Spring naar bijdragen

Bladveren Vervangen; Muurvast :-(


mrobers
 Share

Recommended Posts

Ik ben bezig om mijn doorgezakte bladveren  van mijn Cherokee uit 1991 te vervangen, echter zitten de bouten van alle bevestigingen aan de body muurvast. Alles is al enkele malen ingespoten met een roestoplosser en de komende week zal ik elke dag nog even inspuiten.

 

Iemand enig idee hoe ik de bouten het beste los kan halen? Impact-wrench van 1100Nm doet niks en ik heb inmiddels al een krachtdop gebroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik nu idd WD40, maar zal overstappen op een beter penetrerende olie. De komende week elke dag de bouten inspuiten voor zover ik erbij kan. Verder een groter wringijzer besteld met een krachtdop en dan komende zondag nog eens een poging wagen.

 

Als de boel afbreekt ben ik verder van huis :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bij mij goed werkt is idd goed opstoken. Hierna beetje afblussen met WD40. Doordat je het metaal afkoelt, trekt de WD40 door de capillaire werking beter en verder in het schroefdraad. 

Dit even laten intrekken. Evt. tik met de hamer op de bout (even laten schrikken) en indien nodig herhalen. Tot nu toe heb ik zo iedere bout losgekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moeren moet je wel los kunnen krijgen, luchtsleutel er op lukt ook wel.

Vervelender is het als de bus van de bushing vastgerot zit op de bout en gaat meedraaien, dan is van onderaf doorslijpen met een doorslijpschijfje wel een oplossing

tussen de bladveer en het bevestigingspunt van het chassis, moet je wel nieuwe bouten hebben maar het gaat een stuk sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gents, goed nieuws; alle bouten zijn er uiteindelijk heel uitgekomen!

 

Ruim een week lang om de dag goed ingespoten met een roestoplossende kruipolie en vervolgens een nieuwe breakerbar gekocht van 68cm met een krachtdop 21.Eenmaal 'losgebroken' een paar keer in en uit gedraaid en vervolgens met de luchtsleutel het laatste stuk kunnen doen.

 

De Jeep staat nu een stuk hoger achter (liftkit bladveren) dus komend weekend de veren aan de voorzijde vervangen. Initieel stond hij achter te hoog met gevolgen voor remleiding, handremkabels en de slipyoke uit de tussenbak; bleek dat het blok dat ik weer terug had gemonteerd er standaard niet hoort en al een vorm van lift (2") was. Ertussenuit gehaald en staat nu netjes. De voorzijde heeft ook een spacer dus die gaat er ook tussenuit en langere veren erin. Incl. schokdempers voor en achter natuurlijk.

 

Al met al weer lekker bezig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...