Marc Oude Egbrink Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Hoi, Bij mijn Wrangler zijn de buitenkanten van de chassis balken (de kant waar je tegen aan kijkt vanaf de zijkanten) mooi zwart. Deze zijn door de vorige eigenaar een keer met de kwarst en een bepaald verf soort behandeld (welke verf, lak, etc weet ik niet) Nu wil ik het complete chassis balken (niet in de chassis balken maar de buitenkant) in zijn geheel opnieuw behandelen om roest buiten te houden. Waarmee kan ik dit het beste doen? De body wil ik er oplaten en dus het chassis ook niet schuren of stralen. Ik heb thuis wel een keer met hammerite wat staal geschilderd (met kwarst) maar dan moet je er 3 tot 4 keer overheen om hem dekkend te krijgen en daar heb ik geen zin in. Heeft iemand tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Je zou rustoleum kunnen gebruiken. Een goede onderhoudsverf met een roestwerende toevoeging. http://www.rust-oleum.nl/nederlands Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Hoi, Bij mijn Wrangler zijn de buitenkanten van de chassis balken (de kant waar je tegen aan kijkt vanaf de zijkanten) mooi zwart. Deze zijn door de vorige eigenaar een keer met de kwarst en een bepaald verf soort behandeld (welke verf, lak, etc weet ik niet) Nu wil ik het complete chassis balken (niet in de chassis balken maar de buitenkant) in zijn geheel opnieuw behandelen om roest buiten te houden. Waarmee kan ik dit het beste doen? De body wil ik er oplaten en dus het chassis ook niet schuren of stralen. Ik heb thuis wel een keer met hammerite wat staal geschilderd (met kwarst) maar dan moet je er 3 tot 4 keer overheen om hem dekkend te krijgen en daar heb ik geen zin in. Heeft iemand tips? Volgens mij kun je over hammerite geen andere verf meer aanbrengen. Dus ik zou dat zeker niet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 en waarom de binnen kant over slaan/niet doen in de balken zelf daar gaat veel vuil zitten en ook water wat op den duur er niet weg kan en dan de kans krijgt om daar te gaan rotte met alle gevolgen van dien dus ook de binnen kant mee nemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Oude Egbrink Geplaatst November 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 en waarom de binnen kant over slaan/niet doen in de balken zelf daar gaat veel vuil zitten en ook water wat op den duur er niet weg kan en dan de kans krijgt om daar te gaan rotte met alle gevolgen van dien dus ook de binnen kant mee nemen Daar heb je gelijk in, alleen was ik van plan om dit in het voorjaar te doen. Maar nu we het er toch over hebben, hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Het blijft lastig om de chassis balken aan de binnenkant schoon te maken. Ik heb al extra afwateringsgaten in de onderkant van de chassis balken gemaakt. En dan duw ik een dunnere tuinslang door het chassis maar ik betwijfel of ik al het vuil er uit krijg. Wat zijn jullie ervaringen / idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Daar heb je gelijk in, alleen was ik van plan om dit in het voorjaar te doen. Maar nu we het er toch over hebben, hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Het blijft lastig om de chassis balken aan de binnenkant schoon te maken. Ik heb al extra afwateringsgaten in de onderkant van de chassis balken gemaakt. En dan duw ik een dunnere tuinslang door het chassis maar ik betwijfel of ik al het vuil er uit krijg. Wat zijn jullie ervaringen / idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Volgens mij kun je over hammerite geen andere verf meer aanbrengen. Dus ik zou dat zeker niet doen. Inderdaad geen hammerrite , krijg je echt spijt van. Ik spoel en nevel het chassis altijd uit met benzine of "peut" (nadat de tuinslang de grove rotzooi er uit heeft gespoeld) daarna rx (oid) vernevelen met de compessor, vloeistofspuit en rubber slang. evt voorbehandelen met fartan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Oude Egbrink Geplaatst November 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Ik spoel en nevel het chassis altijd uit met benzine of "peut" (nadat de tuinslang de grove rotzooi er uit heeft gespoeld) daarna rx (oid) vernevelen met de compessor, vloeistofspuit en rubber slang. evt voorbehandelen met fartan. Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wagojeneer Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 (bewerkt) Noxyde, zit bij mij op de spanten in de zon en in de regen al jaren met 1 deklaagje verf al 15 jaar(normaal niet nodig)geen spatje roest. Is blijvend elastisch en houd het zuurstof weg bij de ijzerdelen, zolang het niet beschadigd. Let wel, wil je ooit stralen? ohoh het is en blijft elastisch dus eerst afkrabben met het handje!!!!! ook met tectyl wil dit niet.(ik heb hiermee ervaring, hele auto gedaan) Verkrijgbaar dacht ik in grijs, zwart en wit,met rollertje of kwast verwerkt goed Ik bezit geen aandelen in deze prut, maar heb goede ervaringen met dit. Het gaat ook op mijn waggy chassis ps ik zie net boven bij ruudvd rustoleum ik denk dat ruud hetzelfde bedoeld! November 13, 2012 bewerkt door wagojeneer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Fartan zegt mij niks en krijg hier ook niet 1 2 3 wat van gevonden op het internet. Fertan, een roestomvormer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Oude Egbrink Geplaatst November 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Fertan, een roestomvormer. Wat 1verkeerde letter kan opleveren, bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2012 Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Oude Egbrink Geplaatst November 16, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2012 Bedankt voor de tips. Ik ga de beschreven producten opzoeken en kopen, zodat ik in het voorjaar er mee kan beginnen. Aangezien het nu te koud is om alles goed droog te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2012 "P(paint) O(over) R(rust) 15" is echt superspul, losse roest afschappen en zo eroverheen. Amerikaans spul, is wel in nederland te bestellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2012 "P(paint) O(over) R(rust) 15" is echt superspul, losse roest afschappen en zo eroverheen. Amerikaans spul, is wel in nederland te bestellen. http://www.frost-auto.nl/?por15-producten-lakken-tanksealer,31 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2012 Noxyde, zit bij mij op de spanten in de zon en in de regen al jaren met 1 deklaagje verf al 15 jaar(normaal niet nodig)geen spatje roest. Is blijvend elastisch en houd het zuurstof weg bij de ijzerdelen, zolang het niet beschadigd. ps ik zie net boven bij ruudvd rustoleum ik denk dat ruud hetzelfde bedoeld! Rustoleum is niet hetzelfde, maar werkt wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.