larsjonk Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 hoe kan je die op tijd zetten dan, ik had vernomen dat hij volledig elektronisch geregeld werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by larsjonk@Aug 26 2005, 16:32 Even een kleine update, heb vandaag de bougies + verdelerkap + kabels vervangen (€ 120,--) motor sloeg nog steeds niet rap aan maar liep naar mijn gevoel wel mooier en gaf ook wat meer power. wacht morgen nog even af hoe hij start en of hij nog ploft in zijn inlaat. Ik kon overigens via mijn check engine lampje niets uitlezen, moet je nou gewoon heel snel aan uit enz. en niet wachten tot al je lampjes in je dashboard weer uit zijn, of aan uit wachten tot al je lampjes uit zijn aan uit enz. ???? <div align="right">← Je moet binnen 5 seconden, contact aan (dus tot de lampjes branden) uit , aan uit en weer aan. Dan gaan alle lampjes uit en begint het check engine lampje te knipperen. Dan is het tellen geblazen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 gaan we het nog een keer proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 krijg het niet voor elkaar mischien werkt het niet bij een 96er ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Ik vind iets op google : Yes you will at least get a code 55...When you turn the key to the ON Position (ON Position, the furthest forward the key will move without cranking the engine), Does you check engine light come on? to get the codes.... Turn the Key ON, then OFF, then ON, then OFF, then ON - leave it in the ON position this time, the CHECK ENGINE light will begin to flash. Count the number of flashes. It will flash out double digit codes, There will be a SHORT pause between Digits and a LONG pause between each code. Example: flash pause flash flash 1 pause 2 - Code 12 pause pause pause pause pause pause flash flash flash flash flash pause flash flash flash flash flash 5 pause 5 - code 55 and on Jeeps equipped with Digital Odometer, the code will apear in the odometer, P???? Make sure you are turning the key all the way forward but not as far as to engage the starter. En het gaat hier ook om een 1996Everything worked great for my friend. Only hitch was he had to press the tripometer reset while he did the on off thing. Mijn Hayes ligt in de Jeep beneden, als niemand een antwoord post vanavond en ik het me herinner morgen dan werp ik er wel even een blik in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 als ik dat laatste stukje goed begrijp moet ik mijn tripmeter eerst even een reset geven en dan moet het werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by larsjonk@Aug 26 2005, 20:55 als ik dat laatste stukje goed begrijp moet ik mijn tripmeter eerst even een reset geven en dan moet het werken. <div align="right">← nee volgens dat verhaaltje moet je die tijdens het contact aan/uit gebeuren ingedrukt houden, denk ik. Maar ik wil je niet weer voor jan l*l naar je Jeep laten lopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Ik heb natuurlijk maar een eenvoudige XJ, maar bij mij moet je 5 keer aan-uit en dan geeft dat lampje de codes pas af. Ik meen ook dat in Haynes staat dat sommige computers meer dan 3 keer nodig hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 27, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2005 Ook geprobeerd nog geen knipperende lichtjes. nog even een kleine update, na gisteren al het elektrische te hebben vernieuwd wilde de motor na een goede nachtrust weer niet snel aanslaan. als ik het volgende doe gaat het wel snel ik laat de startmotor ongeveer 3 sec. draaien stop en start daarna dan slaat hij de 2de keer gelijk aan. verder stottert hij nog steeds, wil mischien toch die minder prettige optie van 87wrangler wel weten of dat na deze omschrijving iemand nog een andere optie heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2005 Originally posted by larsjonk@Aug 27 2005, 16:11 Ook geprobeerd nog geen knipperende lichtjes. nog even een kleine update, na gisteren al het elektrische te hebben vernieuwd wilde de motor na een goede nachtrust weer niet snel aanslaan. als ik het volgende doe gaat het wel snel ik laat de startmotor ongeveer 3 sec. draaien stop en start daarna dan slaat hij de 2de keer gelijk aan. verder stottert hij nog steeds, wil mischien toch die minder prettige optie van 87wrangler wel weten of dat na deze omschrijving iemand nog een andere optie heeft. <div align="right">← Heb ook veel problemen gehad nog niet zo lang geleden, wel niet hetzelfde als Uw bevindingen,maar ook veel geprobeerd toen . Bij mij was het uiteindelijk toch de computer , is nu weer prima. Was ook zo dat ik al storingen had toen auto nog gewoon eigenlijk goed deed. Misschien bij U ook een computer probleem in aankomst ofzo ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 27, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2005 U mag wel jij zeggen tegen u hoor. maar hoe kom je er achter of het de computer is of niet heb n.l. geen zin om een hoop geld uit te geven als het achteraf voor niets blijkt te zijn. (heb trouwens geen idee wat zo een comp. kost.