Spring naar bijdragen

Weijmarshausen

Forum member
  • Aantal bijdragen

    35
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Weijmarshausen

  • Verjaardag 13/08/1975

Contact Methods

  • MSN
    mark_weijmarshausen@hotmail.co
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Weijmarshausen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Het (zonder portieren mogen rijden) geld natuurlijk alleen maar als je een chassis hebt en geen zelfdragende carosserie (dan zijn de deuren een essentieel onderdeel van de stevigheid van het voertuig).
  2. Om toch ff uitsluitsel te krijgen wat gaan bellen: -4x4 Service Valkenburg (wisten het niet zeker); -CBR (wisten het niet zeker, doorverwezen naar RDW); -RDW (wisten het niet zeker, doorverwezen naar KLPD); -KLPD (Koningklijke Landelijke Politie Dienst te Driebergen): eindelijk antwoord! Althans na een paar keer intern te zijn doorverbonden. Afdeling verkeershandhaving: wisten niet direct antwoord te geven, maar belden me na 30 minuutjes uitzoekwerk terug. Volgende uitleg: in het voertuigreglement staat geschreven dat een motorvoertuig voorzien moet KUNNEN worden van 2 deugdelijke deuren die afgesloten kunnen worden. Je mag ze er dus naar eigen keus ook weer afhalen en zo de openbare weg op! (Zolang ze er maar weer op kunnen.)
  3. Wilde vandaag met een vriend zonder deuren gaan rijden (Wrangler). Voor "de zekerheid" toch nog maar eens bij de lokale dienders gaan navragen of het toegestaan is. 2 van de 3 aangesproken dienders twijfelden. Na raadplegen van politie-PC en een paar telefoontjes was het antwoord NEE. Auto is gekeurd als 2 deurs (kenteken), mag zonder deuren niet op de openbare weg. Mag natuurlijk wel op eigen terrein. Zoals uit bovenstaand al blijkt dat ze er zelf ook niet echt direct van op de hoogte zijn, zal dan ook wel misschien gedoogd worden. OF je moet al een echte dienstklopper tegenkomen.... Staat dus los van het "spiegels verhaal" en montage van een ketting i.p.v. deur.
  4. hij is er nog, je kunt me mailen voor foto's.
  5. Hoi Boris, maak morgen foto's, weet niet goed hoe te plaatsen. mail me even je emailadres, dan stuur ik je morgen de foto's door.
  6. Mijn geliefde Cherokee 4.0 van '88 gaat helaas weg wegens een aanrijding. Verkoop hem het liefst in 1 keer, dus ophalen. Hij is nog te maken als je handig bent in uitdeuken en trekken... Mij te veel werk, ben niet handig. Zijportier botsing en links voor. Blok loopt goed! Geen lekkage. Automatenbak goed. Interieur goed. Had veel nieuwe onderdelen laten plaatsen, of onderdelen vervangen (erkend sloper B&S). Veel rekeningen nog voorhanden: -4 nog zeer goede banden: Goodyear Mud terrain 235 (235 70 r15), BFGoodrich 235 All-Terain (235 70 r15) -startmotor -dynamo -uitlaat (Kwikfit) -waterpomp met leidingen(US-Carworld) -as, kruiskopp. -ruitenwissers (US-Carworld) -gordels -remblokken -ashoezen -bladveren -schokdempers -spiraalveren -achterlicht -olie -antenne -MP3/CD speler Sony nieuw (doos en garantie erbij) -V8 5,2 MPI embleem -bulbar (beetje beschadigd) -1 sidebar (chroom) mail maar voor foto's of kom langs (limburg, Vaals) mark_weijmarshausen@hotmail.com richtprijs 450 euro
  7. Is de gesteldheid van de stabilisatorstang (bij geel kenteken) een punt om af te keuren bij de APK? Mijn Cherokee is afgekeurd omdat de stabilisatorstang linksvoor gebroken is. Ik dacht dat dit alleen bij grijs kenteken een punt was om af te keuren....
  8. Bedankt voor de info. Ik ga morgen contact opnemen met de garage. 350 euro (incl. nieuwe koppakking) is dus zeker niet zo duur (in verhouding met de eerder genoemde bedragen). Ik laat verder weten hoe het afloopt. Als het echt tegen de 1500 euro of zo zou lopen, zou het me echt te duur worden. De wagen was maar 2500 euro... Dan liever doorsparen voor een andere...
  9. Kreeg gister van de ANWB te horen dat de koppakking van m'n Cherokee '88 (4.0 6cyl.) vervangen moest worden. Tijdens rijden (pas de afgelopen 2 dagen met het warmere lente weer) begon de temperatuurmeter hoog op te lopen (nog niet in rode zone). (Voorheen -misschien door het winterweer- nooit last van gehad). Kap omhoog.....tankje tegen het schutbord was leeg. Ik heb van te voren (heb hem pas ongeveer 2 maanden) nooit getracht de radiator bij te vullen (vanwege de juiste temp. op het dashbord) en ging ervan uit dat het tankje een soort reservoir was voor overschot aan koelvloeistof. Stom Stom , zie nu pas dat er helemaal geen radiatordop zit, alleen dat tankje tegen het schutbord om bij te vullen. Tankje bijgevuld, is na ongeveer 30 km rijden weer leeg. Volgens monteur ANWB lekt dus de koppakking, volgens hem ook te zien aan de flinke druk die er staat op een bepaalde compressieslang. Oliekleur is normaal, zit geen water bij. Zou volgens hem ongeveer 800 a 900 euro gaan kosten, vooral reparatiekosten, zo'n koppakking koste volgens hem vrij weinig. Vandaag bij garage geweest (de monteur was toevallig net in de werkplaats aan hetzelfde type jeep aan het werken, met ook een lekkende koppakking), vroegen zo'n 200 euro aan reparatiekosten, de koppakking zouden ze bestellen, die zou zo'n 150 euro gaan kosten.. Lees elders op dit forum weer bedragen van 1500 euro.... Wat is nou ongeveer een redelijke reparatieprijs, en wat zou zo'n koppakking nou moeten kosten (kan dit ook 2e hands? Bijv. via Cherokeeparts.nl, of moet je dit nieuw kopen?
  10. Nee, geen gastank. Ik ga de bladveren bestellen. bedankt voor de tip.
  11. bedankt voor de reactie. Zijn de bladveren dan doorgezakt of slap? Zorgen deze voor de ophoging/normale stand? Welke maat moet ik dan bestellen (of is dit standaard?)
  12. Mijn Cherokee 1988 staat achter erg laag. De schokbrekers (achter) waren aan vervanging toe, dus die heb ik al laten vervangen door standaard schokbrekers (goede 2e handse). Nadien staat hij nog steeds erg laag. (Bandenmaat achter is 235-70-15, dus ook standaard, dus daar kan het niet aan liggen...). Wat kan ik doen om hem achter toch wat hoger te laten komen staan. Want momenteel ziet ie er nogal "doorgezakt" uit (ondanks vervanging van de schokbrekers). Ik hoef geen super verhoging, maar alleen een verbetering t.o.v. de huidige stand. .......
  13. Ik had (heb) hetzelfde, het stuur stond (staat) scheef. Tijdens het rijden moest ik ook steeds corrigiren. Van links naar rechts... en heen en weer. Mijn rechterstabilisatorstang bleek gebroken te zijn. Tevens bleek mijn linkerachterschokbreker compleet versleten te zijn. Na vervanging van schokbreker werd het stuurgedrag beter. Het stuur staat nog steeds enigzins scheef. Dus nu nog de stabilisatorstang. Uh, ik weet weinig van sleutelen, ik beschrijf dus alleen mijn eigen ervaring...
  14. De power-antenna, is deze per knopdruk in te trekken, uit te schuiven? Of heeft het (power) te maken met de sterkte van ontvangst?
  15. Op mijn Cherokee zaten 4 versleten banden General Grabber ST 2,25 (vooral de achterbanden waren er slecht aan toe). Ik heb recentelijk 2 nieuwe achterbanden BF Goodrich AT (2,35) laten monteren. Volgens de dealer moet ik z.s.m. ook de 2 voorbanden laten vervangen door hetzelfde type als achter, anders zou de tussenbak stuk gaan. (ik ben dit ook wel van plan maar pas over 3 weken als mijn budget dit toelaat...). Geld dit (wat de dealer zegt) alleen als je de 4wd gebruikt? Dus m.a.w. kan ik nog wel ff zonder schade te veroorzaken gewoon zo blijven doorijden (als ik op 2wd blijf rijden)?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...