Jeroen75 Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Goedemorgen allemaal, Ik heb een Cherokee uit 1985 met een 4 cilinder, 2.5 liter motor. Recent heb ik een zelfde motor op de kop kunnen tikken met injectie (TBI) uit een Wrangler van 1989. De motor past er zo in en ik heb nu ook vijf versnellingen Alles aangesloten en de motor start maar daarna houdt het op. De stap naar stationair draaien is er dus niet. Ik kan daarna wel gewoon weer starten.. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Als ik remmenreiniger in de inlaat spuit blijft de motor overigens wel draaien.... Groeten, Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Heb je wel alle sensors van de TBI ook over gezet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen75 Geplaatst October 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Ja, ik heb alles nagelopen en gecontroleerd. Alles is aangesloten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 staat er druk op de brandstofrail? als er geen druk op staat ff het pomp relais en de zekering testen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flexfender Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Druk op de brandstofrail? een TBI heeft geen rail dat is een MPI. Waarschijnlijk zit er geen elctrische opvoerpomp in de tank. Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Druk op de brandstofrail? een TBI heeft geen rail dat is een MPI. Waarschijnlijk zit er geen elctrische opvoerpomp in de tank. Nico Heb je het vliegwiel ook overgezet van de nieuwe motor of heb je de oude overgezet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen75 Geplaatst October 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Ik heb een electrische pomp ingebouwd, dus dat is het probleem niet. Er komt benzine bij de injector, je hoort de motor ook aanslaan, draait misschien nog geen seconde en stopt er dan mee. Na het starten gaat ie dus niet over op stationair. Ik hoor de stepper motor tikken, de benzinepomp brengt het systeem weer op druk en dan is het klaar. Mischien iets in de ECU? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 gezien de versbak mee is overgezet denk ik dat het vliegwiel mee is verhuist. In de throttlebody zit een stift die verbanden is met de cps, die regelt het stationnair lopen. die kan je mss eens uitkuise. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gtfour Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Goedemorgen allemaal, Ik heb een Cherokee uit 1985 met een 4 cilinder, 2.5 liter motor. Recent heb ik een zelfde motor op de kop kunnen tikken met injectie (TBI) uit een Wrangler van 1989. De motor past er zo in en ik heb nu ook vijf versnellingen Alles aangesloten en de motor start maar daarna houdt het op. De stap naar stationair draaien is er dus niet. Ik kan daarna wel gewoon weer starten.. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Als ik remmenreiniger in de inlaat spuit blijft de motor overigens wel draaien.... Groeten, Jeroen mogelijk heeft jou pcm (ecu) een antidiefstalbeveiliging,zodra je de motor start en de pcm krijgt geen signaal van de bcm(boardcomputer sluit deze de injectoren af na 3 sec Kris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Controleer of je signaal krijgt vanaf de krukassensor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen75 Geplaatst October 26, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2012 Dank voor de reacties. Ik heb motor en versnellingsbak overgezet, dus het vliegwiel is uiteraard meegegaan. @Wimbo: Weet je waar de stift zit? @Kris: Als er een diefstalbeveiliging op zit of heeft gezeten, kan ik die dan omzeilen of resetten? @JeePee: Gewoon een kwestie van doormeten, denk ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gtfour Geplaatst October 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2012 Dank voor de reacties. Ik heb motor en versnellingsbak overgezet, dus het vliegwiel is uiteraard meegegaan. @Wimbo: Weet je waar de stift zit? @Kris: Als er een diefstalbeveiliging op zit of heeft gezeten, kan ik die dan omzeilen of resetten? @JeePee: Gewoon een kwestie van doormeten, denk ik? diefstalbeveiliging kun je niet omzeilen ,wel een andere pcm nemen die dit niet heeft kris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen75 Geplaatst October 26, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2012 Ai, daar was ik al bang voor... Dan maar op zoek naar een andere computer. Dank je! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gtfour Geplaatst October 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2012 Ai, daar was ik al bang voor... Dan maar op zoek naar een andere computer. Dank je! probeer het eens met ether of remreiniger ,in het luchtfilter spuiten, als de motor dan wel blijft lopen ligt het waarschijnlijk aan de brandstoftoevoer/computer kris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen75 Geplaatst October 26, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2012 Als ik er remreiniger in spuit blijft ie draaien. Er ligt ook benzine in de inlaat na het starten. Bij het starten loopt ie ook heel even... Dus er komt benzine in het systeem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2012 Eerder schreef je "ik heb een electrische pomp ingebouwd". Levert deze wel voldoende druk op de brandstofrail? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2012 @JeePee: Gewoon een kwestie van doormeten, denk ik? Tussen massa en de signaaldraad van de sensor meet je met een Ohmmeter ongeveer 125-225 Ohm bij een goede sensor. De connectors willen ook nog wel eens gecorrodeerd zijn, daar helpt wat contactspray. Heb je in je Jeep een weerstand in de stuurleiding van de brandstofpomp zitten? (wit "blokje") In dat geval loopt de stroom naar je brandstofpomp bij het starten rechtstreeks vanaf het startrelais en na enkele seconden schakeld de pomp over naar de voeding via de weerstand. Die weerstand geeft vaak problemen doordat deze defect is, of omdat de aansluitingen zijn gecorrodeerd. Simpel te testen door de weerstand even met een draadje kort te sluiten. V Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.