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst September 1, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2005 Na heel wat dingen uitgeprobeerd te hebben (zonder het gewenste resultaat overigens) heb ik toch nog een paar vraagjes: Weet iemand waar de sensor of wat het dan ook moge zijn die aan de cabinezijde van het luchtinlaatspruitstuk voor dient? als ik namelijk de stekker eruit trek gebeurt er niets, zowel bij een lopende motor als bij een niet draaiende motor die je start. en er komt uit dat deel waar je inlaatspruitstuk op vast zit aan de rechterkant als je voor de motor staat een klein slangetje wat is dicht gemaakt met een schroefje, als je die open maakt begint de motor wel onregelmatig te lopen hoort dit slangetje zo te zitten? alvast mijn grote dank, Lars Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2005 Originally posted by larsjonk@Sep 1 2005, 16:06 Na heel wat dingen uitgeprobeerd te hebben (zonder het gewenste resultaat overigens) heb ik toch nog een paar vraagjes: Weet iemand waar de sensor of wat het dan ook moge zijn die aan de cabinezijde van het luchtinlaatspruitstuk voor dient? als ik namelijk de stekker eruit trek gebeurt er niets, zowel bij een lopende motor als bij een niet draaiende motor die je start. en er komt uit dat deel waar je inlaatspruitstuk op vast zit aan de rechterkant als je voor de motor staat een klein slangetje wat is dicht gemaakt met een schroefje, als je die open maakt begint de motor wel onregelmatig te lopen hoort dit slangetje zo te zitten? alvast mijn grote dank, Lars <div align="right">← Dat met dat slangetje is bij mij ook zo, Weet het niet direct zeker ,maar denk zelf dat het dicht gemaakt is omdat er orgineel wat op zit dat alleen in de States gebruikt word en hier niet hoeft. Maar zoals ik al zei , heb daar geen zekerheid van . Zal absoluut wel uit komen nu wat dat precies is. Heeft bij mij ook verder nergens geen invloed op.. Wilde deze vraag eigenlijk ook al eens stellen en ben benieuwd of ik wel in de goede richting dacht Greetz John G. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst September 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2005 Voor mij eindelijk geen stotterende motor meer, de nieuwe bougies er nog eens uit gehaald en afgestelt. 4 van de 6 was verkeerd De rotor en verdelerkap vernieuwd, bleek dat de oude verdelerkap niet zo mooi meer was van binnen. (voor mij was het de eerste keer dat ik zo'n ding van de binnenkant zag maar volgens m'n pa was ie er slecht aan toe) EN toen draaide hij weer als een zonnetje, ben een heel stuk wezen rijden net. Echt geweldig. Moest alleen weer wennen aan de hoge zit, want ik heb nl. voor woon/werk verkeer een Peugeot 205 gekocht en daar zit je met je kont op straat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst September 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2005 Hij loopt bij in principe wel mooi, alleen als ik mijn gaspedaal in een en dezelfde positie houd draait de motor steeds verschillende toeren bij hoge snelheid heeft dit als gevolg dat het nog al heftig op en neer gaat. geef ik gas bij als hij in toeren verminderd dan schiet hij er als een speer vandoor???????????? ik heb dan ook in het buitenland vaak met de od knop in gereden meer toeren ging beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2005 Originally posted by Grand BoJo@Sep 3 2005, 15:22 Voor mij eindelijk geen stotterende motor meer, de nieuwe bougies er nog eens uit gehaald en afgestelt. 4 van de 6 was verkeerd De rotor en verdelerkap vernieuwd, bleek dat de oude verdelerkap niet zo mooi meer was van binnen. (voor mij was het de eerste keer dat ik zo'n ding van de binnenkant zag maar volgens m'n pa was ie er slecht aan toe) EN toen draaide hij weer als een zonnetje, ben een heel stuk wezen rijden net. Echt geweldig. Moest alleen weer wennen aan de hoge zit, want ik heb nl. voor woon/werk verkeer een Peugeot 205 gekocht en daar zit je met je kont op straat <div align="right">← Fijn dat ie weer goed is Bo, maar het was toch een brandstof probleem volgens de heren Er was ook nog iemand die rotor enzo adviseerde toch ?? Greetz je weet wel wie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2005 Originally posted by larsjonk@Aug 27 2005, 16:11 wil mischien toch die minder prettige optie van 87wrangler wel weten of dat na deze