Spring naar bijdragen

Gebit op poten

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

Gebit op poten's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Bij de 4.7 gebeurd dat aan 80 - 81 km/h al, mijne doet exact hetzelfde. Wees blij dat het knopje niet werkt, is al zo vaak uitgeschakeld als ik iets naast mij greep en met mn pols er tegen zat... Ik gebruik het alleen om wat meer op de motor te remmen als het nat of glad is, verder nooit.
  2. Vacuumlekje? Mijn 5.9 (2000) heeft dat ook even gedaan (leuk aan het stoplicht, je remmen houden dat bijna niet) en daar zat een klein lekje in een vacuumleiding. Gecontroleerd met remmenreiniger bij een draaiende motor en op kunnen lossen met *kuch* ducktape. Niet meer gehad maar het er ook maar een paar maanden mee gereden.
  3. Ja, ik weet het, japanners op een Jeepforum is als vloeken in de kerk. Maar soms verlang ik wel eens terug naar de tijden dat ik zeker was dat ik altijd kon starten met de gemiddelde 'grijzemuiswagen', ook wel '13ineendozijnwagen' genoemd. Dat lampje onder de motorkap van de Jeep zit daar niet voor niets, heb em al vaak nodig gehad om bij nacht en ontij aan de motor te werken. Gelukkig heeft de herstelling al weer veel goedgemaakt en ben ik weer een gelukkig mens, maar t mag nu wel een keer gedaan zijn met de ellende. Nu nog zoeken waarom ik gas moet geven bij de start, zonder gas start ie aan een 200 toeren en heeft ie moeite om lekker te gaan draaien. De automatische choke die zijn werk moet doen, lijkt er de laatste tijd niet bij te zijn met zijn hoofd. Soms valt ie dan gewoon uit, zo'n 180 toeren is het minimum voor deze V8 om zijn draai te vinden en lekker in gang te schieten. Binnenkort gasklep eens goed schoonmaken en een flesje wondermiddel toevoegen om de boel eens te reinigen van binnen. Ergens in de ademhaling zal wel een kronkel zitten, nu nog 'even' zien te vinden waar.
  4. Soms een vervuilde of natte interieurluchtfilter. Als je deze hebt zitten en kan vinden, best eens uithalen en (stilstaand) testen. Vocht en vuil blokkeren remmen het debiet enorm.
  5. GC 5.9 gehad op gas en na net geen 7.000 km snel naar de export gedaan met 160.000 km op de klok. Teveel ellende om iets in te investeren. GC 4.0 gehad, ook op gas en gekocht op 330.000 km, na 4 jaar verkocht aan de handel na een ongeval zonder schuld met 495.000 km op de klok. Had ik geen ongeval gehad dan zou ik zeker doorgereden zijn tot de motor zou stoppen.
  6. Laatste keer in Luxemburg en Duitsland vergeten om overdrive uit te zetten en de automaat pakte perfect de juiste versnelling. Alleen bij steile afdalingen heb ik deze in 2 gedaan en opgelet dat ik niet boven de 5000 toeren kwam, verder geen centje pijn. Zware aanhangers hebben bij mij ook nog nooit voor problemen gezorgd, al let ik wel een beetje op de temperatuur. Luister naar je motor en voel je wagen aan en rij gematigd. Neem de tijd, is altijd verstandig met aanhangers.
  7. Foutcodes gelezen en direct het magische 'done' in mijn display. Gebakken startmotor, nieuwe relais, beetje nieuwe bekabeling en een factuur die al bij al nog meevalt en we gaan er weer mee rijden. Zou thuis ruzie krijgen met de gasten als ik em zou verkopen maar soms komt het gewoon even teveel en verlang je naar een degelijke japanner. Maar of ik daar echt gelukkig mee zou zijn???
  8. Iedereen bedankt voor de vele tips, weetjes en bemoedigende woorden. Na een uurtje kou lijden onder de Jeep zonder ook maar
  9. Die klik van het startrelais hoor ik niet meer. Stel dat ik alleen 12V op het relais zet, zou die dan moeten klikken? Doordat de Jeep op een onhandig plaats op de oprit staat en ik em niet kan verplaatsen en moet ik er onder liggen wat met dit weer een BRRRRramp is (zal je altijd zien, zoiets gebeurd niet als ie warm en droog in de garage staat... ). Als ik er rap een kabeltje op klem en dan de andere kant op de batterij kan houden, hoef ik ook niet te stunten. We hebben een startkabel al eens rechtstreeks op de starter gezet en dan draait ie als een zonnetje.
  10. Beste medejeepers, hier een teleurgestelde Jeeper die al zo ver gevallen is dat ie al kijkt naar andere merken. Het probleem: Grand Cherokee 4.7 V8 (223) uit 2001 start niet. Alles tot en met contact goed en brandstofpomp werkt wel op contact. Reeds gecontroleerd: - startmotor, draait wel op batterij. - batterij, laten uitmeten en goed, voor zekerheid jumpstarter erbij gezet maar geen verschil. - storingen uitgelezen, stond vol oude storingen maar na reset alles leeg. - contactslot vrijgemaakt maar te weinig kennis om te weten waar ik daar moet beginnen. - relais verstoken of verwisseld. - reservesleutel geprobeerd, geen verschil. - zekeringen uitgemeten, verwisseld, schoongemaakt waar nodig en vervangen waar nodig. - trucje geprobeerd van starten in N, ook niets. - alle mogelijke massapunten nagezien, schoongemaakt en beter vastgezet. Wat mij opvalt is dat ik voorheen na het aanleggen van het contact eerst de brandstofpomp kort hoorde, en dan bij doordraaien een 'klik' waarna de startmotor in gang schoot. Nu stopt het na de seconde dat de brandstofpomp draait en blijft het oorverdovend stil. Net of er geen signaal door gaat naar de startmotor. Na 'flikkerende verlichting' wel gezien en enkele weken terug al hersteld: batterijklemmen gebroken en zaten los. Hersteld en weer straks aangespannen. Sindsdien een paar weken geen enkele hapering gehad. Alles zal ongetwijfeld last gehad hebben van de slechte massa op de batterij. Op dit moment ben ik al zo ver dat er al foto's gemaakt zijn om 'em te koop te zetten. Hopelijk is er iemand die nog wat idee
×
×
  • Nieuwe aanmaken...