rado Geplaatst September 7, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2017 Bij een koude start doet ie er even over om aan te slaan. Hij start altijd maar niet zo snel als ik gewend ben van mn vorige 5.9. Als ik ff gereden heb start ie bij sleutel om Accu lijkt goed en dynamo idem. Ik verdenk mn brandstofpomp aangezien wanneer ik de motor uit zet een soort geborrel hoor achterin de auto. Mogelijk houdt ie de leidingen niet op druk? Of is dat een gekke gedachte? Heeft iemand een idee wat dat borrelen achterin kan zijn? Wat kan ik doen om eea uit te sluiten? paar keer sleutel om voor het starten? eerst filter vervangen? druk meten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst September 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2017 Bougies en kabels uitgesloten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst September 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2017 De mijne doet dat ook. Ik heb pas geleden een nieuwe ontsteking en bougies gemonteerd maar het probleem blijft. Ik denk ook dat m'n brandstofleiding niet op druk blijft staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 8, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2017 Yep ontsteking vernieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst September 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2017 Leiding druk is goed te checken, over het algemeen slaat de 5.9 snel aan is mijn ervaring, startmotor kan ook wat minder zijn, dynamo of inderdaad brandstof pomp......ben benieuwd wat het is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 8, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2017 Eerst maar es filter vervangen denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst September 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2017 De 5.9 heeft geen apart te plaatsen benzine filter, wat ik me kan herinneren, bij een 5.2 wel, had zo'n ding een keer besteld, had er niks aan, Masis heeft ervaring met het vervangen van de pomp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 11, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2017 thnx, zal es onder mn auto duiken, had er toch bijna 1 gekocht... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 11, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2017 Bouwjaren '97 en '98 hebben geen los filter, deze zit bovenop de fuel pump module. De pressure regulator en filter is samen 1 geheel. Tank moet een stuk gezakt worden dan kun je hem eruit klikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 12, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2017 Hmm jammer. Wel bizar want waarom zou bij een 5.9 geen filter vervangen hoeven te worden? Is het een grote klus om module te vervangen en kan iemand mij adviseren welke te bestellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 12, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2017 Je filter is niet het probleem, omdat je borrelen hoort raad ik je aan de brandstof druk te controleren volgens het werkplaatshandboek. Siert.(verdenkt de drukregelaar) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 12, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2017 11 uur geleden zei Masis: Bouwjaren '97 en '98 hebben geen los filter, deze zit bovenop de fuel pump module. De pressure regulator en filter is samen 1 geheel. Tank moet een stuk gezakt worden dan kun je hem eruit klikken. Is dit de juiste pomp? Bosch 67649 Original Equipment Replacement Electric Fuel Pump https://www.amazon.com/Bosch-67649-Original-Equipment-Replacement/dp/B000BZL47W 17 minuten geleden zei REAL STRANGLER: Je filter is niet het probleem, omdat je borrelen hoort raad ik je aan de brandstof druk te controleren volgens het werkplaatshandboek. Siert.(verdenkt de drukregelaar) basisvraag: zit de regelaar in de module? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 12, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2017 1 uur geleden zei REAL STRANGLER: Je filter is niet het probleem, omdat je borrelen hoort raad ik je aan de brandstof druk te controleren volgens het werkplaatshandboek. Siert.(verdenkt de drukregelaar) Bij de '97 en '98 modellen zijn de drukregelaar en filter samen 1 geheel, niet los te vervangen. Voorgaande jaren hadden een los filter tussen de leiding zitten, makkelijker te vervangen. 2 uur geleden zei rado: Hmm jammer. Wel bizar want waarom zou bij een 5.9 geen filter vervangen hoeven te worden? Is het een grote klus om module te vervangen en kan iemand mij adviseren welke te bestellen? Die zit er wel, moet ook weleens vervangen worden, wordt alleen in de praktijk bijna nooit gedaan omdat de tank daarvoor naar beneden moet zakken. 