bereik/vermogen en de hogetonenspeakers zitten vlak bij je oor, handig bij 'open' rijden!

Groeten Harold wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Een soundbar is dat ding wat aan de beugel hangt toch? Nou zelfs met zo'n ding komt er nog een beroerd geluid uit de radio. Gezien de klangruimtes voor de speakers kan er nooit wat fatsoenlijks uit komen, hoe duur je je speakers ook maakt....en je hoeft niet eens veel geld uit te geven, mijn andere auto heb ik een aardige sound gegeven voor € 250,=.

Gewoon lekker naar de grom in de uitlaat luisteren smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb wel een lekker geluidje hoor, zelfs met 120 op de snelweg zonder dak en deuren kan ik hem nog goed horen, maar daar heb je dan ook 1500 watt voor, ik heb achter mijn voorstoelen een box gemaakt voor mijn 2 x 300 watt 6"x9" en 400 watt subwoofer, daarnaast heb ik achterin nog 2 x 100 watt en nog 2 x 150 watt in het dashboard, en dat alles voor 250 euro aan apparatuur (van vrienden gekocht) en 30 euro aan MDF plaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een Grand Cherokee met een standaard instalatie.

Zitten 10 speakers in. Mooi weg gebouwd.

En het geluid is helemaal top.

Zo'n Infinity Gold installatie is ook geen goedkope rommel heb ik gelezen.

De bedenkers van Bose houden zich daarmee bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...