Spring naar bijdragen

Aanschaf Cherokee


Harley
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Weer een nieuwe op het forum. Ik zal het maar meteen vertellen: Ik heb geen fli..er verstand van Jeeps. Toch willen we er mogelijk 1 aanschaffen omdat het van die ontzettend stoere, gave auto`s zijn. We twijfelen echter enorm of we het wel moeten doen i.v.m. betrouwbaarheid/onderhoud enz. Maar een jappanner kopen is ook zo wat. We rijden nu een BMW 328 touring (Mischien is dit wel vloeken in de kerk) en deze bevalt eigenlijk zeer goed. We rijden nog geen 10000km per jaar, dus dat valt mee.

We weten ook niet welke we het beste aan kunnen schaffen, een GC of een gewone. De GC is mooier vinden wij. Welke motor variant kunnen we het beste kiezen ( de V6, of de V8 we hoeven geen diesel of LPG). En waar moeten we op letten bij aanschaf. We hebben ongeveer 10000 Euro te besteden.

Kortom: Wie trekt ons over de streep?

Als dit is gelukt mag iemand onze BMW kopen, ha, ha, ha.

Vriendelijke groeten ,

Harley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Denk dat het voor een ander moeilijk is om je te adviseren.

Je zult eerst zelf moet aangeven wat je het mooist vind.

Een Grand is natuurlijk erg luxe en groot maar daar hangt een wegenbelastingkaartje aan. Wat is mooier dan een vette V8 onder je kont ??

Neem ook eens contact met typische Jeep garages en vraag of die niks weten. Zoals bv Erwin Maasbach in Amersfoort of een Chrysler Dealer die misschien wat leuks heeft ingeruild. Particulier heb je natuurlijk geen garantie dus dan zou ik een kenner mee nemen als je naar een auto gaat kijken. Als er een paar dingen in slechte staat zijn heb je gelijk een slecht gevoel over een JEEP vooral als dat je portemonnee aantast.

Ik vind persoonlijk een Grand Cherokee met een V8 een fantastische auto.

Maar voor mij niet geschikt omdat ik 80.000 km per jaar rijd.

Maar voor mn vrije tijd leef ik me helmaal uit in een '93 Wrangler 4.o HO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je snelle reactie en tips. Aktief forum zeg!

We wilden de GC ook niet particulier kopen i.v.m. garantie. Mijn vraag was eigenlijk of de ene Cherokee beter is dan ander en dan met name ook de verschillende blokken i.v.m de betrouwbaarheid. We rijden er tenslotte vaak in en het is onze enige auto. Er zitten natuurlijk altijd rotte appels tussen maar zoals iedereen willen we de ricico`s zo klein mogelijk houden. Kleine ergenissen maken me niet zoveel uit. Ik rij een Harley en mijn vriendin een Ducati dat zegt genoeg.

Enne, je hebt gelijk, een V8 is natuurlijk geweldig!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Vloeken in de kerk.. " biggrin.gif

Gelukkig zijn we wat gewend (toyota en Laro zijn welbesproken hier... zelfs Volvo's wink.gif )

Ik ben ook geen (Grand)Cherokee rijder, maar de zogenaamde 'betrouwbaarheid' is zo'n veelbesproken onderwerp dat ik met een gerust hart kan zeggen dat alleen maar tussen de oren zit van sommge mensen.

Welk type je moet nemen hangt ook weer af van je budget. Als je weinig rijdt zou ik de V8 nemen, het enige verschil zit 'm meestal in het optie-pakket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah...... eerst maar eens welkom heten.... bijdeze tongue.gif

enige waar ik last van heb gehad is een kapotte radiateur en een accu.

maar dat zijn dingen wat bij iedere auto kan gebeuren,

wel letten op de KM stand ivm viscokoppeling (bij 150k en meer vervanging bij de koop in be dingen)

voor de rest is het niet alleen de wegenbelasting wat m duur maakt maar ook het onderhoud, en eventuele onderdelen (bv voorwiellager 140 euro)

het verschil tussen de l6 en de V8 (in een Jeep zit geen V6 wink.gif )

de l6 is iets goedkoper qua verbruik scheeld niet zo gek veel met de V8

voor de rest een prima motor die de GC goed kan voor bewegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier!

Ik heb onlangs voor jullie budget een cherokee (XJ) aangeschaft. Inclusief garantie, bij de garage. Dat na een vervelende misser met m'n eerste cherokee die ik zonder dat alles had gekocht maar waar vanalles mee mis was.

Persoonlijk spreekt de gewone cherokee me meer aan dan de Grand - maar da's dus persoonlijk wink.gif

Een V8 hoeft voor mij niet per sé; de 4.0 rijdt al soepel genoeg 185 pk voor 'n XJ.

