Han Geplaatst November 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 Hallo, Ik heb gc van 1998. Toen ik hem kocht had de vorige eigenaar de tussenas naar voren verwijdert. Hier kwam ik later achter. Nu een as er weer tussen gemonteerd en nu heb ik enorm veel trillingen en dat begint bij ongeveer 50 km en hoe harder je rijdt des te erger wordt het. Nu dacht ik dat het de voor as was die defect was. Deze vervangen maar dat was het dus niet. Wie weet wat het nu nog kan zijn. Ik weet het niet meer. Gr Han Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 (bewerkt) Hoogstwaarschijnlijk voordifferentieel naar de klote. Revisie is dan je enige optie, best prijzig. Of een gebruikte as natuurlijk, maar dan weet je ook niet wat je koopt. Ik zit in dezelfde situatie, onderdelen zijn onderweg en binnenkort wordt hij gereviseerd. November 28, 2015 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 Nu een as er weer tussen gemonteerd en nu heb ik enorm veel trillingen en dat begint bij ongeveer 50 km en hoe harder je rijdt des te erger wordt het. Nu dacht ik dat het de voor as was die defect was. Deze vervangen maar dat was het dus niet. Wat heb je nu vervangen, de vooras of de aandrijfas? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 28, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 Wat heb je nu vervangen, de vooras of de aandrijfas? Ik heb het voor diff vervangen. Maar dat heeft niets uit gehaalt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 28, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 Hoogstwaarschijnlijk voordifferentieel naar de klote. Revisie is dan je enige optie, best prijzig. Of een gebruikte as natuurlijk, maar dan weet je ook niet wat je koopt. Ik zit in dezelfde situatie, onderdelen zijn onderweg en binnenkort wordt hij gereviseerd. Ik heb het voor diff dus al vervangen en dat was het dus niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 Mijn ervaring is dat trillingen bij deze snelheid vaak uit de aandrijfas zelf komen. controleer de radiale speling maar eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 Voor mij zou de eerste verdachte de voorste aandrijfas zijn en niet de vooras, heb je de vooras vervangen vanwege die trillingen? Meestal is de enige klacht op die voorassen een jankend geluid uit het diff. Waar heb je die voorste aandrijfas vandaan, want die zat niet bij de auto neem ik aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Wat heb je nu vervangen, de vooras of de aandrijfas? Ik heb het voor diff vervangen tot nu toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Mijn ervaring is dat trillingen bij deze snelheid vaak uit de aandrijfas zelf komen. controleer de radiale speling maar eens. Dat hebben we ook gedaan maar niets verontrustends. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 (bewerkt) Voor mij zou de eerste verdachte de voorste aandrijfas zijn en niet de vooras, heb je de vooras vervangen vanwege die trillingen? Meestal is de enige klacht op die voorassen een jankend geluid uit het diff. Waar heb je die voorste aandrijfas vandaan, want die zat niet bij de auto neem ik aan. Ja ik heb de vooras vervangen inderdaad voor die trillingen.De aandrijfas had een vriend van mij nog liggen en kwam onder een goed rijdende wagen vandaan. Hij is geheel onbeschadigd en alle balans gewichten zitten er ook nog op. November 29, 2015 bewerkt door Han Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Van de week gaan we een andere aandrijfas proberen die nu nog onder een andere Jeep V8 zit. Om uit te sluiten dat het aan de as ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Als de as van een GC is heeft die aandrijfas een dubbelkruis en zo ja, daar zou het euvel kunnen zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Als de as van een GC is heeft die aandrijfas een dubbelkruis en zo ja, daar zou het euvel kunnen zitten Hij heeft aan 1 kant een kruis en aan de andere zijde een schuifstuk met een rubber mof er omheen. Die monteer je met 6 boutjes aan de Ypke van de voor as, het kruisstuk zit aan de tussenbak gemonteerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 deze moet het dan zijn, lagers in het dubbelkruis nakijken denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 deze moet het dan zijn, lagers in het dubbelkruis nakijken denk ik. Ja klopt zo een is het inderdaad. We hebben er aan gevoeld op speeling maar er is helemaal niets dat zou wijzen op verstoringen. En dat vind ik juist zo raar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 In dat dubbelkruis zitten twee kruisjes, maar ook een naaldlager tussenin, het is lastig deze te beoordelen op speling of andere gebreken. Het kruis is te reviseren en de lagers te bestellen, het is iets lastiger i.v.m. het naaldlager. Ik zou niet weten wat het anders moet zijn. Als je een probleem in de tussenbak hebt met de slipkoppeling, zou de boel eerder gaan wringen i.p.v. trillen en als op de joke van de vooras en die van de tussenbak geen noemenswaardige speling zit kun je die ook wel uitsluiten. Het schuifstuk van de as heeft geen op en neer speling? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 In dat dubbelkruis zitten twee kruisjes, maar ook een naaldlager tussenin, het is lastig deze te beoordelen op speling of andere gebreken. Het kruis is te reviseren en de lagers te bestellen, het is iets lastiger i.v.m. het naaldlager. Ik zou niet weten wat het anders moet zijn. Als je een probleem in de tussenbak hebt met de slipkoppeling, zou de boel eerder gaan wringen i.p.v. trillen en als op de joke van de vooras en die van de tussenbak geen noemenswaardige speling zit kun je die ook wel uitsluiten. Het schuifstuk van de as heeft geen op en neer speling? OK . De tussenbak wringt niet dus viscose koppeling is goed. We gaan van de week een as onder een andere goed rijden de GC vandaan halen dan weten we het direct. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Even simpel samen gevat; Je had een Jeep zonder trilling, toe je de aandrijfas geplaatst had -want die was weg- had je trillingen. Waarom zou je dan eerst in andere zaken gaan zoeken als de aandrijfas? Lijkt mij dat je het moet zoeken in de zaken die je gewijzigd hebt, dus de aandrijfas.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 In dat dubbelkruis zitten twee kruisjes, maar ook een naaldlager tussenin, het is lastig deze te beoordelen op speling of andere gebreken. Het kruis is te reviseren en de lagers te bestellen, het is iets lastiger i.v.m. het naaldlager. Ik zou niet weten wat het anders moet zijn. Als je een probleem in de tussenbak hebt met de slipkoppeling, zou de boel eerder gaan wringen i.p.v. trillen en als op de joke van de vooras en die van de tussenbak geen noemenswaardige speling zit kun je die ook wel uitsluiten. Het schuifstuk van de as heeft geen op en neer speling? Wringen doet hij niet, dus de viscose koppeling is goed. De yoke heeft ook geen noemens waardige speling net als de tussen bak. Ook het schuifstuk heeft dit niet, dat is juist zo vreemd. We gaan van de week een andere as proberen die nu nog onder een goed rijdende Jeep zit. Wordt dus vervolgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Even simpel samen gevat; Je had een Jeep zonder trilling, toe je de aandrijfas geplaatst had -want die was weg- had je trillingen.Waarom zou je dan eerst in andere zaken gaan zoeken als de aandrijfas? Lijkt mij dat je het moet zoeken in de zaken die je gewijzigd hebt, dus de aandrijfas....[/quoteJa dat zou je zeggen maar met het gegeven dat de as er tussen uit was gaf mij te denken dat er iets mis was met het diff. Vandaar dat we die hebben vervangen en er van uit gaande dat de tussen as goed was. Van de week weet ik wat het nu echt aan de hand is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Ik zet in op het dubbelkruis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2015 Je hebt het diff vervangen, ben wel benieuwd wat je precies vervangen hebt en is de zaak wel professioneel uitgeklokt? weet je zeker dat je dezelfde overbrengings verhouding hebt in de voor en achteras? Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst November 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2015 Is het probleem ook weer weg wanneer je de cardanas eruit haalt? Mogelijke oorzaken: - Versleten onderdelen in de cardanas - Cardanas uit balans - Hoeken van de CV kloppen niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 30, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2015 Je hebt het diff vervangen, ben wel benieuwd wat je precies vervangen hebt en is de zaak wel professioneel uitgeklokt? weet je zeker dat je dezelfde overbrengings verhouding hebt in de voor en achteras? Siert. Ik heb de complete voor as vervangen en die kwam onder de zelfde type gc vandaan. Dus dat kan niet fout zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst November 30, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2015 Is het probleem ook weer weg wanneer je de cardanas eruit haalt? Mogelijke oorzaken: - Versleten onderdelen in de cardanas - Cardanas uit balans - Hoeken van de CV kloppen niet De aandrijfas is er nu weer tussen uit en de klachten zijn weer weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.