Spring naar bijdragen

stotterende motor


Recommended Posts

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by larsjonk@Aug 26 2005, 16:32

Even een kleine update,

heb vandaag de bougies + verdelerkap + kabels vervangen (€ 120,--)

motor sloeg nog steeds niet rap aan maar liep naar mijn gevoel wel mooier en gaf ook wat meer power.

wacht morgen nog even af hoe hij start en of hij nog ploft in zijn inlaat.

Ik kon overigens via mijn check engine lampje niets uitlezen, moet je nou gewoon heel snel aan uit enz. en niet wachten tot al je lampjes in je dashboard weer uit zijn, of aan uit wachten tot al je lampjes uit zijn aan uit enz. ????

<div align="right">

Je moet binnen 5 seconden, contact aan (dus tot de lampjes branden) uit , aan uit en weer aan. Dan gaan alle lampjes uit en begint het check engine lampje te knipperen. Dan is het tellen geblazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind iets op google :

Yes you will at least get a code 55...

When you turn the key to the ON Position (ON Position, the furthest forward the key will move without cranking the engine), Does you check engine light come on?

to get the codes....

Turn the Key ON, then OFF, then ON, then OFF, then ON - leave it in the ON position this time, the CHECK ENGINE light will begin to flash. Count the number of flashes. It will flash out double digit codes, There will be a SHORT pause between Digits and a LONG pause between each code.

Example:

flash pause flash flash 1 pause 2 - Code 12

pause pause pause pause pause pause

flash flash flash flash flash pause flash flash flash flash flash 5 pause 5 - code 55

and on Jeeps equipped with Digital Odometer, the code will apear in the odometer, P????

Make sure you are turning the key all the way forward but not as far as to engage the starter.

En het gaat hier ook om een 1996
Everything worked great for my friend. Only hitch was he had to press the tripometer reset while he did the on off thing.

Mijn Hayes ligt in de Jeep beneden, als niemand een antwoord post vanavond en ik het me herinner morgen dan werp ik er wel even een blik in. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by larsjonk@Aug 26 2005, 20:55

als ik dat laatste stukje goed begrijp moet ik mijn tripmeter eerst even een reset geven en dan moet het werken.

<div align="right">

nee volgens dat verhaaltje moet je die tijdens het contact aan/uit gebeuren ingedrukt houden, denk ik. Maar ik wil je niet weer voor jan l*l naar je Jeep laten lopen wink.giftongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook geprobeerd nog geen knipperende lichtjes.

nog even een kleine update, na gisteren al het elektrische te hebben vernieuwd wilde de motor na een goede nachtrust weer niet snel aanslaan.

als ik het volgende doe gaat het wel snel ik laat de startmotor ongeveer 3 sec. draaien stop en start daarna dan slaat hij de 2de keer gelijk aan.

verder stottert hij nog steeds, wil mischien toch die minder prettige optie van 87wrangler wel weten of dat na deze omschrijving iemand nog een andere optie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by larsjonk@Aug 27 2005, 16:11

Ook geprobeerd nog geen knipperende lichtjes.

nog even een kleine update, na gisteren al het elektrische te hebben vernieuwd wilde de motor na een goede nachtrust weer niet snel aanslaan.

als ik het volgende doe gaat het wel snel ik laat de startmotor ongeveer 3 sec. draaien stop en start daarna dan slaat hij de 2de keer gelijk aan.

verder stottert hij nog steeds, wil mischien toch die minder prettige optie van 87wrangler wel weten of dat na deze omschrijving iemand nog een andere optie heeft.

<div align="right">

Heb ook veel problemen gehad nog niet zo lang geleden, wel niet hetzelfde als Uw bevindingen,maar ook veel geprobeerd toen .

Bij mij was het uiteindelijk toch de computer , is nu weer prima.

Was ook zo dat ik al storingen had toen auto nog gewoon eigenlijk goed deed.

