mrobers Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 Ik ben bezig om mijn doorgezakte bladveren van mijn Cherokee uit 1991 te vervangen, echter zitten de bouten van alle bevestigingen aan de body muurvast. Alles is al enkele malen ingespoten met een roestoplosser en de komende week zal ik elke dag nog even inspuiten. Iemand enig idee hoe ik de bouten het beste los kan halen? Impact-wrench van 1100Nm doet niks en ik heb inmiddels al een krachtdop gebroken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 Een week of wat elke dag met wd40 inspuiten (weet niet wat je nu gebruikt,) en anders warm stoken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 Warm stoken maar wees wel voorzichtig met losdraaien. Als de bouten achter afbreken bij de shackle heb je effe wat extra werk want dat is een klote plek om bij te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 WD40 is goed, maar echte penetratie olie is beter ;-) Stoken is best, maar dan moet je een goede brander of spoel hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst April 13, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 Ik gebruik nu idd WD40, maar zal overstappen op een beter penetrerende olie. De komende week elke dag de bouten inspuiten voor zover ik erbij kan. Verder een groter wringijzer besteld met een krachtdop en dan komende zondag nog eens een poging wagen. Als de boel afbreekt ben ik verder van huis :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 Gaatje maken in de vloer, boven de moer, dan kun je deze daar inspuiten en/of warm maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 of met een olie spuitje met flex tuit met kruip olie in spuiten wekt ook goed dit een aantal dagen in spuiten komen ze ook los Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 Wat bij mij goed werkt is idd goed opstoken. Hierna beetje afblussen met WD40. Doordat je het metaal afkoelt, trekt de WD40 door de capillaire werking beter en verder in het schroefdraad. Dit even laten intrekken. Evt. tik met de hamer op de bout (even laten schrikken) en indien nodig herhalen. Tot nu toe heb ik zo iedere bout losgekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2015 De moeren moet je wel los kunnen krijgen, luchtsleutel er op lukt ook wel. Vervelender is het als de bus van de bushing vastgerot zit op de bout en gaat meedraaien, dan is van onderaf doorslijpen met een doorslijpschijfje wel een oplossing tussen de bladveer en het bevestigingspunt van het chassis, moet je wel nieuwe bouten hebben maar het gaat een stuk sneller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst April 20, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2015 Nou gents, goed nieuws; alle bouten zijn er uiteindelijk heel uitgekomen! Ruim een week lang om de dag goed ingespoten met een roestoplossende kruipolie en vervolgens een nieuwe breakerbar gekocht van 68cm met een krachtdop 21.Eenmaal 'losgebroken' een paar keer in en uit gedraaid en vervolgens met de luchtsleutel het laatste stuk kunnen doen. De Jeep staat nu een stuk hoger achter (liftkit bladveren) dus komend weekend de veren aan de voorzijde vervangen. Initieel stond hij achter te hoog met gevolgen voor remleiding, handremkabels en de slipyoke uit de tussenbak; bleek dat het blok dat ik weer terug had gemonteerd er standaard niet hoort en al een vorm van lift (2") was. Ertussenuit gehaald en staat nu netjes. De voorzijde heeft ook een spacer dus die gaat er ook tussenuit en langere veren erin. Incl. schokdempers voor en achter natuurlijk. Al met al weer lekker bezig geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.