Spring naar bijdragen

Chassis Balken Zwart Maken / Behandelen Met Body Er Op.


Marc Oude Egbrink
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Bij mijn Wrangler zijn de buitenkanten van de chassis balken (de kant waar je tegen aan kijkt vanaf de zijkanten) mooi zwart.

Deze zijn door de vorige eigenaar een keer met de kwarst en een bepaald verf soort behandeld (welke verf, lak, etc weet ik niet)

Nu wil ik het complete chassis balken (niet in de chassis balken maar de buitenkant) in zijn geheel opnieuw behandelen om roest buiten te houden.

Waarmee kan ik dit het beste doen?

De body wil ik er oplaten en dus het chassis ook niet schuren of stralen.

Ik heb thuis wel een keer met hammerite wat staal geschilderd (met kwarst) maar dan moet je er 3 tot 4 keer overheen om hem dekkend te krijgen en daar heb ik geen zin in.

Heeft iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Bij mijn Wrangler zijn de buitenkanten van de chassis balken (de kant waar je tegen aan kijkt vanaf de zijkanten) mooi zwart.

Deze zijn door de vorige eigenaar een keer met de kwarst en een bepaald verf soort behandeld (welke verf, lak, etc weet ik niet)

Nu wil ik het complete chassis balken (niet in de chassis balken maar de buitenkant) in zijn geheel opnieuw behandelen om roest buiten te houden.

Waarmee kan ik dit het beste doen?

De body wil ik er oplaten en dus het chassis ook niet schuren of stralen.

Ik heb thuis wel een keer met hammerite wat staal geschilderd (met kwarst) maar dan moet je er 3 tot 4 keer overheen om hem dekkend te krijgen en daar heb ik geen zin in.

Heeft iemand tips?

Volgens mij kun je over hammerite geen andere verf meer aanbrengen. Dus ik zou dat zeker niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en waarom de binnen kant over slaan/niet doen

in de balken zelf daar gaat veel vuil zitten en ook

water wat op den duur er niet weg kan en dan de

kans krijgt om daar te gaan rotte met alle gevolgen

van dien dus ook de binnen kant mee nemen

Daar heb je gelijk in, alleen was ik van plan om dit in het voorjaar te doen.

Maar nu we het er toch over hebben, hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Het blijft lastig om de chassis balken aan de binnenkant schoon te maken.

Ik heb al extra afwateringsgaten in de onderkant van de chassis balken gemaakt.

En dan duw ik een dunnere tuinslang door het chassis maar ik betwijfel of ik al het vuil er uit krijg.

Wat zijn jullie ervaringen / idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk in, alleen was ik van plan om dit in het voorjaar te doen.

Maar nu we het er toch over hebben, hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Het blijft lastig om de chassis balken aan de binnenkant schoon te maken.

Ik heb al extra afwateringsgaten in de onderkant van de chassis balken gemaakt.

En dan duw ik een dunnere tuinslang door het chassis maar ik betwijfel of ik al het vuil er uit krijg.

Wat zijn jullie ervaringen / idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je over hammerite geen andere verf meer aanbrengen. Dus ik zou dat zeker niet doen.

Inderdaad geen hammerrite , krijg je echt spijt van.

Ik spoel en nevel het chassis altijd uit met benzine of "peut" (nadat de tuinslang de grove rotzooi er uit heeft gespoeld)

daarna rx (oid) vernevelen met de compessor, vloeistofspuit en rubber slang. evt voorbehandelen met fartan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noxyde, zit bij mij op de spanten in de zon en in de regen al jaren met 1 deklaagje verf al 15 jaar(normaal niet nodig)geen spatje roest.

Is blijvend elastisch en houd het zuurstof weg bij de ijzerdelen, zolang het niet beschadigd.

Let wel, wil je ooit stralen? ohoh :no: het is en blijft elastisch dus eerst afkrabben met het handje!!!!! ook met tectyl wil dit niet.(ik heb hiermee ervaring, hele auto gedaan)

Verkrijgbaar dacht ik in grijs, zwart en wit,met rollertje of kwast verwerkt goed

Ik bezit geen aandelen in deze prut, maar heb goede ervaringen met dit.

Het gaat ook op mijn waggy chassis

ps ik zie net boven bij ruudvd rustoleum ik denk dat ruud hetzelfde bedoeld!

bewerkt door wagojeneer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noxyde, zit bij mij op de spanten in de zon en in de regen al jaren met 1 deklaagje verf al 15 jaar(normaal niet nodig)geen spatje roest.

Is blijvend elastisch en houd het zuurstof weg bij de ijzerdelen, zolang het niet beschadigd.

ps ik zie net boven bij ruudvd rustoleum ik denk dat ruud hetzelfde bedoeld!

Rustoleum is niet hetzelfde, maar werkt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...