Spring naar bijdragen

Carb Omgebouwd Naar Tbi


Jeroen75
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een Cherokee uit 1985 met een 4 cilinder, 2.5 liter motor. Recent heb ik een zelfde motor op de kop kunnen tikken met injectie (TBI) uit een Wrangler van 1989. De motor past er zo in en ik heb nu ook vijf versnellingen :)

Alles aangesloten en de motor start maar daarna houdt het op. De stap naar stationair draaien is er dus niet. Ik kan daarna wel gewoon weer starten..

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Als ik remmenreiniger in de inlaat spuit blijft de motor overigens wel draaien....

Groeten,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een electrische pomp ingebouwd, dus dat is het probleem niet. Er komt benzine bij de injector, je hoort de motor ook aanslaan, draait misschien nog geen seconde en stopt er dan mee. Na het starten gaat ie dus niet over op stationair. Ik hoor de stepper motor tikken, de benzinepomp brengt het systeem weer op druk en dan is het klaar. Mischien iets in de ECU?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een Cherokee uit 1985 met een 4 cilinder, 2.5 liter motor. Recent heb ik een zelfde motor op de kop kunnen tikken met injectie (TBI) uit een Wrangler van 1989. De motor past er zo in en ik heb nu ook vijf versnellingen :)

Alles aangesloten en de motor start maar daarna houdt het op. De stap naar stationair draaien is er dus niet. Ik kan daarna wel gewoon weer starten..

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Als ik remmenreiniger in de inlaat spuit blijft de motor overigens wel draaien....

Groeten,

Jeroen

mogelijk heeft jou pcm (ecu) een antidiefstalbeveiliging,zodra je de motor start en de pcm krijgt geen signaal van de bcm(boardcomputer sluit deze de injectoren af na 3 sec

Kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties.

Ik heb motor en versnellingsbak overgezet, dus het vliegwiel is uiteraard meegegaan.

@Wimbo: Weet je waar de stift zit?

@Kris: Als er een diefstalbeveiliging op zit of heeft gezeten, kan ik die dan omzeilen of resetten?

@JeePee: Gewoon een kwestie van doormeten, denk ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties.

Ik heb motor en versnellingsbak overgezet, dus het vliegwiel is uiteraard meegegaan.

@Wimbo: Weet je waar de stift zit?

@Kris: Als er een diefstalbeveiliging op zit of heeft gezeten, kan ik die dan omzeilen of resetten?

@JeePee: Gewoon een kwestie van doormeten, denk ik?

diefstalbeveiliging kun je niet omzeilen ,wel een andere pcm nemen die dit niet heeft

kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JeePee: Gewoon een kwestie van doormeten, denk ik?

Tussen massa en de signaaldraad van de sensor meet je met een Ohmmeter ongeveer 125-225 Ohm bij een goede sensor.

De connectors willen ook nog wel eens gecorrodeerd zijn, daar helpt wat contactspray.

Heb je in je Jeep een weerstand in de stuurleiding van de brandstofpomp zitten? (wit "blokje") In dat geval loopt de stroom naar je brandstofpomp bij het starten rechtstreeks vanaf het startrelais en na enkele seconden schakeld de pomp over naar de voeding via de weerstand. Die weerstand geeft vaak problemen doordat deze defect is, of omdat de aansluitingen zijn gecorrodeerd. Simpel te testen door de weerstand even met een draadje kort te sluiten. V

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...