Spring naar bijdragen

Speling Achteras/diff


Bleek
 Share

Recommended Posts

Hey

 

Ik hoorde laatst al een beetje een brommend ./grollend geluid aan de achterkant van de Jeep.

Vandaag  werd het toch weer wat luider dus ben ik gaan kijken hoe of wat dus de jeep op de krik gezet en de boel eens bekeken.

 

Allereerst zo eens gekeken en aan de as gevoeld met deze speling als resultaat

 

http://youtu.be/d1DtMd1by48

 

Diff open gemaakt om de binnenkant eens te bekijken.

 

http://youtu.be/L9bcw8m2C8U

 

 

Mijn eerste gedachte was dat de wiellagers versleten zouden zijn maar er is toch iets anders aan de hand geloof ik :unsure:

 

Nu ben ik op dit gebied niet heel erg bekend helaas dus wie helpt mij verder en kan zien wat hier aan de hand is.

 

Alvast bedankt.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt behoorlijk spelling op het pignon lager en een beetje op de c-clips van de steekassen. De laatste zou ik me geen zorgen over maken, de eerste wel....... In de eerste 20 seconden van clipje 1, zie je de pignonas in en uit gaan bij draaien, dit hoort niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bleek,

 

Heb hetzelfde meegemaakt. veel geluiden, grollen, gieren etc etc.

Heb destijds kontakt gezocht met Real Strangler hier op het forum omdat ik dit niet echt zelf kon.

Je hebt hier echt spullen voor nodig om e.e.a. uit te lijnen en die had ik niet. Tevens ontbrak bij mij de specifieke kennis.

 

Zie relaas:

 

Allereerst: http://blog.randstadamateur.net/?p=53

 

en toen dit niet hielp: http://blog.randstadamateur.net/?p=80

 

Je moet zelf maar bepalen of de Jeep deze kosten waard is.

Anders is idd de snelste en goedkoopste manier om een andere gebruikte as te plaatsen.

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt wel maar een revisie heb ik zelf ook nog nooit gedaan dus dat is wel mijn struikel punt. Ik heb de bekende leveranciwrs een mailtje gedaan of ze iets hebben liggen en dan zie ik wel.

En zo'n revisie is ook niet zo heel goedkoop geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt wel maar een revisie heb ik zelf ook nog nooit gedaan dus dat is wel mijn struikel punt. Ik heb de bekende leveranciwrs een mailtje gedaan of ze iets hebben liggen en dan zie ik wel.

En zo'n revisie is ook niet zo heel goedkoop geloof ik.

Had het ook nog nooit gedaan, maar veel inlezen (op you tube staan hele filmpjes met het hoe en waarom) is het mij ook gelukt en nog best wel makkelijk ook.

 

Maasbach 4 x 4 had nog een kroon en pignon liggen , daar hebben ze er nieuwe lagers op gezet en zelf het hele zooitje in elkaar gezet incl. ale nieuwe lagers en keerringen.

 

De pinionmoer  aan de buitenkant moet je echt met zeer veel kracht vastzetten, zonder een stuk steigerpijp oid lukt je dat niet.

 

Gewoon goed inlezen dan moet het te doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een paar dagen aan het zoeken naar een complete as maar dat valt nog niet mee zeg pffff.

Volgende week verwacht iemand er 1 binnen te krijgen dus ben benieuwd.

En anders gaat er niks anders op zitten on de boel weg te brengen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Boris is gemaild en die had niks met die overbrenging liggen.

Die jeepservice ken ik in ieder geval niet Steven.

Iemand hier van het forum heeft er straks ook 1 over ondat hij gaat ombouwen naar patrol assen.

Ik ben zelf nog bezig met die ford 8.8 as maar ik heb alsmaar weinig tijd om te gaan kijken.

Verder met meerdere bedrijven contact gehad en niemand had iets liggen behalve de jeep-parts concurent uit valkenburg krijgt waarschijnlijk nog iets binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...