Misschien bij U ook een computer probleem in aankomst ofzo ??? huh.gifohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na heel wat dingen uitgeprobeerd te hebben (zonder het gewenste resultaat overigens) heb ik toch nog een paar vraagjes:

Weet iemand waar de sensor of wat het dan ook moge zijn die aan de cabinezijde van het luchtinlaatspruitstuk voor dient?

als ik namelijk de stekker eruit trek gebeurt er niets, zowel bij een lopende motor als bij een niet draaiende motor die je start.

en er komt uit dat deel waar je inlaatspruitstuk op vast zit aan de rechterkant als je voor de motor staat een klein slangetje wat is dicht gemaakt met een schroefje, als je die open maakt begint de motor wel onregelmatig te lopen hoort dit slangetje zo te zitten?

alvast mijn grote dank,

Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by larsjonk@Sep 1 2005, 16:06

Na heel wat dingen uitgeprobeerd te hebben (zonder het gewenste resultaat overigens) heb ik toch nog een paar vraagjes:

Weet iemand waar de sensor of wat het dan ook moge zijn die aan de cabinezijde van het luchtinlaatspruitstuk voor dient?

als ik namelijk de stekker eruit trek gebeurt er niets, zowel bij een lopende motor als bij een niet draaiende motor die je start.

en er komt uit dat deel waar je inlaatspruitstuk op vast zit aan de rechterkant als je voor de motor staat een klein slangetje wat is dicht gemaakt met een schroefje, als je die open maakt begint de motor wel onregelmatig te lopen hoort dit slangetje zo te zitten?

alvast mijn grote dank,

Lars

<div align="right">

Dat met dat slangetje is bij mij ook zo,

Weet het niet direct zeker ,maar denk zelf dat het dicht gemaakt is omdat er orgineel wat op zit dat alleen in de States gebruikt word en hier niet hoeft.

Maar zoals ik al zei , heb daar geen zekerheid van .

Zal absoluut wel uit komen nu wat dat precies is.

Heeft bij mij ook verder nergens geen invloed op.. smile.gif

Wilde deze vraag eigenlijk ook al eens stellen en ben benieuwd of ik wel in de goede richting dacht huh.gifohmy.gifcool.gif

Greetz John G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij eindelijk geen stotterende motor meer, de nieuwe bougies er nog eens uit gehaald en afgestelt. 4 van de 6 was verkeerd frusty.gif

De rotor en verdelerkap vernieuwd, bleek dat de oude verdelerkap niet zo mooi meer was van binnen. (voor mij was het de eerste keer dat ik zo'n ding van de binnenkant zag maar volgens m'n pa was ie er slecht aan toe) blink.giflaugh.gif

EN toen draaide hij weer als een zonnetje, ben een heel stuk wezen rijden net. Echt geweldig. Moest alleen weer wennen aan de hoge zit, want ik heb nl. voor woon/werk verkeer een Peugeot 205 gekocht en daar zit je met je kont op straat laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij loopt bij in principe wel mooi, alleen als ik mijn gaspedaal in een en dezelfde positie houd draait de motor steeds verschillende toeren bij hoge snelheid heeft dit als gevolg dat het nog al heftig op en neer gaat.

geef ik gas bij als hij in toeren verminderd dan schiet hij er als een speer vandoor????????????

ik heb dan ook in het buitenland vaak met de od knop in gereden meer toeren ging beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Grand BoJo@Sep 3 2005, 15:22

Voor mij eindelijk geen stotterende motor meer, de nieuwe bougies er nog eens uit gehaald en afgestelt. 4 van de 6 was verkeerd  frusty.gif

De rotor en verdelerkap vernieuwd, bleek dat de oude verdelerkap niet zo mooi meer was van binnen. (voor mij was het de eerste keer dat ik zo'n ding van de binnenkant zag maar volgens m'n pa was ie er slecht aan toe)  blink.gif   laugh.gif

EN toen draaide hij weer als een zonnetje, ben een heel stuk wezen rijden net. Echt geweldig. Moest alleen weer wennen aan de hoge zit, want ik heb nl. voor woon/werk verkeer een Peugeot 205 gekocht en daar zit je met je kont op straat  laugh.gif   laugh.gif <div align="right">

Fijn dat ie weer goed is Bo, maar het was toch een brandstof probleem volgens de heren wink.gifwink.giftongue.gif

Er was ook nog iemand die rotor enzo adviseerde toch ?? laugh.giflaugh.gif

Greetz je weet wel wie wink.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by larsjonk@Aug 27 2005, 16:11

wil mischien toch die minder prettige optie van 87wrangler wel weten of dat na deze omschrijving iemand nog een andere optie heeft.