Blokken zijn oerdegelijk; kijk ook vooral naar plaatwerk (roest) etc. en of de jeep (aantoonbaar) regelmatig onderhoud heeft gehad. M.n. dat laatste zegt al veel over de staat van de Jeep.

Als je zelf geen onderhoud laat doen: zoek 'n goeie (niet al te dure) garage. Dat hoeft echt niet per sé een dealer te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier! en dat je er nog maar vaak mag komen want dan heb je zeker een JEEP wink.gif

ik zelf rij een 4.0HO XJ met een goede 185 Pk zoals al beschreven is.

het onderhoud van de wagen hangt af van in welke staat hij is bij aankoop en wat je er daarna mee gaat doen.

jaja de ziekte zal snel om je heen grijpen en binnen de kortste keren zul je in een modderbak belanden en dat mss wel zo leuk vinden dat je probeert elke keer te gaan.

daar lijd je auto wel wat van, dat wil zeggen je kunt het een en ander kapot rijden maar ja dat neem ik persoonlijk voor lief.

verder heb ik al veel aan mijn auto vernieuwd en toch ben ik er nog steeds happy mee.

alleen een wiellager cassette voor een XJ is wel duuuuuurder als die van een Gc, ik heb er gisteren weer een nieuwe in gezet want afgelopen weekend had ik de rechtse kapot gereden, een geluk ik kreeg voor garantie een nieuwe want die eruit kwam was nog geen 2 maanden oud.

is trouwens geen merkdealer maar een klein garagebedrijf waar ik heeeeel graag kom.

ik wens je suc6 met je keuze of je nou een XJ of een Gc neemt het blijven beesten in het zand maar ook op de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harley, welkom hier bij de grootbenzineverbruikers tongue.gif Ik rij zelf sinds een jaar of twee een GC 5.2 V8 uit 96 en, geloof me, ik geniet elke keer weer. OK, het tanken is wat duur maar dat neem ik dan weer voor lief. Reparaties, ff denken.......waterpomp eeehhh, kachelbehuizing en de gewone onderhoud aan remmen reviseren etc. Valt best mee. Het blijft een persoonlijk voorkeur, my two cents? GC 5.2 V8 blijft een beest worshippy.gif

Vloeken in de kerk: jij rijdt harley? Mijn dd is een Yamaha TDM 850 uit 96 laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vloeken in de kerk hallo yamaha from the guys who brought us pearl harbor.

Ducati gaat nog maar Amerikaans heerscht Ik heb een 2 cyl een 6 cyl

en een 8 cyl allemaal "from the US of A" 10650 cc amerikaans geweld

Ik heb een Harley FXR lekker soundje

Nou, dan heb je je zin, want volgens mij is Ducati in Amerikaanse handen wink.gif

groet,

DUC (rara waarvan m'n nick cool.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen bedankt voor de reacties en tips. Ik denk wel dat we een redelijk eind over de streep zijn. Betrouwbaarheid is relatief natuurlijk. Zolang we maar niet met het apparaat op de vluchtstrook staan in zuid Frankrijk vinden we het wel goed. Mijn BMW moest vorig jaar ook ff naar de garage. Nieuwe remmen rondom en een beurtje. 1400 Euro maar liefst!!!! Dus we zijn wel iets gewend. Nu op zoek naar een goeie en maar gewoon gaan proefrijden. Er staan er zat op internet n.l. We gaan, denken we, toch maar voor de V8.

Zijn er nog slechte verkopers (garages) bekend waar je GC zeker niet moet kopen?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Harley! Allereerst ook welkom van mij/ons!

Wij hebben naast onze Wrangler (YJ) sinds enige tijd ook een GC (WJ) V8. Maat van me heeft een GC 4.0 6 cylinder. Zijn beiden beesten van auto's zowel op de weg als ook in het terrein, hoewel de Wrangler daar in sommige opzichten in het voordeel is (kortere wielbasis en zo).

Onze voorkeur voor de V8 had te maken met power en een beetje met geluid. De sound van zo'n V8 is natuurlijk onvergelijkbaar (vinden wij althans)

Als je een goede gevonden dekt te hebben, kun je m altijd laten keuren (bedingen bij.voor de koop). B&S in Tiel kan daar bijv. behulpzaam mee zijn. De eigenaar rijdt zelf ook in een GC (o.a.).

