Spring naar bijdragen

Net gekocht


roger_s
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Na een heel weekend op pad geweest te zijn heb ik eindelijk een goede Cherokee uit 1991 gevonden. Het is een Limited Edition die niet op gas rijd of heeft gereden, helemaal orgineel is incl. ramen en airco die niet goed werken.

Opgehaald, lang stuk gereden (120KM) niks aan de hand. Ik wilde auto gaan showen en jawel hoor...stotteren (korte stoten).

Ik heb geen idee waarom ie dit nu doet. Tijdens de proefrit was er niks aan de hand, de 1e 140Km waren ok. Maar thuis is knudde. Ik heb het forum al doorzocht, maar kan niet echt iets vinden wat lijkt op het probleem dat ik heb.

Overigens merk ik nu dat als ik stilsta (voet op de rem) dat ie ook niet goed loopt. Het is net alsof ie te weinig toeren maakt, maar hij blijft wel lopen, ik zie ook de teller op en naar gaan, van 800 naar 1000 RPM. De vorige eigenaar heeft weinig kilomters gereden, ongeveer 6000Km/jaar. Ook regende het bakken vandaag. Mij is ook opgevallen dat ik aan het luchtfilter

aan de achterkant waar die 2 slangetjes zitten, 1 mis en wel het rechter. Helaas is het nu veel te donker om nog het e.e.a te checken, maar heeft iemand van jullie suggestie of iedeeen. Dit doet wel af aan de pret.

Bij voorbaat dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens merk ik nu dat als ik stilsta (voet op de rem) dat ie ook niet goed loopt. Het is net alsof ie te weinig toeren maakt, maar hij blijft wel lopen, ik zie ook de teller op en naar gaan, van 800 naar 1000 RPM. De vorige eigenaar heeft weinig kilomters gereden, ongeveer 6000Km/jaar. Ook regende het bakken vandaag. Mij is ook opgevallen dat ik aan het luchtfilter

aan de achterkant waar die 2 slangetjes zitten, 1 mis en wel het rechter.

800 toeren is op zich niet abnormaal. Onregelmatig lopen kan idd komen door het ontstekingsysteem, maar je geeft zelf al aan dat er een vacuumslangetje mist. Bij een lek in het vacuumsysteem loopt de motor ook onregelmatig.

Onregelmatig stationair toerental kan ook nog aan de TPS sensor (op het gasklephuis) liggen.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin maar eens met je ontstekingssysteem op orde te brengen.... Bougie's, kabels, verdelerkap....

Grote kans dat de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn!

owja... Gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk!

Ik hoop dat het dat is.... Zal deze week wat onderdelen bestellen.

En dankjewel, de eerste 120Km waren geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat 'ie het in de andere versnellingen ook doet... alleen merkt je het dan niet... wink.gif

Reden: de lock-up... in de andere versnellingen worden kleine variatie's in motortoerental door de koppelomvormer "weggefilterd". Met ingschakelde lock-up heb je echter een starre verbinding, die de schommelingen doorgeeft naar de achteras.

Overigens sterkt dat mijn vermoeden dat het aan het ontstekingscircuit ligt... De stationairsteller doet bij een beelje gas nl al niet meer mee en het inlaatvacuum is dan ook een stuk lager, zodat het missende slangetje ook niet zoveel meer doet.

Maar overigens eens een plaatje van je luchtfilter, zodat we kunnen zien welke slang er precies mist en waar hij heen zou moeten lopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat 'ie het in de andere versnellingen ook doet... alleen merkt je het dan niet... wink.gif

Reden: de lock-up... in de andere versnellingen worden kleine variatie's in motortoerental door de koppelomvormer "weggefilterd". Met ingschakelde lock-up heb je echter een starre verbinding, die de schommelingen doorgeeft naar de achteras.

Overigens sterkt dat mijn vermoeden dat het aan het ontstekingscircuit ligt... De stationairsteller doet bij een beelje gas nl al niet meer mee en het inlaatvacuum is dan ook een stuk lager, zodat het missende slangetje ook niet zoveel meer doet.

