Spring naar bijdragen

fluitend geluid in opwarmfase


Wout
 Share

Recommended Posts

Ik heb het volgende probleem ;

na ongeveer 2 minuten komt er een fluitend geluid bij de motor vandaan tot dat de motor op bedrijfstemperatuur is.

Dit is niet altijd hoorbaar maar vooral met gas loslaten en tot 1500 toeren daar boven is het geluid weer weg.

Het is net een fluitketel , met gas geven loopt het geluid niet op , ik zit zelf te denken aan een spruitstukpakking maar de motor loopt netjes ( dus weer tegenstrijdig met een lekke pakking )

heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

Groeten Wout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja wel handig om te weten , het is een 4.0 automaat op benzine

het is zeker geen v-snaar want het geluid veranderd niet met gasgeven

Dacht ikzelf al , heb dit nog niet eerder gehoord ,misschien toch je spruitstuk dat dichtgaat als ie warmer word en dan weer dichttrekt zou idd kunnen m.i.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek eerst de spruitstukbouten maar 'ns aan... en natuurlijk de vacuumleidingen checken!

Doet 'ie het altijd bij gas los ( ook bij hogere toerentallen?), of alleen onder de 1500 toeren?

boven de 2000 toeren hoor ik niets meer en hij doet het niet altijd , dus als hij het doet en je laat het gas los hoor je de fluit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hoeveelheid valt mee, maar het is een waardeloos klusje! Vooral de onderste bouten zijn lastig te bereiken.... Demonteer in ieder geval zoveel mogelijk "zooi" rond het spruitstuk (luchtfilterbak enz.) om ietwat broodnodige ruimte te verkrijgen!

Zorg er verder voor, dat je iets bij de hand hebt waarmee je de stuurbekrachtigingspomp uit de weg kunt hangen, een stuk ijzerdraad ofzo...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
eindelijk tijd gehad en oorzaak gevonden

de lambdasonde was een halve slag losgelopen

lambdasonde aangedraaid en probleem opgelost.

lekker rijden hoor zonder fluitketel onder de motorkap.

Zo simpel kan het dus zijn; biggrin.gif

Jammer van je fluitketel,, het is zo Carnaval ph34r.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een lambdasonde zit bij je catalysator en is op z'n nederlands gezegt een zuurstofsensor?

Een beschadigde lambdasonde kan verkeerde informatie geven aan de ECU over de samenstelling van de uitlaatgassen. Een te rijk of juist te arm mengsel is het gevolg

je dash, dan moet ik eerst even zoeken.

ow...en euh welkom..

en volgende keer kan je beter een nieuw topic openen

anders gaan 2 heel verschilende vragen door elkaar lopen wordt het niet overzichterlijker van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daschboard te openen van een xj cherokee van 97 2500diesel . de verwarmingsradiator lekt . weer van harte bedankt bij voorbaat . willem

Sorry willem deze gaat dicht in het kader van overzichtelijkheid.

Zoals Beest al aangaf, voor je dashboard vraag even een nieuw topic openen.

Welkom hier by the way.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...