In ieder geval veel succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat ook al aan keuring te denken. Bijvoorbeeld gewoon een ANWB keuring. Kost wat en er kan altijd iets gebeuren maar het is beter dan niets. En Tiel is voor mij wel een eind weg. We wonen namelijk in de Noordoostpolder. Als ik het zo allemaal bekijk is het met dit soort auto`s een keuring wel belanrijk. Ik heb natuurlijk al veel op internet gekeken maar veel van de GC`s zijn voorzien van een nieuw kenteken. Mogelijk veel import maar ook bij veel schade komt er natuurlijk een nieuw kenteken op.

Had trouwens al informatie opgevraagt over een GC die bij van Asselt in Amersfoort te koop stond. Nog geen reactie gehad kennelijk verkopen ze niet zo graag. Het is een GC uit 1997 met 131000km. Kenteken ZN-NX-18. Kent iemand deze GC toevallig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat ook al aan keuring te denken. Bijvoorbeeld gewoon een ANWB keuring. Kost wat en er kan altijd iets gebeuren maar het is beter dan niets. En Tiel is voor mij wel een eind weg. We wonen namelijk in de Noordoostpolder. Als ik het zo allemaal bekijk is het met dit soort auto`s een keuring wel belanrijk. Ik heb natuurlijk al veel op internet gekeken maar veel van de GC`s zijn voorzien van een nieuw kenteken. Mogelijk veel import maar ook bij veel schade komt er natuurlijk een nieuw kenteken op.

Had trouwens al informatie opgevraagt over een GC die bij van Asselt in Amersfoort te koop stond. Nog geen reactie gehad kennelijk verkopen ze niet zo graag. Het is een GC uit 1997 met 131000km. Kenteken ZN-NX-18. Kent iemand deze GC toevallig?

nee maar in Amersfoort zit wel Maasbach 4x4 en Erwin Maasbach heeft er echt verstand van doet alleen JEEP

dus laat hem door hem keuren Is elke cent waard.

Zou ik meer vertrouwen in hebben dan in de anwb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is dat wel wat. Ik heb hier in ieder geval hier genoeg liefhebbers gezien voor tips of info. Nu eerst maar eens een mooie uitzoeken. Of beter nog eerst maar eens van mijn BMW af.

Liefhebbers??

In het zand doet hij het ook heel aardig, mits het laagje niet dikker is dan ongeveer 0.5 cm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat ook al aan keuring te denken. Bijvoorbeeld gewoon een ANWB keuring. Kost wat en er kan altijd iets gebeuren maar het is beter dan niets. En Tiel is voor mij wel een eind weg. We wonen namelijk in de Noordoostpolder. Als ik het zo allemaal bekijk is het met dit soort auto`s een keuring wel belanrijk. Ik heb natuurlijk al veel op internet gekeken maar veel van de GC`s zijn voorzien van een nieuw kenteken. Mogelijk veel import maar ook bij veel schade komt er natuurlijk een nieuw kenteken op.

Had trouwens al informatie opgevraagt over een GC die bij van Asselt in Amersfoort te koop stond. Nog geen reactie gehad kennelijk verkopen ze niet zo graag. Het is een GC uit 1997 met 131000km. Kenteken ZN-NX-18. Kent iemand deze GC toevallig?

Ken die auto niet , maar heb hem wel zien staan.

Ziet er op het eerste gezicht netjes uit.

Vond hem wel aan de dure kant.

Indien gewenst kan ik er wel even langs rijden om foto's te maken.

Ik ben zelf niet technisch , dus daar kan ik je niet mee helpen.

Maar zoals Dez. al schreef , maasbach zit in Amersfoort.

Sterker nog , hij zit hier 2 straten vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het aanbod en de info. Je mag er wel foto`s van maken maar zoals je al zei, ik vind hem ook aan de dure kant. Ligt natuurlijk een beetje aan het feit of er boekjes bijzitten en de hoeveelste eigenaar het is. Ook het feit dat er een nieuw kenteken opzit schrikt me een beetje af. Als hij geimporteerd is kun je er nooit achter komen wat er mee gebeurt is. Het liefst heb ik toch een Nederlandse auto denk ik.

Verder staan er nog zat op Autotrack.nl Zoals een blauwe GC SX-PJ-59 voor 10900 euries bij Eurocars in Gelrop.

M`n vriendin is trouwens al over de streep. Ze zegt: "Zeik niet zo en koop nu maar gewoon zo`n ding, hoef ik ook niet meer zo te bukken als ik moet instappen". Nu denkt vast iedereen: Had ik maar zo`n vriendin. Maar ja, we wonen in de Noordoostpolder en ik blijf natuurlijk een beetje een voorzichtige boer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is wel wat. Alleen hij is op LPG. Kost ook redelijk wat bagageruimte. We krijgen er in juli namelijk ook nog een kleine bij, als het goed is. En dan weet je het wel. Kinderwagens, bedjes, tassen vol luiers, oma`s en opa`s, alles moet mee.

