larsjonk Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Ik kom net terug met mijn jeep uit Italie waar ik onderweg toch de volgende vreemde verschijnselen met de jeep heb meegemaakt: Nadat ik 200 kilometer door nederland op de cc had gereden begon de motor net over de grens in duitsland bij een snelheid van 130 kmpu in te houden en vervolgens weer te lopen en dat herhaalde zich steeds waardoor het horten en stoten was. Na een tijdje hield dat weer op om vervolgens weer terug te keren maar nu bij iedere snelheid. In zwitserland kwam ik in de file te staan en toen begon de moter op ong. 4 cilinders te lopen en horten en stoten ik dacht dat de versnellingsbak eronderuit kwam. maar gaf je gas liep alles weer normaal. In italie aangekomen geen problemen meer alle bergen gereden trok als een beer erdoorheen, en op de terugweg u raad het al precies dezelfde problemen. Ik heb er toch ongeveer 4000 km mee gereden maar weet nog steeds niet wat het is, mischien weet hier iemand raad????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 sap of gas? alleen met cc of ook zonder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 op sap en terug heb ik zonder cc gereden met dezelfde problemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Originally posted by larsjonk@Aug 22 2005, 17:08 op sap en terug heb ik zonder cc gereden met dezelfde problemen <div align="right">← Al eens naar bougies en rotor gekeken ,had laatst ook zoiets , heb toen ook nog de verdeelkap erbij vernieuwd +bougies etc, grote kans dat het dan weer goed is ,was bij mij toen wel het geval, en ook groter verbruik,aanzienlijk meer toen , hoop dat U hier mee kunt Greetz John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 verdeler en bougiekabels nagekeken? Nee, niet logisch sorry. Eerder dus een probleem met de sap toevoer. Pomp oid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Originally posted by BUFFALO@Aug 22 2005, 19:26 verdeler en bougiekabels nagekeken? Nee, niet logisch sorry. Eerder dus een probleem met de sap toevoer. Pomp oid? <div align="right">← Nog niet aan gedacht, maar lijkt veel op mankement van mij toen , was toen wel opgelost,dacht toen ook aan brandstofprobleem, maar roep ook maar iets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 uhuh niet iedereen is dealer maar idd klinkt als een brandstofprobleem. kan natuurlijk ook een en en verhaal zijn. de pomp wil het nog wel eens begeven, volgens verschilende fora's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 korte stoten= meestal ontstekingsprobleem lange stoten= meestal brandstofprobleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 korte stoten..... lange stoten..... Zeg..... we zitten nog wel op 't Jeepforum? ( sorry... erg off-topic ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Originally posted by wrangler_tj@Aug 22 2005, 21:47 korte stoten= meestal ontstekingsprobleem lange stoten= meestal brandstofprobleem <div align="right">← Dan had ik afgelopen nacht ook een ontstekings probleem dan?????? Dacht meer aan instekingsprobleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Ik heb altijd geleerd de brandstofpomp doet het of hij doet het niet???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Jaaaa... maar hij kan ook te weinig opbrengst hebben... Ook het filter kan dus dicht zitten... En... bij een '96er ZJ heb je geen retour leiding naar de tank. De brandstofdruk wordt in de tank al afgeregeld. Da's niet erg, maar vergroot wel de kans op zg Vapour-Lock.. Daarvan gaat je motor, idd, stotteren..... Bovendien komt het alleen voor wanneer het erg warm wordt in de motorruimte, dus tijdens een lange rit. Omdat je met constante snelheid rijdt, is het verbruik relatief laag, en kan de benzine in de brandstofleiding door de motorruimte zo warm worden dat het in de leiding al verdampt, met bellen en een stotterende motor als gevolg! Kijk daarom eens of de benzineleiding ergens los zit of kort langs warme onderdelen loopt ( uitlaat, stuurolieleiding, olieleiding automaat, enz). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Originally posted by 87wrangler@Aug 22 2005, 23:57 Jaaaa... maar hij kan ook te weinig opbrengst hebben... Ook het filter kan dus dicht zitten... En... bij een '96er ZJ heb je geen retour leiding naar de tank. De brandstofdruk wordt in de tank al afgeregeld. Da's niet erg, maar vergroot wel de kans op zg Vapour-Lock.. Daarvan gaat je motor, idd, stotteren..... Bovendien komt het alleen voor wanneer het erg warm wordt in de motorruimte, dus tijdens een lange rit. Omdat je met constante snelheid rijdt, is het verbruik relatief laag, en kan de benzine in de brandstofleiding door de motorruimte zo warm worden dat het in de leiding al verdampt, met bellen en een stotterende motor als gevolg! Kijk daarom eens of de benzineleiding ergens los zit of kort langs warme onderdelen loopt ( uitlaat, stuurolieleiding, olieleiding automaat, enz). <div align="right">← Vind ik een hele goede en logische uitleg 87 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 ik zal er vandaag of morgen even onder kruipen om het checken, nu dan alleen nog wat warmer weer om te testen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 hee broertje mooie vakantie gehad! ik heb bij mijn yj een pomp gehad die dus ook te weinig druk opbouwde dus kan wel degelijk succes anders zet je hem maar bij mij op de brug Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 hoe kan je die druk testen dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 Kan het daardoor ook komen dat hij s´ochtends of als hij een tijd niet gelopen heeft slecht aanslaat??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 probeer eens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 Ik had die ook al geprobeerd maar dat maakte geen verschil starte nog steeds niet snel. ben net wel even eronder gaan liggen en zag dat de benzine leidingen gewoon normaal lopen. En volgens mij zit er wel een retourleiding op? moet je om bij de benzinepomp te komen de hele tank eraf schroeven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 yup.......of zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 dus als ik het goed begrijp kan ik om te testen of het mijn benzinepomp is het beste eerst even wat benzine bij de aansluiting van mijn luchtfilter (luchtinlaat) gieten start hij meteen, is de kans groot dat het mijn pomp is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 ja staat daar wel, of dat "de" manier is..........geen idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst August 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 Benzinedruk kan je heel simpel meten. Maar kijk wel uit je bent met benzine bezig...!!! Op je verdeelbuis waaronder je injectors gemonteerd zijn zit een nippel met schroefdraad, hierin zit een vijsje onder druk!! Dus eerst effe indrukken er moet dan benzine uitspuiten...OPLETTEN DUS. Waneer de druk eraf is het vijsje eruit draaien en gewoon een bandendrukmeter op monteren en effe starten om te kijken of er geen benzine lekt en daarna starten en belangrijk gaan rijden. Dan kijk je welke druk hij heeft, deze mag normaal nooit wegzakken, belangrijk wanneer hij stilvalt hoe was de druk dan? Ok? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Gaan we proberen dank je voor de info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.