Spring naar bijdragen

Restauratie Tosca


tosca
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 151
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

update

gisteren het motorblok erin gehangen bij gebrek aan een motorbokje,de buurman gevraagd die had een graafmachine op de vrachtwagen staan,met 5 min was het klaar

110320060028jv.jpg

110320060070io.jpg

110320060082xr.jpg

zelf een paar shackels gemaakt van rvs

110320060102nx.jpg

dat was het,eerst maar weer verder sleutelen,april nadert dan wil ik em klaar hebben.

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ziet er weer mooi uit hoor, mijn complimenten! smile.gif

En wat maakt 't uit als je het niet zo ziet wat er gebeurd is.

Als je het zelf maar weet, en vooral weet dat het goed gebeurd is dat is toch het belangrijkste!

Je kunt nu je Jeep tenminste weer gebruiken, dat duurt bij mij nog wel een tijdje dry.gif

Zet je de restauratieplannen van die tweede body die je gekocht hebt wel door of blijf je toch met deze rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er weer mooi uit hoor, mijn complimenten! smile.gif

En wat maakt 't uit als je het niet zo ziet wat er gebeurd is.

Als je het zelf maar weet, en vooral weet dat het goed gebeurd is dat is toch het belangrijkste!

Je kunt nu je Jeep tenminste weer gebruiken, dat duurt bij mij nog wel een tijdje dry.gif

Zet je de restauratieplannen van die tweede body die je gekocht hebt wel door of blijf je toch met deze rijden?

shark

restauratie van mijn tweede body gaat gewoon door alhoewel die behoorlijk slecht is ph34r.gif ,maar daar heb jij ook al ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

shark

restauratie van mijn tweede body gaat gewoon door alhoewel die behoorlijk slecht is ph34r.gif ,maar daar heb jij ook al ervaring mee?

Ok,

Ervaring met een roestende body....hoe bedoel je wink.gifbiggrin.gif

Gelukkig dat ik de hulp heb van een goede plaatwerker, anders was ik er zelf nooit uitgekomen met het herstel van de body.

Waar is die body van jou zo slecht? Let vooral op de plekken waar het plaatwerk dubbel zit, daar zaten bij mij de ergste roestduivels.

Als je daar nu niet je aandacht aan geeft heb je grote kans dat je body er nu wel strak uitziet maar over een paar jaar weer de eerste blaren begint te vertonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

update

vorige week de lierplaat gemaakt en de lier gemonteerd

030620060029ve.jpg

vandaag de kabels aangesloten

040620060051su.jpg

040620060061ac.jpg

040620060080wm.jpg

ik zal waarschijnlijk ook nog wel een keer een zwaardere accu moeten kopen deze is 55 ampere

ben ondertussen ook begonnen met het repareren van mijn body die ik afgelopen winter had gekocht,er komt een nieuwe bodemplaat in van 2mm plaat (ik heb maar iets dikker genomen omdat er geen ribbels in zitten)en nieuwe zijkanten van de achterspatborden

1210520060096mv.jpg

030620060054re.jpg

030620060075ae.jpg

030620060089rj.jpg

030620060094ek.jpg

040620060098mq.jpg

tot zover gr wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
update:binnenkant is bijna klaar smile.gif

nu de buitenkant nog,bijna overal waar dubbel plaatwerk is,zit roest tussen ph34r.gif

Het lijkt er erg veel op dat je inderdaad alle dezelfde stukken aan het vervangen bent als bij mijn body.

Let vooral ook op de achterste dwarsbalk, waar de scharnieren van de achterklep inzitten, die was bij mij ook van binnen erg slecht.

Bodemstukken die jij vervangt waren ook bij mij slecht, alleen de achterbak was nog goed.

Ik heb er voor gekozen om compleet nieuwe zijpanelen te plaatsen, zijn relatief betaalbaar en van een goede kwaliteit verkrijgbaar

Ik heb ze bij Van Dam gehaald, dacht € 145,00 Ex BTW.

Succes met je verdere restauratie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er erg veel op dat je inderdaad alle dezelfde stukken aan het vervangen bent als bij mijn body.

Let vooral ook op de achterste dwarsbalk, waar de scharnieren van de achterklep inzitten, die was bij mij ook van binnen erg slecht.

Bodemstukken die jij vervangt waren ook bij mij slecht, alleen de achterbak was nog goed.

Ik heb er voor gekozen om compleet nieuwe zijpanelen te plaatsen, zijn relatief betaalbaar en van een goede kwaliteit verkrijgbaar

Ik heb ze bij Van Dam gehaald, dacht € 145,00 Ex BTW.

Succes met je verdere restauratie!

achterbalk was bij mij ook verrot, ik heb een nieuwe laten zetten van 2mm dik en daar 4 moeren m8 achter gelast voor de schanieren

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

update:

na het beregezellige jeepweekend in halle gaat mijn jeepie weer uit elkaar,zo zag ie er gisteren nog uit cool.gif

2006011cu2.jpg

de "nieuwe body"is intussen klaar

15092006004cl1.jpg

15092006006wp2.jpg

12102006002ew8.jpg

bedoeling is eerst de body op het chassis te zetten en alle onderdelen passen zoals:rolbeugel stoelen spatborden enz.

waarnodig nieuw schroefdraad tappen of een nieuwe moer vast lassen.dan de body stralen en spuiten

word vervolgd

grt.wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...