Everhardus Geplaatst December 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2014 Hallo, Mijn standaard kat. is behoorlijk aan het roesten het hitteschild is inmiddels al weg. Ik overweeg er een magnaflow 200 cell cat onder te hangen. iemand hier ervaring mee? bedoelt voor een 5.9. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2014 (nog) geen ervaring mee, maar ze zeggen dat als je de 5,9 uitlaat upgrade naar eentje met een diameter van 3" dat je dan een hoop PK's erbij krijgt... Incl. een high flow cat natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazer73 Geplaatst December 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2014 Ik heb bij mijn grand cherokee 5,9 de katalysator vervangen door een 3inch rvs pijp en de demper door een 3 inchmagnaflow demper. Hierdoor heb ik een mooie v8 roffel en toch wel voelbaar een vermogenstoename. Lambdasonde achter de katalysator heb ik in de pijp gemonteerd d.m.v een lasmoer, en hier geen foutcodes op, ik moet alleen de eindpijp nog vervangen voor een 3 inch. De originele eindpijp is bij de bocht waar hij over de as heenloopt flink geknepen. De laatste stap worden doug thorley headers, alleen nog wat sparen hiervoor. Volgens de amerikaanse sites zoals speedfreaks schilt een 200 cells magnafow ook een berg. Ik denk toch dat eruit een cherokee 5,9 wat meer power valt te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2014 Misschien een idee om met z'n meerdere DT-headers te kopen als de tijd daar rijp voor is? Op 5,9 fora spreken ze over al snel een toename van 30/40 pk met DT headers en een 3" pijp van voor tot achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst December 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2014 Zou dat ook zo zijn met een 5.2? Mijn kat. is ook aan vervanging toe namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Everhardus Geplaatst December 30, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2014 Voor de T Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst December 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2014 Misschien een idee om met z'n meerdere DT-headers te kopen als de tijd daar rijp voor is? Op 5,9 fora spreken ze over al snel een toename van 30/40 pk met DT headers en een 3" pijp van voor tot achter. Moest er binnenkort een groepsaankoop komen, ik wil ook wel een set als deze ten laatste begin mei 2015 geleverd worden... G Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mark GC 5.9 Geplaatst December 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2014 Wat zouden evt de kosten zijn van zulke headers? Anders heb ik evt ook wel interesse in zo'n set Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2014 Ik kijk even wat ik kan doen. Er zijn iig meer ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst January 14, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2015 (bewerkt) Zet mij ook maar op het lijstje voor als je meer info hebt. De uitlaat van mijn 5.9 gaat er ook een keer aankomen en daarnaast vraag ik mij af of je voor een auto op LPG de kat nog nodig hebt om door de APK te komen (bij mij zit er een Vogels Autogas G3 systeem in). Groet, Antoon. January 14, 2015 bewerkt door Vette73 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 14, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2015 Goede vraag! voor de emissie soms niet, voor de wet moet er zichtbaar een cat gemonteerd zijn. Je begrijpt dus dat die leeg mag zijn...... siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Everhardus Geplaatst January 18, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2015 emissie waarden worden op benzine gecontroleerd of er nou lpg op zit of niet. Dus ik ben bang dat die kat wel nodig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 18, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2015 Misschien in Duitsland, maar hier niet. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst January 19, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2015 @Everhardus: Niet mee eens. De emissiewaardes (bij de APK) worden gemeten terwijl de motor loopt op de brandstof die op het kenteken staat. Bij LPG dus op LPG (en niet op benzine)! Of er in NL een cat onder moet zitten (die wel of niet werkt) weet ik niet....... Dat zal ik eens navragen bij mijn keurmeester. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst January 19, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2015 (bewerkt) Ik kijk even wat ik kan doen. Er zijn iig meer ge January 19, 2015 bewerkt door FOTempel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst January 19, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2015 Tja.... BTW dat is een goeie...... Daar hou ik normaal gesproken geen rekening mee omdat ik mijn Jeep zakelijk rij........ Voor het versturen uit de US kun je eens kijken naar www.usa2ned.com. Zij hebben een paar jaar geleden mijn '86 Monte Carlo SS naar Nederland vervoerd en in iedere container gaan ook onderdelelen mee. Je laat de spullen binnen de US naar hun sturen, en je haalt het vervolgens hier in NL weer op. Uiteraard moet je BTW enzo betalen, maar dat is een kwestie van rekenen of dat uit kan of niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 19, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2015 Ik heb nog steeds geen concrete prijzen gekregen, zal er nog eens achteraan gaan. Is inderdaad wel handig om met een container te laten komen bij/in een wagen die toch deze kant op komt, USA2Ned zal wel wat meer weten over de mogelijkheden. Anders zijn we honderden euro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst January 19, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2015 Duur blijft het altijd (verschepen vanuit Amerika). Indicatieprijzen van usa2ned zie hier Een complete uitlaat staat al voor $125 op de lijst en ik denk dat dat ex. headers is..... Wel gaan ze waarschijnlijk uit van een volledig dual systeem en dat is voor ons niet van toepassing. Verder moet je rekening houden met 4% invoerrechten (over aanschafprijs + verzendkosten) en dan nog 21% BTW (over aanschafprijs + verzendkosten + BTW) + nog wat handling in NL. @Masis: Ik kan ze evt. op naam van mijn bedrijf bestellen zodat de mensen die BTW terug kunnen vragen ook een individuele BTW factuur kunnen krijgen. Of kan jij ook een BTW factuur regelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.