Spring naar bijdragen

Trillingen Aandrijving Wrangler?


Recommended Posts

Ik zou die verlengde schommels vervangen door originele en een military rap nemen. Dat zal veel stabiler zijn.

4" verhogen met 32 inch banden is volgens mij genoeg maar natuurlijk heeft elk zijn voorkeur

denk er eerder aan om klapschommels te plaatsen voor wat meer flex, had dit op men samurai en was er zeer tevreden over

scheelde nog wat in het terrein, maja kga eerst stapje voor stapje (in 1 keer gaat men bankrekening niet leuk vinden :D ) beginnen met de 4inch, bandjes,sye, dan

eventueel klapschommels, winch, snorkel,arb sperren als laatse dure grap :rolleyes: word een projectje is geen haast bij en is niet men dagelijkse auto,

is 32inch niet wat heel klein op 4inch? zit nu al 32 op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou die verlengde schommels vervangen door originele en een military rap nemen. Dat zal veel stabiler zijn.

4" verhogen met 32 inch banden is volgens mij genoeg maar natuurlijk heeft elk zijn voorkeur

Waarom is een military wrap stabiler??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doordat twee bladen een oog hebben kan er minder torsie van de bladen optreden.

Hoe hoger de veer (dus ook hoe langer de schommel), hoe groter de zijdelingse krachten op de bladen wegens grotere hefboom.

Klapschommels geven weinig  downforce op het geflexte wiel. Dit heb ik in Chambon Sur Jeep duidelijk kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doordat twee bladen een oog hebben kan er minder torsie van de bladen optreden.

Hoe hoger de veer (dus ook hoe langer de schommel), hoe groter de zijdelingse krachten op de bladen wegens grotere hefboom.

Kijk eens goed hoe vast dat tweede oog zit...

 

 

 

 

 

Klapschommels geven weinig  downforce op het geflexte wiel. Dit heb ik in Chambon Sur Jeep duidelijk kunnen zien.

Klopt (bij maximale uitslag)...maar ook alle kleine beetjes helpen :whistle: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet niet hoe klapschommels zich op een wrangler gedragen, maar met mijn samurai scheelde dit toch een heel stuk,

pootjes bleven meestal mooi aan de grond en ree mooi verder waar ik zonder bleef steken,maarja samurai is ook

een stuk lichter dus weet niet als dat bij de wrangler ook zoveel scheelt, waarschijnlijk wel minder door het gewicht...

maar denk voor de prijs dat dit toch de moeite waard is.

 

heb die van men samurai nog liggen ze passen, maar heb het er nog niet opgeplaatst omdat ze achteraan op men trekhaak rusten

dat moet ik nog even bekijken :rolleyes:

 

 

als iemand  weet welke SYE ik moet plaatsen voor 4inch laat maar horen :)

er zijn 3 soorten heb ik gezien van lengtes, maar weet niet welke ik moet nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

als iemand  weet welke SYE ik moet plaatsen voor 4inch laat maar horen :)

er zijn 3 soorten heb ik gezien van lengtes, maar weet niet welke ik moet nemen.

Is een beetje afhankelijk van hoe je kilometerteller werkt. De short en supershort kun je alleen gebruiken met een elektronische teller. Heb je een mechanische teller, dan zit je vast aan de standaard (langste) versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van de teller dat weet ik niet zal ik eens bekijken, wrangler is er allesinds 1 van 1994.

 

neem nu dat het de lange dan is, en ik moet dan volgend jaar terug naar de keuring, dus terug originele bladveren eronder,

kan dat dan met de  SYE gaat die dan niet te lang zijn? of moet dan terug de hele originele boel op?

 

zoja dan word het wel elk jaar en hele klus :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

van de teller dat weet ik niet zal ik eens bekijken, wrangler is er allesinds 1 van 1994.

 

neem nu dat het de lange dan is, en ik moet dan volgend jaar terug naar de keuring, dus terug originele bladveren eronder,

kan dat dan met de  SYE gaat die dan niet te lang zijn? of moet dan terug de hele originele boel op?

 

zoja dan word het wel elk jaar en hele klus :whistle:

 

'94 heeft een electronische teller.

Voor de orginele veren hoeft de sye er niet af. Het kleine verschil in afstand tussen de tussenbak en achteras wordt wel opgevangen door het schuifstuk in de aandrijfas. (bij het monteren van een sye monteer je ook een aandrijfas met schuifstuk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 ok, dan moet ik de waarschijnlijk de tussenmaat hebben :)

dus de schort zoals je beschrijft?

 

weet er hier iemand een 4x4 shop (uit belgie)waar ik dit alemaal zou kunnen bestellen?

ben niet zo handig met online kopen en al zeker niet in een andere taal :wacko:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd waar je dit vandaan hebt......Military wrap is volgens mij een soort van beveiliging mocht je oog afbreken kan  je gewoon naar huis rijden omdat ie dan op het tweede oog hangt.  :rolleyes:

De mijne zijn custom made en zitten er mooi strak rond geplooid.

Ik heb dit zelf bedacht en mss is het onzin. Zoals gezegd, alle beetjes helpen. :thumbsup:

Dus tegen het inklappen van de schommel en het breken van de bladveer heb ik anti inversion schommels gemaakt. in mijn verenpakket zat een ad a leaf, in de plaats daarvan heb ik een extra blad met ogen laten maken zodat het ganse verenpakket steviger wordt zonder stugger te zijn.

 

Tja, een klapschommel dient volgens mij om de flex groter te maken, maar zonder downforce heb je er ook niet veel aan, dan zou ik nog liever met de handrem werken. Dat is volgens mij effecienter.

 

In Belgi

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne zijn custom made en zitten er mooi strak rond geplooid.

