Wout Geplaatst December 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2005 Ik heb het volgende probleem ; na ongeveer 2 minuten komt er een fluitend geluid bij de motor vandaan tot dat de motor op bedrijfstemperatuur is. Dit is niet altijd hoorbaar maar vooral met gas loslaten en tot 1500 toeren daar boven is het geluid weer weg. Het is net een fluitketel , met gas geven loopt het geluid niet op , ik zit zelf te denken aan een spruitstukpakking maar de motor loopt netjes ( dus weer tegenstrijdig met een lekke pakking ) heeft iemand een idee wat het kan zijn ? Groeten Wout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst December 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2005 4.0 benzine? 2.5 benzine? 2.1 turbo Diesel? 2.5 Turbo diesel? Andere types? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst December 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2005 Denk hier aan een multisnaar die te slap is ,,, Echter gaat dan het geluid wel oplopend mee als je gas geeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst December 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2005 o ja wel handig om te weten , het is een 4.0 automaat op benzine het is zeker geen v-snaar want het geluid veranderd niet met gasgeven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2005 Ik ga voor de lagers van de dynamo. Ik had het zelfde en plots was het weg,maar ook de werking van de dynamo was weg. Lagers uitgelopen!!!!!! Ze klinken bij een koude motor als een slippende V-snaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst December 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2005 Volgens mij kan het geen lager zijn het geluid blijft constant en reageerd niet op toerental ,iets wat bij een lager wel het geval is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst December 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2005 o ja wel handig om te weten , het is een 4.0 automaat op benzine het is zeker geen v-snaar want het geluid veranderd niet met gasgeven Dacht ikzelf al , heb dit nog niet eerder gehoord ,misschien toch je spruitstuk dat dichtgaat als ie warmer word en dan weer dichttrekt zou idd kunnen m.i. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2005 Trek eerst de spruitstukbouten maar 'ns aan... en natuurlijk de vacuumleidingen checken! Doet 'ie het altijd bij gas los ( ook bij hogere toerentallen?), of alleen onder de 1500 toeren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst December 21, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2005 Trek eerst de spruitstukbouten maar 'ns aan... en natuurlijk de vacuumleidingen checken!Doet 'ie het altijd bij gas los ( ook bij hogere toerentallen?), of alleen onder de 1500 toeren? boven de 2000 toeren hoor ik niets meer en hij doet het niet altijd , dus als hij het doet en je laat het gas los hoor je de fluit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 Bij "gas los" is het vacuum wel het sterkst... Dus toch eerst maar de bouten en slangetjes.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst December 27, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 Zaterdag de spruitstukbouten na getrokken en de slangen gecontroleerd maar geen effect , hij blijft zo nu en dan fluiten . Ik denk dat ik maar het spruitstukpakking ga vervangen( je moet ergens beginnen) . Weet iemand hoeveel werk het is ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 De hoeveelheid valt mee, maar het is een waardeloos klusje! Vooral de onderste bouten zijn lastig te bereiken.... Demonteer in ieder geval zoveel mogelijk "zooi" rond het spruitstuk (luchtfilterbak enz.) om ietwat broodnodige ruimte te verkrijgen! Zorg er verder voor, dat je iets bij de hand hebt waarmee je de stuurbekrachtigingspomp uit de weg kunt hangen, een stuk ijzerdraad ofzo... Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst January 31, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2006 eindelijk tijd gehad en oorzaak gevonden de lambdasonde was een halve slag losgelopen lambdasonde aangedraaid en probleem opgelost. lekker rijden hoor zonder fluitketel onder de motorkap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2006 Heeej... goed man! Gefeliciteerd dan maar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2006 eindelijk tijd gehad en oorzaak gevondende lambdasonde was een halve slag losgelopen lambdasonde aangedraaid en probleem opgelost. lekker rijden hoor zonder fluitketel onder de motorkap. Zo simpel kan het dus zijn; Jammer van je fluitketel,, het is zo Carnaval Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 fijn voor jou , maar toch een vraagje , wat is een lambdasonde ? dank u van harte . misschien weet u ook hoe een daschboard te openen van een xj cherokee van 97 2500diesel . de verwarmingsradiator lekt . weer van harte bedankt bij voorbaat . willem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 een lambdasonde zit bij je catalysator en is op z'n nederlands gezegt een zuurstofsensor? Een beschadigde lambdasonde kan verkeerde informatie geven aan de ECU over de samenstelling van de uitlaatgassen. Een te rijk of juist te arm mengsel is het gevolg je dash, dan moet ik eerst even zoeken. ow...en euh welkom.. en volgende keer kan je beter een nieuw topic openen anders gaan 2 heel verschilende vragen door elkaar lopen wordt het niet overzichterlijker van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Uitleg over de werking van een lambdasonde: http://www.corrado-club.nl/index.php?actie=doc&id=32 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 daschboard te openen van een xj cherokee van 97 2500diesel . de verwarmingsradiator lekt . weer van harte bedankt bij voorbaat . willem Sorry willem deze gaat dicht in het kader van overzichtelijkheid. Zoals Beest al aangaf, voor je dashboard vraag even een nieuw topic openen. Welkom hier by the way. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts