Spring naar bijdragen

Magnaflow Catalysator


Recommended Posts

Ik heb bij mijn grand cherokee 5,9 de katalysator vervangen door een 3inch rvs pijp en de demper door een 3 inchmagnaflow demper. Hierdoor heb ik een mooie v8 roffel en toch wel voelbaar een vermogenstoename.

Lambdasonde achter de katalysator heb ik  in de pijp gemonteerd d.m.v een lasmoer, en hier geen foutcodes op, ik moet alleen de eindpijp nog vervangen voor een 3 inch. De originele eindpijp is bij de bocht waar hij over de as heenloopt flink geknepen.

De laatste stap worden doug thorley headers, alleen nog wat sparen hiervoor.

 

Volgens de amerikaanse sites zoals speedfreaks schilt een 200 cells magnafow ook een berg.

 

Ik denk toch dat eruit een cherokee 5,9 wat meer power valt te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een idee om met z'n meerdere DT-headers te kopen als de tijd daar rijp voor is? Op 5,9 fora spreken ze over al snel een toename van 30/40 pk met DT headers en een 3" pijp van voor tot achter.

Moest er binnenkort een groepsaankoop komen, ik wil ook wel een set als deze ten laatste begin mei 2015 geleverd worden...

G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zet mij ook maar op het lijstje voor als je meer info hebt.

 

De uitlaat van mijn 5.9 gaat er ook een keer aankomen en daarnaast vraag ik mij af of je voor een auto op LPG de kat nog nodig hebt om door de APK te komen (bij mij zit er een Vogels Autogas G3 systeem in).

 

Groet,

Antoon.

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Everhardus: Niet mee eens. De emissiewaardes (bij de APK) worden gemeten terwijl de motor loopt op de brandstof die op het kenteken staat. Bij LPG dus op LPG (en niet op benzine)!

 

Of er in NL een cat onder moet zitten (die wel of niet werkt) weet ik niet....... Dat zal ik eens navragen bij mijn keurmeester.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.... BTW dat is een goeie...... Daar hou ik normaal gesproken geen rekening mee omdat ik mijn Jeep zakelijk rij........

 

Voor het versturen uit de US kun je eens kijken naar www.usa2ned.com. Zij hebben een paar jaar geleden mijn '86 Monte Carlo SS naar Nederland vervoerd en in iedere container gaan ook onderdelelen mee.

Je laat de spullen binnen de US naar hun sturen, en je haalt het vervolgens hier in NL weer op. Uiteraard moet je BTW enzo betalen, maar dat is een kwestie van rekenen of dat uit kan of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog steeds geen concrete prijzen gekregen, zal er nog eens achteraan gaan. Is inderdaad wel handig om met een container te laten komen bij/in een wagen die toch deze kant op komt, USA2Ned zal wel wat meer weten over de mogelijkheden. Anders zijn we honderden euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duur blijft het altijd (verschepen vanuit Amerika). Indicatieprijzen van usa2ned zie hier

Een complete uitlaat staat al voor $125 op de lijst en ik denk dat dat ex. headers is..... Wel gaan ze waarschijnlijk uit van een volledig dual systeem en dat is voor ons niet van toepassing.

 

Verder moet je rekening houden met 4% invoerrechten (over aanschafprijs + verzendkosten) en dan nog 21% BTW (over aanschafprijs + verzendkosten + BTW) + nog wat handling in NL.

 

@Masis:

Ik kan ze evt. op naam van mijn bedrijf bestellen zodat de mensen die BTW terug kunnen vragen ook een individuele BTW factuur kunnen krijgen. Of kan jij ook een BTW factuur regelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...