Spring naar bijdragen

Grrrrrr


GrandDad
 Share

Recommended Posts

Originally posted by Farelane@Nov 10 2005, 02:43

Als het op bijde polen b.v. -20 graden is en de temperatuur loopt 7 graden op dan is het nog steeds -13 graden,hoe kunnen de ijskappen dan smelten???? blink.gif   wink.gif <div align="right">

Er zijn punten zat waar het rond de nul is, en zelfs daarboven. Dat gebied zal groter worden...

Het aangevoerde water rond de ijskap is warmer...

Op Antarctica kunnen we over een paar jaar op het strand liggen...

Tilburg wordt Tilburg Aan Zee...

etc. wink.gif

Er zijn wetenschappelijke onderzoeken genoeg, jou mening wordt ergens verwoord, kwestie van zoeken.

Elk onderzoek is zo duur dat het door iemand betaald moet worden.. een objectief resultaat geloof ik niet in.

Dat de luchtvervuiling toeneemt is een feit.

Dat iedereen daarvoor verantwoordlijk is ook.

één groep aanwijzen als (hoofd)schuldige is te kinderachtig voor woorden... popi-jopi-beleid ook. dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Nov 10 2005, 11:14

Er zijn punten zat waar het rond de nul is, en zelfs daarboven. Dat gebied zal groter worden...

Het aangevoerde water rond de ijskap is warmer...

Op Antarctica kunnen we over een paar jaar op het strand liggen...

Tilburg wordt Tilburg Aan Zee...

etc.  wink.gif

<div align="right">

Ik heb gelezen dat de poolkappen DIKKER worden en niet dunner ??? blink.gif

..........................................................................................

auto afgekeurd omdat nu mn standaard banden eronder zitten is de afstand van wiel naar achterkant auto te hoog Kortom er moeten spatlappen op !!!!

2 stukken zeil vastgeplakt met Ducktape mag Wie is er nou gek ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Nov 10 2005, 12:54

Ik heb gelezen dat de poolkappen  DIKKER worden en niet dunner  ??? blink.gif ..........................................................................................

auto afgekeurd omdat nu mn standaard banden eronder zitten is  de afstand van wiel naar achterkant auto te hoog  Kortom er moeten spatlappen op !!!!

2 stukken zeil vastgeplakt met Ducktape  mag  Wie is er nou gek ????

<div align="right">

wink.gif <- gezien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dit vanmiddag :

ROERMOND - Zogenoemde SUV's, in de volksmond ook wel asobakken genoemd, zijn welkom in Roermond. De gemeenteraad van Roermond nam donderdagavond een motie van die strekking aan van coalitiepartij VVD.

Roermond wil met deze uitspraak uitdrukkelijk een politiek statement maken over grote auto's. Dit omdat dergelijke brandstof en ruimte slurpende auto's in een aantal grote Nederlandse steden niet meer welkom zijn of er verbannen dreigen te worden.

"Het steekt de VVD-fractie dat mensen met grotere auto's onder het mom van milieuvervuiling harder worden aangepakt door 'links' dan echt noodzakelijk is", lichtte VVD-er J. Becks toe tijdens de de raadsvergadering. "Het is te gek voor woorden dat sommige steden deze auto's willen weren", fulmineerde Becks.

Met de VVD vindt ook de raad dat deze gevaartes op de weg geen enkel probleem zijn: ook berijders van SUV's moeten van al het moois kunnen genieten dat Roermond te bieden heeft, aldus de raad.

Er zijn in dit land dus toch nog mensen met verstand .... thumbsup.gifthumbsup.gifthumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Ik heb gelezen dat de poolkappen DIKKER worden en niet dunner ??? blink.gif ..........................................................................................

Da's nog niet eens zo'n gekke gedachte, maar wel het effect van 'global warming'.

Net als elders in dit draadje over het groeien van de ijskap bij Groenland.

*Een theorie*:

Bij Groenland zit het zgn 'hart' van de golfstromen in de Atlantische Oceaan. Dit hart pompt door de wisselwerking zout/zoet water (zoet = zwaarder dan zout, zakt naar beneden waardoor je een pompwerking krijgt). Door het afsmelten van de ijskappen, mn boven Rusland, stroomt er te weinig zoet smeltwater in. Het gevolg is dat de pompwerking vermindert en de warme golfstroom verlegd wordt. Het gevolg zou wel eens een nieuwe kleine IJstijd in Noord-West Europa kunnen zijn (wat we in de middeleeuwen ook hebben gehad trouwens). Dit proces kan vrij abrupt plaatsvinden. Het wordt bij ons dan dus kouder in plaats van warmer.

Ik weet wel waar ik met m'n 4x4 naar toe moet dan:

FredKamphues04D00402small.jpg

biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel waar ik met m'n 4x4 naar toe moet dan:

Heel verstandig dat je dat... geen jeep noemt, maar je zit wel met die prent op het randje,

dat de moderators dit nog toegelaten hebben, ruim denkende jongens, niet dan !!!!!!!!!

biggrin.gif Het is toch een mooie foto, of niet dan tongue.gif

Maar ik moet je zeggen ... op IJsland (waar deze foto genomen is) heb ik wel heel veel SUV's/4x4's in alle soorten en maten gezien, maar de Jeeps waren er toch beduidend in de minderheid. Wel veel modern Japans spul, en LaRo's/Range rovers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

biggrin.gif Het is toch een mooie foto, of niet dan tongue.gif

Maar ik moet je zeggen ... op IJsland (waar deze foto genomen is) heb ik wel heel veel SUV's/4x4's in alle soorten en maten gezien, maar de Jeeps waren er toch beduidend in de minderheid. Wel veel modern Japans spul, en LaRo's/Range rovers.

zit je wel op het goeie forum ????? huh.gifhuh.gif

snowjeep1a8qz.jpg

In IJSLAND noemen ze alle 4x4 een Jeep maar het is alleen een JEEP als er JEEP op staat.

jeepanimated5gi.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Om maar weer even bij de discussie in te haken:

In NRC een tweetal artikelen die in het verlengde zitten van m'n voorgaande post: het wordt KOUDER in NW-Europa.

http://www.nrc.nl/wetenschap/artikel/1133416889477.html

en

http://www.nrc.nl/wetenschap/artikel/1133416889507.html

Verder vond ik in 'Archeologie Magazine' (!!) nog een column over de invloed van de mens op klimaatveranderingen in historisch perspectief.

(Conclusie: "Want het betekent principieel dat niet bekend kán zijn welk aandeel menselijke activiteit in die opwarming heeft. Niet eens of menselijke activiteit hier überhaupt een rol van betekenis speelt.") Als ik wat tijd heb gooi ik 't artikel nog wel onder de scanner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...