Spring naar bijdragen

Nog Geen Jeep... Wel Plannen :-)


Peter_Hendrix
 Share

Recommended Posts

Hoi,

 

Sinds vorige week ben ik op zoek naar een Wrangler en hoop ik op korte termijn iets leuks te vinden om in rond te toeren.

Ik heb nog geen enkele ervaring met deze auto's, maar vind het model gewoon gaaf.

 

Ik ben nu in eerste instantie op zoek naar wat aankoopadvies.

Ik wil tussen de 5000 en 8000 euro uit geven (denk ik).

 

Verder vroeg ik me de volgende zaken af:

- Welke motor... de 4 liter of de 2.5. Zit er een betrouwbaarheidsverschil in?

- Automaat of niet. Ik word geen die-hard offroader en ben ook geen extreme sleutelaar.

 

Groeten,

Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk type wrangler zoek je vanaf welk bouwjaar?

 

Als je een YJ zoekt en je bent bereidt er 8000 euro voor te betalen moet die echt goed zijn.

Is een behoorlijke prijs daar je voor iets meer al de nieuwere types kan kopen.

 

Wil je een verhoogde jeep of standaard jeep. Wat zijn je plannen?

 

Altijd gaan voor een 4 liter tenzij er een hele speciale 2.5 te koop staat maar die kans 8 ik klein.

 

Let wel op dat veel jeeps een verleden hebben qua terrein rijden of sleutelprojecten. Er zitten absoluut goede jeeps tussen maar ook veel rommel voor soms absurde prijzen.

Rekeningen erbij betekend niks daar daar ook mee gerommeld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook gaan voor een 4.0, let wel goed op wat je koopt en neem iemand mee die ervaring heeft met deze jeeps.

Wil je een dikke verhoogde auto, dan kan het interessant zijn om er een te kopen die er al uitziet zoals jij wilt, later verhogen en alle aanpassingen die daarbij komen kijken loopt in de papieren zeker als je moet laten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat er zo snel reacties zijn!

Als er een ervaren iemand is die graag met me mee gaat om me van advies te voorzien zou ik dat erg gezellig vinden. Ik zorg voor de koffie en het koekje natuurlijk!

 

Ik ben woonachtig in Noord Limburg in de buurt van Venray.

 

Het liefst zou ik een verhoogde Jeep hebben... dik is mooi maar niet een absolute must.

Op Autoscout en Marktplaats staan er best een aantal, maar moet ik me achter de oren krabben als ie zes eigenaren heeft gehad? (Bijvoorbeeld de Jeep van 9.500,- in Roggel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 eigenaren is niet veel en zegt niets over de staat van de auto.

Gaan Kijken en kritsch zijn, ik vind de staat van body en chassis erg belangrijk, roest of rotte plekken veel of slordig aan gelast.

Een goede basis is op den duur belangrijk, daarna aandrijflijn en motor.

Maar nogmaals, laat dit door iemand beoordelen die weet waar het over gaat, bespaard je heel veel gezeur achteraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En lees ook eens de diverse posts over belangrijke punten bij de aanschaf van een YJ/TJ.

 

Bijv. : http://www.jeepforum.nl/topic/11409-aankoop-tips-voor-aanschaf-van-een-yj/.

 

Via de zoekfunctie kun je nog genoeg andere info over een evt. aanschaf vinden. En zoals al gezegd, als je gaat kijken, neem iemand mee die er verstand van heeft.

 

Voor de rest veel succes met je keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 eigenaren voor een auto van 2001 ( 14 jaar oud ) valt nog mee. Veel mensen kopen een jeep en schrikken dan ineen en dan blijkt het speeltje toch duurder dan gedacht en minder fijn te rijden dan gehoopt. Jeep is voor redelijk wat mensen vaak een impuls aankoop en dan is het niet gek als een auto zoveel eigenaren heeft gehad.

 

9500 is wel 1500 boven budget. Je mag blij zijn als je die meekrijgt voor 9000.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

let ook altijd op voor traanplaat. Op marktplaats staat er een in Vlijmen, met traanplaat achter op de hoeken, en onder de voorraam. Laten dat nu de plekken zijn waar een Wrangler graag rot, dus de kans dat met die traanplaat slechte plekken verstopt worden is erg groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Afgelopen week in Roggel bij HD USA Cars geweest. Goede indruk van de zaak, echter de Jeep viel wat tegen.

Hij was verhoogd en verbreed wat resulteerde in een ontzettend 'zoekende' wegligging.

Ter vergelijking werd me aangeboden ook eens te rijden in een nagenoeg standaard (enkel grotere wielen) versie die er ook stond... werkelijk een wereld van verschil.

Ik ga dus op zoek naar een wat meer standaard versie.

 

Nu kwam ik deze tegen... wellicht een mooie optie.

 

Het telefoonnummer van de huidige eigenaar heb ik nog niet, maar er komen wel meteen wat vragen bij me naar boven:

- De auto staat sinds 13 maart op naam... hoe zit dat?

- Heeft 2 priv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even navragen bij de huidige eigenaar, ik wel meegemaakt dat mensen een bedrijf hebben en de auto van prive naar zakelijk of andersom schrijven om belastingtechnische reden. Dan blijft dezelfde bestuurder er in rijden maar lijkt het of er meer eigenaren zijn geweest.

Verder is de sturing van een verhoogde auto ook wel goed te krijgen, maar ik ben wel met je eens dat dat bij het autobedrijf in orde zou moeten zijn als je gaat proefrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...