Ik heb dit zelf bedacht en mss is het onzin. Zoals gezegd, alle beetjes helpen. :thumbsup:

Dus tegen het inklappen van de schommel en het breken van de bladveer heb ik anti inversion schommels gemaakt. in mijn verenpakket zat een ad a leaf, in de plaats daarvan heb ik een extra blad met ogen laten maken zodat het ganse verenpakket steviger wordt zonder stugger te zijn.

 

Tja, een klapschommel dient volgens mij om de flex groter te maken, maar zonder downforce heb je er ook niet veel aan, dan zou ik nog liever met de handrem werken. Dat is volgens mij effecienter.

 

In Belgi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je elk jaar om moet bouwen zou ik proberen een SUA/SOA te maken. 1 of 1.5  inch veren. Met de keuring spring under en dan weer ombouwen naar spring over voor de rest van het jaar.

Kan je dezelfde veren blijven gebruiken.

had ik ook al aan gedacht, maar aangezien mijn veren toch redelijk erg versleten zijn  ga ik dit denk ik niet doen

kan dan beter het geld uit geven aan een 4inch of nieuwe originele niet?

 

en denk dat soa toch niet echt confortabel meer rijd op de baan?

bewerkt door bigfoot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

had ik ook al aan gedacht, maar aangezien mijn veren toch redelijk erg versleten zijn  ga ik dit denk ik niet doen

kan dan beter het geld uit geven aan een 4inch of nieuwe originele niet?

 

en denk dat soa toch niet echt confortabel meer rijd op de baan?

 

Een SOA rijdt prima op de baan als je het goed heb aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ipv een sye kan je dan de transfertcase laten zaken, dat compenseert de hoek grotendeels. Gewooneen rechthoekig stuk buis tss skidplate en chassis, lekker goedkoop ook. Spuit die buis zwart en de keurders merken niks.

 

Je verhoogt een jeep met een 4 inch pakket maar laat de transfercase dan weer 1.5 inch zakken. Dat is zonde dan weer :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan er mij iemand vertellen waar ik allemaal moet aan denken bij een soa? en hoeveel cm komt die daar mee omhoog?

 

weet nog bij men samurai dat de stuurbar aangepast was, dit moet bij de wrangler dan ook?

 

kunnen de originele bladveersteuntjes op de as behouden worden? dus ze hoeven er niet afgeslepen te worden?

 

ik zie er ook veel met een tractionbar bij soa, dit plaats ik den best ook? (heb soms nogal zware voet op de baan :frusty: )

wat ik wel merk bij die tractionbar's dat daar geen scharnierpunt op zit? of zie ik verkeerd,

hoe gaat dit dan bij het inveren :huh:

 

sorry veel vragen, maar weet graag waar ik aan begin, en kan dan beetje vergelijken ten opzichte van 4inch kit :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan er mij iemand vertellen waar ik allemaal moet aan denken bij een soa? en hoeveel cm komt die daar mee omhoog?

 

Afhankelijk van de soort veren die je neemt minimaal zo'n 5.5 inch......... Zou niet verder gaan 1.5" bladveren. Uit mijn ervaring is een vlakke veer comfortabeler.

 

weet nog bij men samurai dat de stuurbar aangepast was, dit moet bij de wrangler dan ook?

Is wel aan te raden om je stuurinrichting aan te passen. Maar aangezien je hier dus ervaring in hebt..........

 

kunnen de originele bladveersteuntjes op de as behouden worden? dus ze hoeven er niet afgeslepen te worden? 

Ik heb ze bij mij laten zitten. Dus in principe zou ik zo terug kunnen naar spring under axle.

 

ik zie er ook veel met een tractionbar bij soa, dit plaats ik den best ook? (heb soms nogal zware voet op de baan  :frusty: )

wat ik wel merk bij die tractionbar's dat daar geen scharnierpunt op zit? of zie ik verkeerd,

hoe gaat dit dan bij het inveren  :huh:

Ik heb zelf de SOA Veren van Rubicon Express. Ik heb geen traction/ladder bar of iets dergelijks. Met mijn 4.0 gaat dit goed.

Ook rij ik zonder track-bar en sway-bar. De Jeep rijd qua wegligging en stuur gedrag nu beter dan met 4.5" verhoging.

 

sorry veel vragen, maar weet graag waar ik aan begin, en kan dan beetje vrgelijken ten opzichte van 4inch kit  :)

 

 Succes :D

 
bewerkt door Sinjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als ik het goed begrijp heb ik zo een 5.5inch als ik de originele bladen boven de as plaats

en een 7inch als ik nog eens zou een 1,5inch bovenop doen.

 

nu 7inch lijkt me beetje TE voor de baan dus dan ga ik beter op zoek naar

originele goede bladen en langere schokdempers.

 

nog eventuele puntjes waar ik  op moet letten  waarschijnlijk langere remslangen?

 

denk dat dit dan meschien toch de beste oplossing zal zijn aangezien hij nog redelijk zacht geveerd zal blijven

en de bladveren kunnen dan ook geen aarde meer happen :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je voor een SOA kiest investeer dan wel in goede spring perches. Deze dragen bij tot het verminderen/wegnemen van de axle wrap.

 

Zoals aangegeven zal je misschien de stuurinrichting moeten aanpassen / opnieuw uitlijnen

 

Remleidingen dienen vervangen te worden.

 

http://www.quadratec.com/products/16300_306_07.htm

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

michel172 thx dat had ik al in gedachten :)

 

ben nog serieus aan het twijfelen heb nu een setje spiraalveren te koop zien staan op internet

en dat lijkt me de beste oplossing ivm flex en rijcomfort,

 

meer werk, geen probleem maar elk jaar ze er afhalen word denk ik ook een klusje, ben dus nog in twijfel :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...