omschrijving iemand nog een andere optie heeft. <div align="right">← Tja... je vraagt erom... Lekke inlaatklep kan ook backfire veroorzaken.... Maar ik lees hierboven net een wat preciesere omschrijving van je probleem: Hij loopt bij in principe wel mooi, alleen als ik mijn gaspedaal in een en dezelfde positie houd draait de motor steeds verschillende toeren bij hoge snelheid heeft dit als gevolg dat het nog al heftig op en neer gaat.geef ik gas bij als hij in toeren verminderd dan schiet hij er als een speer vandoor???????????? Dat kun je ook hebben als de motor "valse lucht" aantrekt. Controleer dus alle slangen van en naar het inlaatspruitstuk, en kijk eens of alle spruitstukbouten goed vast zitten. Ook goed op losse/loszittende slangen kontroleren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst October 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2005 Heb zelf ook sinds enige weken last van een stotterende motor. En wel de eerste 10 a 15 minuten van de rit. Het stotteren treed niet op tijdens versnellen maar meer bij lage toeren op constante snelheid. Nu vermoede ik dat het een onstekingsprobleem was. Heb daarom de verdelerkap en rotor vervangen. Bougies had ik een paar maanden geleden al gedaan. Nu is het probleem nog niet weg. Heb zelfs het idee dat het stotteren heftiger is geworden. Moet er even bij vermelden het probleem is vooral aanwezig bij rijden op gas, op benzine is het zodanig minder dat het niet opvalt. Ik kan me voorstellen dat benzine anders ontbrand dan gas, ofwel dat het ontstekingstijdstip voor benzine niet zo nauw komt en dat het daarom niet zo opvalt. Wat zou het nu nog kunnen zijn? 1. De kabels, (zie in het donker geen vonken) ; 2. De bobine (zit hier ook niet de ontstekingsmodule in) misschien dat die van slag is. 3. De Hall sensor 4. of nog enige andere zaken die ik niet weet Al vast bedankt voor de tips Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2005 Originally posted by kees@Oct 24 2005, 19:32 Heb zelf ook sinds enige weken last van een stotterende motor. En wel de eerste 10 a 15 minuten van de rit. Het stotteren treed niet op tijdens versnellen maar meer bij lage toeren op constante snelheid. Nu vermoede ik dat het een onstekingsprobleem was. Heb daarom de verdelerkap en rotor vervangen. Bougies had ik een paar maanden geleden al gedaan. Nu is het probleem nog niet weg. Heb zelfs het idee dat het stotteren heftiger is geworden. Moet er even bij vermelden het probleem is vooral aanwezig bij rijden op gas, op benzine is het zodanig minder dat het niet opvalt. Ik kan me voorstellen dat benzine anders ontbrand dan gas, ofwel dat het ontstekingstijdstip voor benzine niet zo nauw komt en dat het daarom niet zo opvalt. Wat zou het nu nog kunnen zijn? 1. De kabels, (zie in het donker geen vonken) ; 2. De bobine (zit hier ook niet de ontstekingsmodule in) misschien dat die van slag is. 3. De Hall sensor 4. of nog enige andere zaken die ik niet weet Al vast bedankt voor de tips Kees <div align="right">← Lijkt mij toch iets electrisch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst October 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2005 Ik heb bij mij tot nu toe al het electrische vervangen behalve de bobine (weet niet wat de hall sensor is) ook het brandstoffilter vervangen maar heb nog steeds de zelfde problemen. Denk dat ik nu voor de lambdasonda ga ofzo net zo lang tot alles nieuw is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2005 Originally posted by larsjonk@Oct 24 2005, 20:28 Ik heb bij mij tot nu toe al het electrische vervangen behalve de bobine (weet niet wat de hall sensor is) ook het brandstoffilter vervangen maar heb nog steeds de zelfde problemen. Denk dat ik nu voor de lambdasonda ga ofzo net zo lang tot alles nieuw is. <div align="right">← Okay , suc6 Lars, een zoekplaatje alweer denk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst October 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2005 Zo blijven we van de straat zal ik maar zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst October 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2005 de bobine kan die een "beetje" kappot zijn. Ofwel als alles nog koud en nat is dat er dan een cilinder overgeslagen wordt. En als alles op temp is dat het dan wel goed werkt? Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2005 Zeker kan dat. Al klinkt dat meer naar een bougie/bougiekabel probleem! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst October 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2005 Bougies onlangs al vervangen. Ga dan nu maar eens een poging wagen de kabels uit te wisselen voor een setje nieuwe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.