<div align="right">

Tja... je vraagt erom... wink.gif

Lekke inlaatklep kan ook backfire veroorzaken.... sad.gif

Maar ik lees hierboven net een wat preciesere omschrijving van je probleem:

Hij loopt bij in principe wel mooi, alleen als ik mijn gaspedaal in een en dezelfde positie houd draait de motor steeds verschillende toeren bij hoge snelheid heeft dit als gevolg dat het nog al heftig op en neer gaat.

geef ik gas bij als hij in toeren verminderd dan schiet hij er als een speer vandoor????????????

Dat kun je ook hebben als de motor "valse lucht" aantrekt. Controleer dus alle slangen van en naar het inlaatspruitstuk, en kijk eens of alle spruitstukbouten goed vast zitten. Ook goed op losse/loszittende slangen kontroleren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heb zelf ook sinds enige weken last van een stotterende motor. En wel de eerste 10 a 15 minuten van de rit.

Het stotteren treed niet op tijdens versnellen maar meer bij lage toeren op constante snelheid.

Nu vermoede ik dat het een onstekingsprobleem was. Heb daarom de verdelerkap en rotor vervangen. Bougies had ik een paar maanden geleden al gedaan.

Nu is het probleem nog niet weg. Heb zelfs het idee dat het stotteren heftiger is geworden. Moet er even bij vermelden het probleem is vooral aanwezig bij rijden op gas, op benzine is het zodanig minder dat het niet opvalt.

Ik kan me voorstellen dat benzine anders ontbrand dan gas, ofwel dat het ontstekingstijdstip voor benzine niet zo nauw komt en dat het daarom niet zo opvalt.

Wat zou het nu nog kunnen zijn?

1. De kabels, (zie in het donker geen vonken) ;

2. De bobine (zit hier ook niet de ontstekingsmodule in) misschien dat die van slag is.

3. De Hall sensor

4. of nog enige andere zaken die ik niet weet

Al vast bedankt voor de tips

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by kees@Oct 24 2005, 19:32

Heb zelf ook sinds enige weken last van een stotterende motor. En wel de eerste 10 a 15 minuten van de rit.

Het stotteren treed niet op tijdens versnellen maar meer bij lage toeren op constante snelheid.

Nu vermoede ik dat het een onstekingsprobleem was. Heb daarom de verdelerkap en rotor vervangen. Bougies had ik een paar maanden geleden al gedaan.

Nu is het probleem nog niet weg. Heb zelfs het idee dat het stotteren heftiger is geworden. Moet er even bij vermelden het probleem is vooral aanwezig bij rijden op gas, op benzine is het zodanig minder dat het niet opvalt.

Ik kan me voorstellen dat benzine anders ontbrand dan gas, ofwel dat het ontstekingstijdstip voor benzine niet zo nauw komt en dat het daarom niet zo opvalt.

Wat zou het nu nog kunnen zijn?

1. De kabels, (zie in het donker geen vonken) ;

2. De bobine (zit hier ook niet de ontstekingsmodule in) misschien dat die van slag is.

3. De Hall sensor

4. of nog enige andere zaken die ik niet weet

Al vast bedankt voor de tips

Kees

<div align="right">

Lijkt mij toch iets electrisch unsure.gifunsure.gifdry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij mij tot nu toe al het electrische vervangen behalve de bobine (weet niet wat de hall sensor is) ook het brandstoffilter vervangen maar heb nog steeds de zelfde problemen.

Denk dat ik nu voor de lambdasonda ga ofzo net zo lang tot alles nieuw is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by larsjonk@Oct 24 2005, 20:28

Ik heb bij mij tot nu toe al het electrische vervangen behalve de bobine (weet niet wat de hall sensor is) ook het brandstoffilter vervangen maar heb nog steeds de zelfde problemen.

Denk dat ik nu voor de lambdasonda ga ofzo net zo lang tot alles nieuw is.

<div align="right">

Okay , suc6 Lars, een zoekplaatje alweer denk rolleyes.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...