Prijs is wel ok. Enne Haarlem is niet echt naast de deur voor ons.

Maar eh, bedankt voor de website. Die had ik nog niet gevonden/aan gedacht. Staan er ook weer zat op. Kan ik weer ff neuzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de bagageruimte hoef je geen Jeep te kopen. Ben je met een station beter af denk ik.

Over de cherokee verbaas ik mezelf ook nog altijd; hoe ze zo weinig ruimte in zo veel auto hebben gekregen wink.gif

De Grand heeft wel iets meer ruimte dan een XJ.

M.b.t. LPG: is ook in onderbouw verkrijgbaar. Dan verlies je geen ruimte. Het precieze weet ik er niet van; anderen kunnen je daar vast meer over vertellen. En als je ruimtewinst wilt kan je het reservewiel ook nog op 't dak plaatsen cool.gif

Succes met je overpeinzingen.

Oh ja, omdat ik zelf laatst ook driftig op zoek ben geweest, heb ik nog wel 'n mapje favo's:

http://www.autotrader.nl/

http://auto.2dehands.nl/

http://www.speurders.nl/autos/

http://www.dealerselect.nl/

http://autotelegraaf.nl/

http://www.4wdautomarkt.nl/

Zoek ze! wink.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag ik toevallig bij Van Renselaar in Zwolle en groene GC 5.2 met beige leren bekleding staan. 166000 km 1997. Is vlak bij dus ik er heen. Leuke auto echter wel met wat kleine beschadigingen op de bumber. Niet zo erg want die zijn toch van kunstof. Eerste eigenaar vertelde de verkoper (Han van Renselaar) mij. Prijs op internet van 12850 euro. Wel duur zei ik. Prijs zakte onmiddelijk naar 9850 euro en ik kreeg 5000 euro voor mijn BMW (veel te weing). Toch maar even mijn vriendin opgehaald want het is tenslotte de 1e die we echt gaan bekijken. Weer terug mochten we meteen een proefrit maken. Wel symphatiek.

Sleutel erin en...nee. Toch maar de starthulp erbij. Hij liep wel gelijk maar niet stationair. Bij mij gaan dan de haren al overeind staan. Als je zo`n ding hebt staan zorg dan dat hij in goede conditie blijft.

Uiteindelijk bleef hij lopen toen de choke erbij kwam. En....jullie hebben allen gelijk. Die V8.............. Wij vervolgens rijden. Wel wat wiebelig vergeleken met mijn BMW maar weer die V8.......Mijn vriendin was het het helemaal mee eens zo 1 moet het worden alleen de bekleding was niet mooi vond ze. OK maar dan hebben we wel eens in zo`n monster gereden. Ik moet zeggen het viel niet tegen. Hier kun je honderden kilometers achter elkaar in rijden. Wat me wel opviel was de kraakjes en piepjes op klinkerwegen. Tevens werkte de electrische raambediening op de achterruiten niet. Moeilijk om na te gaan of alles wel werkt daar er 6 miljoen knopjes in zitten. Verder gingen er onderweg al lampjes branden van de boordcompu. Ik snapte het in iedergeval niet. Was bij de achterwielen ergens. Tevens hoorde ik nogal wat lawaai van de achterwielen. Ik weet niet of dit normaal is?

Maar goed. Deze word het in ieder geval niet, da`s duidelijk. Van Renselaar vertelde dat hij van de 1e eigenaar was. Ik vertel niet hoe ik het weet maar het is de 6e(!) eigenaar. Toen ik hem daar me confronteerde hij hij een kl..te smoes. Hier koop ik dus mijn auto niet!!!!!!

Het resultaat is wel dat we lekker verder gaan zoeken omdat we wel verkocht zijn aan de GC. Alleen de eisen zijn bijgesteld.

We willen een zwarte met zwart lederen interieur en niet de lichtmetalen velgen met de gouden binnenkant. En alles moet werken. Mag wel voor die prijs dacht is zo. Is alleen maar makkelijker zoeken.

We houden jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, is ook veel te duur. Mijn gevoel bij deze aalgladde verkoper was al niet best en dat bleek ook wel. Achterin de portiervakken zat een oude prijskaart van het apparaat en daar stond zelfs een prijs van 14950,=. Kennelijk hebben ze hem al heel lang. Als ze hem zo laten staan blijft dat ook nog wel zo.

Maar goed het was alleen maar om eens te ervaren hoe een GC eigenlijk rijdt en wat vergelijkingsmateriaal te hebben voor de volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...