Spring naar bijdragen

Hoeveel mag jouw YJ trekken


dezperado
 Share

Recommended Posts

FF dit topic weer uit de motteballen gehaald.

Kennis van mij heeft nu hetzelfde probleem met een cherokee.De auto is geimporteerd vanuit Engeland en dus geen typegoedkeuring erbij.

Op het kenteken staat bij het aanhangwagengewicht geremd max.750kg.

Maar een paardetrailer met paard weegt ff wat meer.

RDW gebeld,DCN gebeld,B&S gebeld,al met al een probleem dus want de RDW wil niet en DCN ook niet.

Wie heeft tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nieuwe trekhaak monteren en auto ter keuring aanbieden, alsof er nooit een haak onder zat?

( Geen idee of het werkt....)

Nee helaas dit werkt dus niet.Dit heb ik dus ook al geprobeerd.

Vandaag met RDW en DCN gebeld helaas niets wijzer geworden in zoverre ze konden me bij DCN wel vertellen dat deze wagen een zg grijze import wagen was en dat hiet geen typegoedkeuring voor af is gegeven in Europa.

In Amerika dus wel,en volgens de medewerker van DCN zat er wel degellijk verschil in de remmen van een cherokee.

Tüv bureau in Nederland gebeld met de vraag of de auto eerst uitgevoerd dient te worden vervolgens gekeurd in Duitsland en dan weer importeren in Nederland,maar daar ging men de keurmeester vragen of dat de keuring gewoon in Nederland kon plaatsvinden.Hier is dus wachten op antwoord van de keurmeester.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Nou het gaat lekker! (niet dus)

De importeur heeft mij vanmiddag gebeld en het gesprek ging als volgt:

zij zei: dat ik maar 1000kg. geremd mag trekken!

Ik zei: dat weet ik. (ik dacht: vertel me eens iets nieuws!) dry.gif

zij zei: dat de type goedkeuring voor mijn auto 1000 kg is.

ik zei: nee dat is 0kg. want jullie vermelden dat niet bij de type goedkeuring. Waarschijnlijk vergeten in te vullen!

ik vroeg: kent u het bestaan van het certificaat waar de technisch werknemer van de RDW over praat.

zij zei: ja maar dat kunnen wij niet aanpassen.

ik vroeg: hoe verklaard u het verschil in kilo's dat op de verschillende kentekens staan?

zij zei: uw auto is door de importeur ingevoerd en iedereen die een afwijkend maximale massa hebben heeft een auto

die via een andere weg dan de importeur is ingevoerd.

ik zei: ja ja dry.gif

ik zei: en nu? sad.gif

zij zei: auto uitvoeren naar duitsland TUV laten keuren krijg je meer kilo om te trekken en dan weer invoeren naar

nederland want de RDW neemt de kilo's dan 1 op 1 over

ik zei: ja dat is de oplossing dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. blink.gif

Ik heb haar bedankt voor de moete en en heb maar opgehangen. Het is dat er Jeep op mijn motorkap staat en geen Chrysler anders had ik mijn Jeep meteen weer op marktplaats tekoop aangeboden. (grapje natuurlijk)

Nu vraag ik me af of de mensen die meer mogen trekken dan 1000kg ook echt een ingevoerde auto hebben?

m.v.g.

Bart

Weet het is een oud postje maar blijft aktueel is er iemand die zijn YJ heeft laten uitvoeren naar Duitsland en weer invoeren om het trekgewicht aan te passen en is dit gelukt??

mijn zwager zijn YJ mag maar 1000 kg trekken en heeft 2000kg of 2500 nodig .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

hallo bart,

ik heb ook een jeep uit 1995, de eerste afgiste in nederland is 24-03-2003 en ik mag 1500 kg trekken geremd. heb er alleen nu geen trekhaak achter.

met vriendelijke groet,

Etienne Schoone

Nou het gaat lekker! (niet dus)

De importeur heeft mij vanmiddag gebeld en het gesprek ging als volgt:

zij zei: dat ik maar 1000kg. geremd mag trekken!

Ik zei: dat weet ik. (ik dacht: vertel me eens iets nieuws!) dry.gif

zij zei: dat de type goedkeuring voor mijn auto 1000 kg is.

ik zei: nee dat is 0kg. want jullie vermelden dat niet bij de type goedkeuring. Waarschijnlijk vergeten in te vullen!

ik vroeg: kent u het bestaan van het certificaat waar de technisch werknemer van de RDW over praat.

zij zei: ja maar dat kunnen wij niet aanpassen.

ik vroeg: hoe verklaard u het verschil in kilo's dat op de verschillende kentekens staan?

zij zei: uw auto is door de importeur ingevoerd en iedereen die een afwijkend maximale massa hebben heeft een auto

die via een andere weg dan de importeur is ingevoerd.

ik zei: ja ja dry.gif

ik zei: en nu? sad.gif

zij zei: auto uitvoeren naar duitsland TUV laten keuren krijg je meer kilo om te trekken en dan weer invoeren naar

nederland want de RDW neemt de kilo's dan 1 op 1 over

ik zei: ja dat is de oplossing dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. blink.gif

Ik heb haar bedankt voor de moete en en heb maar opgehangen. Het is dat er Jeep op mijn motorkap staat en geen Chrysler anders had ik mijn Jeep meteen weer op marktplaats tekoop aangeboden. (grapje natuurlijk)

Nu vraag ik me af of de mensen die meer mogen trekken dan 1000kg ook echt een ingevoerde auto hebben?

m.v.g.

Bart

bewerkt door Etiennewrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo bart,

ik heb ook een jeep uit 1995, de eerste afgiste in nederland is 24-03-2003 en ik mag 1500 kg trekken geremd. heb er alleen nu geen trekhaak achter.

met vriendelijke groet,

Etienne Schoone

Je reageert op een postje van 4 jaar geleden.. :wacko:

Maar bedankt voor de info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...