Maar overigens eens een plaatje van je luchtfilter, zodat we kunnen zien welke slang er precies mist en waar hij heen zou moeten lopen...

gisteren even bij US carworld in Heerlen geweest. 2 Liter transmissie olie in de bak en nieuwe rotor, verdeler, kabels en bougies besteld (150 euro). De verdeler is redelijk wit vanbinnen en de kabels verroest. Dus ik hoef niet langer te zoeken naar de oorzaak. Het slangetje heb ik terug gevonden, dat lag verstopt achter het luchtfilter. Vandaag komen de onderdelen binnen en kan ik ze meteen monteren (samen met een vriend, ben a technisch mbt auto's). Ik laat wel weten of het is opgelost.

Dankje voor jullie hulp en suggesties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderdelen nog niet binnen. Heb inmiddels wel al het dashboard uit elkaar weten te halen, moet nieuw glas in. Wat een puinzooi is dat met die electronica van de radio en het alarm zeg.

Wel weer heerlijk om te klussen. Ik moet de antenne fixen, de rario, het dak maken want dat lekt ergens, maar kan het niet vinden. en dan poetsen, want hij is vies.

Als ik klaar ben laat ik dat meteen weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmm... cilinder "5" noem ik hem maar even (2e vanaf de bumper) loopt definitief niet mee. Alles is netjes vervangen en hij loopt merkbaar rustiger. Ik heb de cilinder eruit gedraaid, deze is droog, dus nu is het een injectie probleem denk ik. En dan zit ik ook vast, dat is me te specialistisch ben ik bang.

Iemand nog suggesties

ik heb net nog de spanning op de injextors gemeten. ik meet gemiddeld 1V, ook op diegene die niet meeloopt. Kan het injectie systeem misschien vies zijn?

groet

Roger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe eerst eens een compressie test.... of beter: 2!

De eerste met het gaspedaal vol in getrapt, de tweede zonder gas te geven. De eerste meting moet een veel hogere druk geven, omdat de motor meer lucht aan zal zuigen. Wanneer beide metingen gelijk zijn, duidt het op een probleem met de inlaatklep van de betreffende cilinder.

Hoe heb je trouwens geconstateerd dat de cilinder niet werkt? (Cilinder 2, bij de weg... cilinder 1 zit vooraan, nummer 6 tegen het schutbord....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's inderdaad verdacht....

Maar het kan ook zijn dat de injector lekt natuurlijk. Dan zal hij nogsteeds wat benzine geven/lekken als de stekker eraf is. Wat ook kan, is dat de injector zelf stuk is... meet eens met de ohmmeter of hij dezelfde weerstandswaarde heeft als de overige 5...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga morgen naar US carworld terug. Ik wilde eigenlijk met de auto op vakantie a.s. maandag, maar dit is dus knudde. Keep u posted.

Ik heb overigens een additief bij de motorolie gegooid en injector cleaner in de tank. Kan het ook vuiligheid zijn die is losgekomen na de lange rit (omdat de vorige eigenaar er weinig mee gereden heeft). Ik hoop dat het niks ernstigs is, maar gezien het geluk dat aan mijn kant staat, zal dat wel weer het geval zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er schijnen doorzichtige bougies te bestaan . zgn colortune bougies.

met zo'n ding zou je kunnen kijken of je cilinders verbranding hebben.

Weet iemand overigens waar die dingen te koop zijn...lijkt mij ook wel handig

hier dus

http://www.motozoom.nl/webshop/product.cfm...FTOKEN=54336411

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er schijnen doorzichtige bougies te bestaan . zgn colortune bougies.

met zo'n ding zou je kunnen kijken of je cilinders verbranding hebben.

Weet iemand overigens waar die dingen te koop zijn...lijkt mij ook wel handig

hier dus

http://www.motozoom.nl/webshop/product.cfm...FTOKEN=54336411

Motozoom is gewoon de doorleverancier van http://www.louis.de/

(dus duurder en trager). Rechtstreeks in Duitsland bestellen dus! Met een paar dagen in huis; goeie service ook bij retourzendingen.

Louis kent ook een aantal fysieke filialen: http://www.louis.de/_20e4ec0949eac35db5830...?CONTENT=finder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...