Spring naar bijdragen

Wout

Forum member
  • Aantal bijdragen

    39
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Wout

  • Verjaardag 06/08/1969

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Wout's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. net even onder de auto gekeken, het is de ontluchtings slang van de vooras ( moet rechts boven op het cardan gemonteerd zitten dus denkbeeldig schuin omhoog vanaf de as die van de tussenbak naar de vooras loopt ) andere zijde zit tussen de mapsensor en rembekrachtiger onder de motorkap met een wit onluchtingsklepje
  2. Keerringen zijn vervangen . klus viel wel mee 2 uur werk , het meeste werk was de keerringen monteren deze hebben een harde metalen ring. allen zijn de stofkappen op de steekas niet meer leverbaar volgens B&S. weet iemand een alternatief ,want nu kan er gewoon vuil en modder in de vooras komen en de keeringen wederom beschadigen.
  3. volgens B&S moeten de lagerkappen op 87Nm
  4. klopt ik kan het namelijk ook niet vinden bel van de week B&S wel daar weten ze het misschien wel ( de keerringen heb ik daar besteld )
  5. wie weet hoeveel werk het is om de keerringen van de steekassen ( van de vooras) te vervangen en wat het aanhaalmoment is voor de lagerkappen van het diferentieel betreft een 4.0 ho met een dana 30
  6. eindelijk tijd gehad en oorzaak gevonden de lambdasonde was een halve slag losgelopen lambdasonde aangedraaid en probleem opgelost. lekker rijden hoor zonder fluitketel onder de motorkap.
  7. Zaterdag de spruitstukbouten na getrokken en de slangen gecontroleerd maar geen effect , hij blijft zo nu en dan fluiten . Ik denk dat ik maar het spruitstukpakking ga vervangen( je moet ergens beginnen) . Weet iemand hoeveel werk het is ?
  8. boven de 2000 toeren hoor ik niets meer en hij doet het niet altijd , dus als hij het doet en je laat het gas los hoor je de fluit
  9. Volgens mij kan het geen lager zijn het geluid blijft constant en reageerd niet op toerental ,iets wat bij een lager wel het geval is
  10. o ja wel handig om te weten , het is een 4.0 automaat op benzine het is zeker geen v-snaar want het geluid veranderd niet met gasgeven
  11. Ik heb het volgende probleem ; na ongeveer 2 minuten komt er een fluitend geluid bij de motor vandaan tot dat de motor op bedrijfstemperatuur is. Dit is niet altijd hoorbaar maar vooral met gas loslaten en tot 1500 toeren daar boven is het geluid weer weg. Het is net een fluitketel , met gas geven loopt het geluid niet op , ik zit zelf te denken aan een spruitstukpakking maar de motor loopt netjes ( dus weer tegenstrijdig met een lekke pakking ) heeft iemand een idee wat het kan zijn ? Groeten Wout
  12. hij doet het weer , de koolborstels waren compleet versleten. klusje van 45 minuten , de dynamo kan gewoon op de auto blijven zitten.
  13. bedankt , hier heb ik wat aan en zo te zien kan het zonder dynamo te demonteren. morgen even het klusje klaren. groeten Wout
  14. bij mij staat er een oud model dynamo in , als het niet te veel moeite is wil ik de foto's wel hebben . alvast bedankt , Wout
×
×
  • Nieuwe aanmaken...