Spring naar bijdragen

stotterende motor


Recommended Posts

Ik kom net terug met mijn jeep uit Italie waar ik onderweg toch de volgende vreemde verschijnselen met de jeep heb meegemaakt:

Nadat ik 200 kilometer door nederland op de cc had gereden begon de motor net over de grens in duitsland bij een snelheid van 130 kmpu in te houden en vervolgens weer te lopen en dat herhaalde zich steeds waardoor het horten en stoten was.

Na een tijdje hield dat weer op om vervolgens weer terug te keren maar nu bij iedere snelheid.

In zwitserland kwam ik in de file te staan en toen begon de moter op ong. 4 cilinders te lopen en horten en stoten ik dacht dat de versnellingsbak eronderuit kwam. maar gaf je gas liep alles weer normaal.

In italie aangekomen geen problemen meer alle bergen gereden trok als een beer erdoorheen, en op de terugweg u raad het al precies dezelfde problemen.

Ik heb er toch ongeveer 4000 km mee gereden maar weet nog steeds niet wat het is, mischien weet hier iemand raad?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by larsjonk@Aug 22 2005, 17:08

op sap en terug heb ik zonder cc gereden met dezelfde problemen

<div align="right">

Al eens naar bougies en rotor gekeken ,had laatst ook zoiets , heb toen ook nog de verdeelkap erbij vernieuwd +bougies etc,

grote kans dat het dan weer goed is ,was bij mij toen wel het geval, en ook groter verbruik,aanzienlijk meer toen , hoop dat U hier mee kunt smile.gifcool.gifcool.gifwink.gif

Greetz John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Aug 22 2005, 19:26

verdeler en bougiekabels nagekeken?  Nee, niet logisch ph34r.gif sorry. Eerder dus een probleem met de sap toevoer. Pomp oid?

<div align="right">

Nog niet aan gedacht, maar lijkt veel op mankement van mij toen , was toen wel opgelost,dacht toen ook aan brandstofprobleem, maar roep ook maar iets biggrin.giflaugh.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Aug 22 2005, 21:47

korte stoten= meestal ontstekingsprobleem

lange stoten= meestal brandstofprobleem

<div align="right">

Dan had ik afgelopen nacht ook een ontstekings probleem dan?????? huh.gifhuh.gifohmy.gifohmy.giftongue.giftongue.gif

Dacht meer aan instekingsprobleem biggrin.gifbiggrin.giflaugh.giflaugh.gifrolleyes.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa... maar hij kan ook te weinig opbrengst hebben... Ook het filter kan dus dicht zitten...

En... bij een '96er ZJ heb je geen retour leiding naar de tank. De brandstofdruk wordt in de tank al afgeregeld. Da's niet erg, maar vergroot wel de kans op zg Vapour-Lock.. Daarvan gaat je motor, idd, stotteren.....

Bovendien komt het alleen voor wanneer het erg warm wordt in de motorruimte, dus tijdens een lange rit. Omdat je met constante snelheid rijdt, is het verbruik relatief laag, en kan de benzine in de brandstofleiding door de motorruimte zo warm worden dat het in de leiding al verdampt, met bellen en een stotterende motor als gevolg!

Kijk daarom eens of de benzineleiding ergens los zit of kort langs warme onderdelen loopt ( uitlaat, stuurolieleiding, olieleiding automaat, enz).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 22 2005, 23:57

Jaaaa... maar hij kan ook te weinig opbrengst hebben...  Ook het filter kan dus dicht zitten...

En... bij een '96er ZJ heb je geen retour leiding naar de tank. De brandstofdruk wordt in de tank al afgeregeld. Da's niet erg, maar vergroot wel de kans op zg Vapour-Lock..  Daarvan gaat je motor, idd, stotteren.....

Bovendien komt het alleen voor wanneer het erg warm wordt in de motorruimte, dus tijdens een lange rit. Omdat je met constante snelheid rijdt, is het verbruik relatief laag, en kan de benzine in de brandstofleiding door de motorruimte zo warm worden dat het in de leiding al verdampt, met bellen en een stotterende motor als gevolg!

Kijk daarom eens of de benzineleiding ergens los zit of kort langs warme onderdelen loopt ( uitlaat, stuurolieleiding, olieleiding automaat, enz).

<div align="right">

Vind ik een hele goede en logische uitleg 87 thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had die ook al geprobeerd maar dat maakte geen verschil starte nog steeds niet snel.

ben net wel even eronder gaan liggen en zag dat de benzine leidingen gewoon normaal lopen.

En volgens mij zit er wel een retourleiding op?

moet je om bij de benzinepomp te komen de hele tank eraf schroeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzinedruk kan je heel simpel meten.

Maar kijk wel uit je bent met benzine bezig...!!!

Op je verdeelbuis waaronder je injectors gemonteerd zijn zit een nippel met schroefdraad, hierin zit een vijsje onder druk!! Dus eerst effe indrukken er moet dan benzine uitspuiten...OPLETTEN DUS. Waneer de druk eraf is het vijsje eruit draaien en gewoon een bandendrukmeter op monteren en effe starten om te kijken of er geen benzine lekt en daarna starten en belangrijk gaan rijden.

Dan kijk je welke druk hij heeft, deze mag normaal nooit wegzakken, belangrijk wanneer hij stilvalt hoe was de druk dan?

Ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...