Warka Geplaatst June 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2015 Beste mede forumleden, ik heb met mijn jeep al een tijd elektrische problemen maar ik kan er niet uitkomen waardoor het veroorzaakt wordt, ik hoop dat iemand al eens soortgelijke problemen wel heeft opgelost.. Het gaat om een grand cherokee uit 1996 4.0 limited op LPG. - Te pas en te onpas gaan de deuren op slot en van het slot af, en dit meerdere keren per seconde en soms eindeloos... - daarnaast gaan de spiegels vanzelf steeds naar de uiterste stand, zelfs als het contact uit is. Het maakt daarbij niet uit hoe de keuzeschakelaar voor de spiegelverstelling in de linkerdeur staat. - Ook blijft de binnenverlichting branden met alle deuren dicht, zelfs als de sleutel uit het contact is. Deze problemen komen eigenlijk altijd tegelijk. Het "resetten" van de computer lijkt wel te werken, maar vaak maar van zeer korte duur. (de accupolen los en dan de + en - tijdelijk kortsluiten). Welke computer (en vooral waar zit die) is voor al deze zaken "verantwoordelijk" en vooral waar zit hij... ik heb de computer op het schutbord er al uit gehad, maar dit s een "nieuw" type dus niet met het connector probleem dat online wel te vinden is. Tevens lijkt deze computer mij alleen voor het motormanagement + automatische transmissie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst June 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2015 Bij mijn zj zat er onder de achterbank een computer geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronvdv Geplaatst June 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2015 Bij mijn zj zat er onder de achterbank een computer geloof ik. is de versterker van het audio systeem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2015 Geen draadbreuken in de doorvoer naar de bestuurders deur? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2015 Beste mede forumleden, ik heb met mijn jeep al een tijd elektrische problemen maar ik kan er niet uitkomen waardoor het veroorzaakt wordt, ik hoop dat iemand al eens soortgelijke problemen wel heeft opgelost.. Het gaat om een grand cherokee uit 1996 4.0 limited op LPG. - Te pas en te onpas gaan de deuren op slot en van het slot af, en dit meerdere keren per seconde en soms eindeloos... - daarnaast gaan de spiegels vanzelf steeds naar de uiterste stand, zelfs als het contact uit is. Het maakt daarbij niet uit hoe de keuzeschakelaar voor de spiegelverstelling in de linkerdeur staat. - Ook blijft de binnenverlichting branden met alle deuren dicht, zelfs als de sleutel uit het contact is. Deze problemen komen eigenlijk altijd tegelijk. Het "resetten" van de computer lijkt wel te werken, maar vaak maar van zeer korte duur. (de accupolen los en dan de + en - tijdelijk kortsluiten). Welke computer (en vooral waar zit die) is voor al deze zaken "verantwoordelijk" en vooral waar zit hij... ik heb de computer op het schutbord er al uit gehad, maar dit s een "nieuw" type dus niet met het connector probleem dat online wel te vinden is. Tevens lijkt deze computer mij alleen voor het motormanagement + automatische transmissie? -Deuren op slot kan een defect in de schakelaar of kabelbreukje zijn -Spiegels die vanzelf veranderen komt vaker voor. Ligt aan het geheugensysteem, op het moment dat je de de deuren ontgrendelt met de afstandsbediening, past hij deze voor je aan. Dit kan ook met de knoppen 1 en 2 in de bestuurdersdeur. Even goed instellen en op 'Set' drukken gevolgd door het nummer wat bij de bestuurder hoort. Blijft hij toch de spiegels de verkeerde afstelling geven, dan moet je het spiegelglas uit de spiegel halen en de contactjes even goed schoonmaken. -Binnenverlichting dat blijft branden, weet je zeker dat het schakelaartje links bij de verlichtingsknoppen niet helemaal naar boven is? Hiermee dim je de interieurverlichting, en als dat schakelaartje helemaal naar boven is blijft de binnenverlichting continu branden (max 10-15 min nadat de deuren afgesloten zijn geloof ik). Mocht er een deurschakelaartje kapot zijn, zou je op de VIC (de boordcomputer die de Limited heeft) moeten zien bij welke deur hij denkt dat het open staat. Ik denk eigenlijk niet dat de 3 dingen met elkaar te maken hebben..... Anders zou je het moeten zoeken in de Body Control Module, die zit onder het stuur links boven de voeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst July 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 Heb je wel voldoende spanning? Prop er eens een andere accu in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 Check eerst eens de BCM (Body control module) op slechte contacten, slechte massa en oxidatie... Wat ook voorkomt is slechte contacten, oxidatie en draadbreuken in de deuren en de kabelbundels die naar de deuren gaan. Daarvoor moet je wel alle panelen van de deuren halen, wat een vervelende klus is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Warka Geplaatst July 1, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan maar eest de BCM ga opzoeken en controleren op slechte contacten. Het rare aan de spiegel is dat hij blijft bijstellen, hij draait naar de uiterste stand en daarna blijft het motortje ook draaien, tot de accu leeg is ... zowel linker als rechter spiegel. Ik zal ook de schakelaars uit de linkerdeur eruit halen en schoonmaken. Hopelijk helpt dit iets... Is de BCM ook uitwisselbaar? Of zit daar ook de startonderbreker in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 (bewerkt) Je moet nog niet direct aan het uitwisselen van die BCM denken. Check eerst eens gewoon alle kabelverbindingen. Je zult daar al een tijdje mee zoet zijn hoor. Ook alle vijzen en bouten die voor massacontact zorgen controleren. En ook de hoofdmassaverbinding van de accu eens checken, als die niet half opgeroest is. En soms heb je van die kabelbreuken die niet zichtbaar zijn (soms alleen meetbaar). Kort samengevat: dit is een rotklus July 1, 2015 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst July 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 BCM uitwisselen is vervelend, de beveiliging van de auto zit hierin en je kilometerstand wordt ook hierin opgeslagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 Maar check eerst even wat Ab zei!! je kunt de rubber balg tussen portier en stijl los wippen, dan de draden checken. De kans dat daar je probleem zit is veel groter dn bij de Bcm. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.