Spring naar bijdragen

Hoeveel Km Kan Een Gc 5,2 V8 Bj 1998 Mee,bij Goed Onderhoud?


Recommended Posts

Hallo Mede Jeepers,

 

Had een vraagje,hoeveel km kan een GC  5.2 V8 1998 mee?

 

Volgens mijn info(ook hier van het forum),moet je toch makkelijk de 500.000 km kunnen halen?

 

Kreeg net een mail binnen dat een Jeep GC bij 300.000 km wel zo'n beetje aan zijn eind is :frusty:

 

Volgens mij klopt hier geen ene f**k van!

 

Heb hiervoor een Dodge Ram Van 5.7l gehad uit 1992,deze had 500.000 km op de klok staan,en was altijd zeer goed onderhouden.

 

Dus waarom zou een Jeep GC, 5.2 V8 die goed is onderhouden,dan niet minstens hetzelfde kunnen halen?

 

Mijn GC 5.2 V8 heeft nu 336.000 op de klok staan nap,en is goed onderhouden,boekje's van de dealer tot 220.000 km ingevuld,en daarna een berg aan facturen,tot 21-10-2014.

 

Dus waarom zou die van mij dan al op zijn?????

 

Groet,Richard

bewerkt door Richard V8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 1 gaat 2 ton mee de ander 3 en de ander weer 4. Goed onderhoud bepaald in grote mate de levensduur van je motor maar is geen garantie dat die heel veel kilometers mee blijft gaan maar bij een normale omstandigheden is er veel mogelijk.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JeePee,zal hem dat ook zeker even vragen.

 

@Michel 1972,daar heb je helemaal gelijk in.heb een E38 740i 4,4l bj 1997 gehad met nap 150000 km op de teller.

 

Die heeft mij echt bakken met geld gekost(automaat moeten laten reviseren a 3500 euro)ect,ect.dus de km stand zegt niet altijd alles,net wat jij zegt!

 

Je moet geluk met een auto hebben,de Dodge heb ik echt een jaar lang met veel plezier in gereden,maar wilde nu eens iets anders,dus kwam ik bij de Jeep GC 5.2 terecht.(had al heel wat barrels gezien),van 5,9 t/m 5.2. tot ik deze tegen kwam,deze was verreweg de beste van allemaal,en zeer goed onderhouden.

 

Dan maar meer km op de klok,maar wel een nette goed onderhouden GC 5.2.

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kilometerstand op zich zegt niet alles, evenals het onderhoudsboekje!

Liever ene met 300.000km's die altijd lange afstanden heeft afgelegd en op tijd z'n nieuwe sapjes heeft gehad, dan ene met 150.000km die amper het dorp uit is geweest en dus meer met koude dan met warme motor heeft gereden en de automaat z'n beste tijd zal gehad hebben... Deze laatste zal ook erg waarschijnlijk niet elk jaar z'n vers sapje gehad hebben, omdat teveel op de km stand wordt gekeken.

Ook de rijstijl van de vorige gebruikers is belangrijk!

Een Jeep op leeftijd kopen is en blijft een risico

Een LR kopen is vanaf dag 1 een miskoop :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gc heeft 330.000 gelopen en zal de 4ton met gemak halen ondanks dat hij op LPG loopt.

Deze motoren maken weinig toeren bij normaal gebruik en hebben weinig te lijden.

Ieder jaar nieuwe olie erin is wel belangrijk volgens mij, ze zijn daar best gevoelig voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jofer treft de spijker op zijn kop, die van mij komt bijna nooit boven de 2000 rpm, op tijd olie verversen is bij een V8 wel erg belangrijk want ze zijn gevoeliger dan bv.een V6.

 

Die van mij heeft 255000 op de klok waarvan 100000 op lpg ik kreeg tijdens invoer naar Duitsland{ toen 241000 km } van een garage hier te horen dat een cylinder minder compr.had, deze week bij een garage in NL waar ik al wat langer loop de compr. eens laten checken en alle cylinders prima in orde.

ik zou niet weten waarom een GC bij normaal gebruik en onderhoud geen vijf ton zou halen, tenzij je zoals eerder opgemerkt alleen korte ritten maakt.

 

wat boekjes en het liefst met weinig km en van eerste eigenaar betreft?

 

Ik ben eigenaar nr 8 geen historie geen boekjes en een boel km op de klok bij aanschaf.

maar puik onderhouden wat voor mij de doorslag gaf tot aanschaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GC 5.9 gehad op gas en na net geen 7.000 km snel naar de export gedaan met 160.000 km op de klok. Teveel ellende om iets in te investeren.

GC 4.0 gehad, ook op gas en gekocht op 330.000 km, na 4 jaar verkocht aan de handel na een ongeval zonder schuld met 495.000 km op de klok. Had ik geen ongeval gehad dan zou ik zeker doorgereden zijn tot de motor zou stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

 

Bedankt voor alle reactie's  :thumbsup:

 

Gisteren nog even de nieuwe Optima RST 4.2 accu er in gezet,en de boordcomputer ingesteld,en de radio code ingevoerd(stond netje's vermeld in het instructieboekje).

 

Starten en lopen  :thumbsup:

.

Vandaag de olie en andere vloeistoffen even na gekeken,zijn allemaal op peil,en zijn nog nieuw(kan ook niet anders bij 336.000 nog een grote beurt gehad).

 

En idd,wat er staat op alle facturen is ook allemaal echt nieuw,waterpomp,stappenmotor,multiriem+spanner+alle looprollen,luchtfilter,ect,ect.

 

Wat jullie zeggen is idd waar,hoge km stand maakt niets uit,mits altijd goed onderhouden!(en dat is deze GC 5.2 zeker!).

 

Loopt als een zonnetje,geen rammeltje of andere vreemde geluiden te horen.

 

Op naar de 400.000 km  :worshippy:

 

Nogmaals dank voor alle reactie's!

 

Groet,Richard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...