Jac63 Geplaatst June 29, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2014 Hoeveel olie gaat erin kardan achteras en wat is de gemakkelijkste manier deze bij te vullen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst June 29, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2014 80W90 en vol tot aan het randje van het vulgat. Dat is zo'n 1,5 liter. Ik zou wel eerst even de deksel van het differentieel eraf halen (en de binnenzijde schoonmaken) om te zien of er geen schade is. Hij is nu toch leeg...... De deksel kan je met vloeibare pakking weer afdichten. Wat overblijft is de vraag; waar is de olie gebleven???? Geen vettigheid of lekkage sporen? Ja hij heeft gelekt langs rubbers aan de velg recht achter. Maar nooit aan gedacht dat hij leeg zou zijn Ik ga er wel nieuwe afdichting bij de as in laten zetten Ikzelf ben een leek in dit soort dingen wat is de manier om deze bij te vullen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst June 29, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2014 Ja hij heeft gelekt langs rubbers aan de velg recht achter. Maar nooit aan gedacht dat hij leeg zou zijn Ik ga er wel nieuwe afdichting bij de as in laten zetten Ikzelf ben een leek in dit soort dingen wat is de manier om deze bij te vullen Bijvullen kan met een fles met vulslang of met een oliepomp. Bij de olie moet ook ls-vloestof toegevoegd worden. Gezien de overige symptomen lijkt het me beter om iemand te zoeken die wat meer ervaring heeft met het onderhoud en reparaties van dana assen. De problemen zullen waarschijnlijk niet met een litertje olie opgelost zijn... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst June 30, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2014 Bijvullen kan met een fles met vulslang of met een oliepomp. Bij de olie moet ook ls-vloestof toegevoegd worden. Gezien de overige symptomen lijkt het me beter om iemand te zoeken die wat meer ervaring heeft met het onderhoud en reparaties van dana assen. De problemen zullen waarschijnlijk niet met een litertje olie opgelost zijn... Dank je voor de info, Ik zal je raad opvolgen en dit laten bekijken door een ervaren monteur die zoals je aangeeft verstand van dana assen heeft Goed dat er zo eeen forum is voor Jeep rijders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst July 7, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2014 Olie is bijgevuld maar het ratelen blijft Garage houder niet gespecialiseerd in Jeep meent lagers Hij geeft aan lagers achter en alle pakkingen te vervangen van de assen omdat ze blijven lekken Dit grapje kost dan 650 euro niet mis Heeft iemand een adresje in de buurt van bergen op zoom voor onderhoud of technische ondersteuning Alvast bedankt, Jac Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst July 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2014 Je zou ook een andere achteras kunnen plaatsen, die zijn wel te krijgen voor heel wat minder dan 650 euro. Zou je hem wel zelf moeten monteren anders loopt het wellicht nog in de papieren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst July 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2014 Je zou ook een andere achteras kunnen plaatsen, die zijn wel te krijgen voor heel wat minder dan 650 euro.Zou je hem wel zelf moeten monteren anders loopt het wellicht nog in de papieren. Mocht je ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst July 8, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2014 Kunnen het ook de lagers zijn of zeker de as Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst July 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2014 Geen idee, lijkt me moeilijk te beantwoorden zonder de as te hebben gezien. Maar alles op rijtje volgens jouw verhaal, de boel heeft zonder olie gelopen(hoe lang?) vage prognose reparatie 650 euro. Zou ik zeker niet aan beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst July 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2014 Kunnen het ook de lagers zijn of zeker de as Dat weet je pas zeker als je het diff van binnen goed hebt bekeken. En ook de staat van de steekassen en de lagers hebt gecontroleerd. Anders blijft het bij gokken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst July 10, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2014 Als je aan de wielen trekt als deze op de weg staan voel je iets speling. Wat kost een as de en monteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst July 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2014 Gezien het bouwjaar van de auto heb je waarschijnlijk een as met c-clip. Deze hebben altijd ietsje speling. Maar voordat je jezelf op kosten jaagt door een compleet andere as eronder te zetten, zou ik toch eerst even nakijken wat het euvel nu precies is. Een lagertje van 20 euro is altijd goedkoper dan een volledige as. Deze kan varieren van 150-300 euro tweedehands tot 1000 euro of meer nieuw. En dan moet je arbeidsloon hier nog bij tellen. Dus haal de wielen en de remtrommels er eens af en kijk of je in het rem-mechaniek iets los ziet zitten. Maak ook het diff eens open, haal je steekassen eruit (Hoe dat moet is al een paar keer beschreven op dit forum) en bekijk de staat van je steekassen, diff en lagers. Is alles onbeschadigd? Zo niet, dan weet je de reden. Is alles goed, dan ligt het niet aan je as, maar aan een ander onderdeel van de aandrijflijn. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst July 17, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2014 Gezien het bouwjaar van de auto heb je waarschijnlijk een as met c-clip. Deze hebben altijd ietsje speling. Maar voordat je jezelf op kosten jaagt door een compleet andere as eronder te zetten, zou ik toch eerst even nakijken wat het euvel nu precies is. Een lagertje van 20 euro is altijd goedkoper dan een volledige as. Deze kan varieren van 150-300 euro tweedehands tot 1000 euro of meer nieuw. En dan moet je arbeidsloon hier nog bij tellen. Dus haal de wielen en de remtrommels er eens af en kijk of je in het rem-mechaniek iets los ziet zitten. Maak ook het diff eens open, haal je steekassen eruit (Hoe dat moet is al een paar keer beschreven op dit forum) en bekijk de staat van je steekassen, diff en lagers. Is alles onbeschadigd? Zo niet, dan weet je de reden. Is alles goed, dan ligt het niet aan je as, maar aan een ander onderdeel van de aandrijflijn. Thnx DogJeeper, ik ga alles systematisch controleren en kijk dan wat eruit komt Ik zal indien nodig wel iets laten horen mocht ik er niet uit komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst July 19, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2014 Jeep in de garage gebracht en blijkt achteras kapot Word nu gerepareerd en dan moet het opgelost zijn Ook voor de zekerheid vooras laten nakijken ivm lekkage aan keerring en ook deze blijkt kapot Die word nu ook vervangen Dan kunnen we er weer tegen aan want het is Jeep weer..... Bedankt voor jullie hulp en advies, Jac Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst July 19, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2014 Even om onze nieuwsgiergeid te bevredigen: Wat was er precies kapot in beide assen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 19, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2014 ..... Bedankt voor jullie hulp en advies, Jac Duh..... waar uiteindelijk niets mee gedaan wordt.... De garage heeft de diagnose gesteld en gaat ook de reparatie uitvoeren. Geeft niets hoor. Volgende keer zelf sleutelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst July 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2014 Duh..... waar uiteindelijk niets mee gedaan wordt.... De garage heeft de diagnose gesteld en gaat ook de reparatie uitvoeren. Geeft niets hoor. Volgende keer zelf sleutelen? Mmmm Hierdoor hebben we wel samen met de garage waar de Jeep is gekocht gekeken naar de aangedragen mogelijkheden, dus foute reactie niets mee gedaan En verder is niet iedereen gezegend met een ruimte om dit te maken of repareren laat staan de tijd Maar snel oordelen is een vak, vragen is een kunst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst August 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2014 Ik ben toch benieuwd wat er kapot is en wat het je uiteindelijk heeft gekost. Met beetje hulp van anderen via forum dan wel ter plaatse kan je veel zelf doen en heb je meer plezier van je Jeep. Geloof mij: er gaat wel vaker iets stuk bij je auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst August 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2014 Zo net terug van een lange vakantie, om op het probleem terug te komen was de achter as kapot deze is vervangen daardoor ook het probleem verholpen kosten 200 euro Omdat ook de voorste kering rechts lekte ook deze nog vervangen As en kering daar bleek veel speling op de as de oorzaak te zijn van de speling dus voor 325 euro alles opgelost en fijne vakantie gehad met de Jeep Alles loopt nog steeds gesmeerd en geen lekkages meer en ratel geluiden Hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik was blij met jullie meedenken waardoor alles tijdig voor de vakantie was opgelost Vraagje tussendoor hoe hard zet je een wrangler band onder een Yj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst August 15, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2014 in het terrein of op de weg ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 15, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2014 Zo net terug van een lange vakantie, om op het probleem terug te komen was de achter as kapot deze is vervangen daardoor ook het probleem verholpen kosten 200 euroOmdat ook de voorste kering rechts lekte ook deze nog vervangen As en kering daar bleek veel speling op de as de oorzaak te zijn van de speling dus voor 325 euro alles opgelost en fijne vakantie gehad met de Jeep Alles loopt nog steeds gesmeerd en geen lekkages meer en ratel geluiden Hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik was blij met jullie meedenken waardoor alles tijdig voor de vakantie was opgelost Vraagje tussendoor hoe hard zet je een wrangler band onder een Yj een goede achteras en gerepareerde vooras gemonteerd en wel voor 325 euries? ?.. nou snap ik waarom je zelf niet sleutelt...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst August 15, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2014 deel ons dat adres ook eens .hier op het forum. :thumbsup: dat willen er wel meer jeepers :ohmy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 Jullie moeten wel goed lezen, wat hij bedoelt is dat de dealer de banden op de juiste druk heeft gezet. En dat kost dus zoals jullie weten 325 euro. Natuurlijk wel met een gratis kopje niettezuipen koffie. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 ROFL...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst August 26, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2014 Wat een gezeik dames Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.