1 uur geleden zei rado: Is dit de juiste pomp? Bosch 67649 Original Equipment Replacement Electric Fuel Pump https://www.amazon.com/Bosch-67649-Original-Equipment-Replacement/dp/B000BZL47W basisvraag: zit de regelaar in de module? Ja, dat is de juiste pomp. Dat ronde ding bovenop, dat is de drukregelaar en filter in 1. Ik heb zelf pasgeleden mijn pomp module incl regulator vervangen door origineel Bosch (Bosch levert ook de pompen voor Chrysler, maar voor 1/3e van de prijs zonder Mopar logo) maar heb nog steeds dat hij niet lekker in 1x start en dat hij druk verliest op de fuel rail. Geen zin en tijd gehad om weer naar te kijken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 13, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2017 @Masis waar heb jij die Boschpomp gekocht en voor welke prijs? ook via amazon? Ga eerst ff accu wisselen als dat niet helpt de pomp vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 13, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2017 Rockauto, van de week nog een besteld om de eerste later onder garantie terug te sturen. €135,- kwam uit op €190,- met verzending en belastingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 13, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2017 huh tot 150 e hoef je toch geen belasting te betalen? of BTW? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst September 13, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2017 (bewerkt) BTW is vanaf €22 (goederen + verzendkosten) en invoerrechten is vanaf €150 (goederen + verzendkosten): https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen September 13, 2017 bewerkt door Vette73 typo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 13, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2017 Links om of rechts om, we worden genaaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst September 13, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2017 (bewerkt) Om dat nare gevoel iets minder naar te maken kun je ervoor kiezen de custom duties van te voren te betalen. Dat scheelt weer de handling kosten die de vervoerder hier in rekening brengt om de belastingen aan de deur te innen (vaak €12 tot €17). September 13, 2017 bewerkt door Vette73 plaatje toegevoegd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 24, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2017 @Masis heb net een 4.2 redtop accu geplaatst maar nog steeds (koud) niet fraai starten. dus ik dacht ik gooi het op de brandstofpomp en bestel er eentje in de VS. kan ook naar lokale garage gaan en wat meten maar goed. Heb jij al 1 besteld? rond de 200 euro toch? ciao Maarten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 24, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2017 3 uur geleden zei rado: @Masis heb net een 4.2 redtop accu geplaatst maar nog steeds (koud) niet fraai starten. dus ik dacht ik gooi het op de brandstofpomp en bestel er eentje in de VS. kan ook naar lokale garage gaan en wat meten maar goed. Heb jij al 1 besteld? rond de 200 euro toch? ciao Maarten Heb je al eens naar je brandstof druk gekeken? Een metertje is handig, maar kan ook zonder; dop van de fuel rail afdraaien en met een sleutel het ventieltje indrukken. Komt er niks uit terwijl de motor uit staat, weet je zeker dat je drukverlies hebt. Geen lekkage onder de wagen, dan is het de brandstof pomp/regulator. Rond de 200 euro inderdaad, ik heb de mijne vrijdag binnen gehad en gelijk eronder gezet. Probleem is voor mij opgelost gelukkig. Oude pomp mag onder garantie terug naar rockauto, maar eerst een paar dagen laten luchten buiten om de benzine geur eruit te krijgen. Zorg ervoor dat je de tank zo leeg mogelijk gaat rijden, elke liter wat er in zit is een liter teveel en het is erg vervelend om hem vol er onderuit en weer terug te plaatsen. Vulslangen zijn ook even lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 25, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2017 @Masis welk euvel was bij jou direct verholpen dan? en wat betreft druk op de leiding, in de manual staat dat er bij een koude motor ip geen druk op de leiding staat. dus koude start geen directe link met one-way valve? heb jij de druk wel es gemeten met een metertje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2017 8 uur geleden zei rado: @Masis welk euvel was bij jou direct verholpen dan? en wat betreft druk op de leiding, in de manual staat dat er bij een koude motor ip geen druk op de leiding staat. dus koude start geen directe link met one-way valve? heb jij de druk wel es gemeten met een metertje? Dat ik koud soms 6-8 seconde moest cranken tot hij aansloeg en warm soms een seconde of 3-4. Dat mijn druk op de fuel rail direct helemaal weg viel als ik hem afsloeg, koud of warm. Ik heb weleens een metertje eraan gehangen, waardes kan ik me niet meer herinneren maar wel dat het goed was op het moment dat hij eenmaal liep, en op het moment dat hij uit ging de druk direct zakte naar 0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.