Spring naar bijdragen

rijden zonder deuren toegestaan?


Dieseltank
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Met dat warme weer ben ik zonder top en deuren naar mijn werk gereden. Een collega dacht dat rijden zonder deuren, of zonder tenminste enige afbakening in de deuropening verboden was. Weet iemand of je zonder deuren op de openbare weg mag rijden?

groeten, Bert

Reed laats een vangnet in van een alcohol controle ph34r.gif , ook zonder top en deuren smile.gif . Vonden ze helemaal geen bezwaar, kreeg alleen maar lof over de Wrangler tongue.gif . Kortom, volgens mij mag dat.

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je gewoon zonder deuren rijden.

Als ze erop zitten moeten ze goed sluiten etc etc.. maar soft-deuren mogen ook en bieden ook geen bescherming.

Trike rijders hebben ook een auto kenteken en geen deuren... dus gewoon thuislaten. (gordel wordt wel nog belangrijker smile.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trike rijders hebben ook een auto kenteken en geen deuren... dus gewoon thuislaten. (gordel wordt wel nog belangrijker smile.gif )

bij trike rijders is het als het goed is, als je zonder gordel rijdt moet je een helm op en zodra je je gordel om hebt mag je gewoon zonder helm rijden. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij trike rijders is het als het goed is, als je zonder gordel rijdt moet je een helm op en zodra je je gordel om hebt mag je gewoon zonder helm rijden. wink.gif

Dat is afhankelijk of je een autokenteken of motorkenteken hebt. Heb je een autokenteken, dan is een gordel verplicht; heb je een motorkenteken dan moet je een helm op.

Wat voor kenteken er op de trike zit is afhankelijk op wat voor basis hij is opgebouwd. Een trike met een kevermotor is een auto, wordt hij gebouwd op basis van bijvoorbeeld een Harley dan krijg je een motorkenteken.

Afhankelijk van het kenteken heb je ook het bijbehorende auto of motorrijberwijs nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is afhankelijk of je een autokenteken of motorkenteken hebt. Heb je een autokenteken, dan is een gordel verplicht; heb je een motorkenteken dan moet je een helm op.

Waarom hoef je dan op die overdekte bmw motorfiets (ik geloof de c1) geen helm op, is wel degelijk een motor ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
laugh.giflaugh.giflaugh.gif Ja voor dat ik naar Engeland ging heb ik even uitgeprobeerd hier dat links rijden . Was geen doen.

Maar we horen binnenkort hier meer over van Venezia alsie dat alarm tenminste kan laten zwijgen.

ÉÉN SPOOKRIJDER!?!?!?............ Man het sterft ervan in Schotland!! tongue.gif

Ronald

PS. Geen zorgen over dat alarm, dat heb ik ondertussen vakkundig het zwijgen opgelegd. rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Wilde vandaag met een vriend zonder deuren gaan rijden (Wrangler). Voor "de zekerheid" toch nog maar eens bij de lokale dienders gaan navragen of het toegestaan is. 2 van de 3 aangesproken dienders twijfelden. Na raadplegen van politie-PC en een paar telefoontjes was het antwoord NEE. Auto is gekeurd als 2 deurs (kenteken), mag zonder deuren niet op de openbare weg. Mag natuurlijk wel op eigen terrein.

Zoals uit bovenstaand al blijkt dat ze er zelf ook niet echt direct van op de hoogte zijn, zal dan ook wel misschien gedoogd worden. OF je moet al een echte dienstklopper tegenkomen....

Staat dus los van het "spiegels verhaal" en montage van een ketting i.p.v. deur.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spiegels zijn natuurlijk verplicht... althans links, als je een binnenspiegel hebt.

Het wel/niet toegestaan zijn van portierloos staat, bij mijn weten, nergens beschreven. Sterker: Haal je portieren eruit en laat 'm bij de RDW keuren: Geen probleem en er komt zelfs en extra regel op je kentekenbewijs ( als 'ie van voor '90 is) : Gordels niet verplicht, oid...

Raar, maar waar!

Waar de betrokken agenten hun info weghalen is me niet geheel duidelijk... Ik krijg het vermoeden dat er NEE geroepen wordt uit "zelfbescherming".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschillende malen aangehouden (Agentjes willen graag 's van dichtbij kijken en onder de kap:P)

1 Maal waarschuwing vanwege m'n velgen met 33-ers dat ze toch wel iets te veel buiten de wielkasten staan (9cm) Deuren hebben ze 't niet over.

Voor de rest zijn ze teveel afgeleid door auto en blonde vrouw op passagiersplek.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om toch ff uitsluitsel te krijgen wat gaan bellen:

-4x4 Service Valkenburg (wisten het niet zeker);

-CBR (wisten het niet zeker, doorverwezen naar RDW);:wacko:

-RDW (wisten het niet zeker, doorverwezen naar KLPD);:wacko:

-KLPD (Koningklijke Landelijke Politie Dienst te Driebergen): eindelijk antwoord! Althans na een paar keer intern te zijn doorverbonden.

Afdeling verkeershandhaving: wisten niet direct antwoord te geven, maar belden me na 30 minuutjes uitzoekwerk terug.

Volgende uitleg: in het voertuigreglement staat geschreven dat een motorvoertuig voorzien moet KUNNEN worden van 2 deugdelijke deuren die afgesloten kunnen worden. Je mag ze er dus naar eigen keus ook weer afhalen en zo de openbare weg op! (Zolang ze er maar weer op kunnen.)

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...