Spring naar bijdragen

Ploffen In De Uitlaat


schneiders
 Share

Recommended Posts

Wrangler YJ 1992 2.5 liter 93.000 km op de teller

Voelt alsof de ontsteking niet helemaal op tijd loopt?

motor loopt erg rauw en bij remmen op de motor zonder gas ploffen in de uitlaat.

recent vervangen verdelerkap rotor kabelset, distibutie ketting tandwielen spanner.

Ontsteking valt verder volgens mij niets aan af te stellen, blijft over sensoren of iets met de kleppen?

Iemand suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Wrangler YJ 1992 2.5 liter 93.000 km op de teller

Voelt alsof de ontsteking niet helemaal op tijd loopt?

motor loopt erg rauw en bij remmen op de motor zonder gas ploffen in de uitlaat.

recent vervangen verdelerkap rotor kabelset, distibutie ketting tandwielen spanner.

Ontsteking valt verder volgens mij niets aan af te stellen, blijft over sensoren of iets met de kleppen?

Iemand suggesties?

Ontsteking kun je niets aan stellen, maar als je de stroomverdeler eraf had kun je hem wel fout monteren. Als ik je post lees zal die er echter niet af geweest zijn..

Als het probleem op begon te treden na de werkzaamheden, mag je twijfelen aan de timing van de nokkenas,, Die drijft immers op zijn beurt ook weer de stroomverdeler aan..

Als het probleem er al was, meet dan je compressie eens en check op valse lucht. Ook een lek in de uitlaat, bijvoorbeeld thv het spruitstuk, kan een rauw klinkende motor veroorzaken. Door de extra zuurstof welke de pijk binnen kan komen krijg je dan ook naverbranding.. ploffen.

Kortom: Weer veel mogelijke oorzaken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontsteking kun je niets aan stellen, maar als je de stroomverdeler eraf had kun je hem wel fout monteren. Als ik je post lees zal die er echter niet af geweest zijn..

Als het probleem op begon te treden na de werkzaamheden, mag je twijfelen aan de timing van de nokkenas,, Die drijft immers op zijn beurt ook weer de stroomverdeler aan..

Als het probleem er al was, meet dan je compressie eens en check op valse lucht. Ook een lek in de uitlaat, bijvoorbeeld thv het spruitstuk, kan een rauw klinkende motor veroorzaken. Door de extra zuurstof welke de pijk binnen kan komen krijg je dan ook naverbranding.. ploffen.

Kortom: Weer veel mogelijke oorzaken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De motor loopt al zo sinds ik de auto heb ca 6 maanden.

Er zat een rotte einddemper onder, na vervanging loopt het een stuk beter.

De distributie heb ik onlangs vervangen omdat de boel nogal ratelde, dit is er nu uit en ik heb de stand van de tandwielen en ketting

dubbelcheckted met de methode van haynes(merktekens recht tegenover elkaar gemonteerd, nokkenas tandwiel op 1 uur gezet en 20 pinnen geteld.

Door alle vervangingen gaat hij steeds beter en stiller lopen, maar dit betekend, dat je ook andere dingen weer gaat horen.

volgens mij geen valse lucht, maar ik ga het nog eens nalopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de PCM al een gereset.

Heb hetzelfde met een 4 liter gehad. Bij mij was het over nadat ik de catalysator en lambdasonde vervangen had.

Als het nog niet gebeurd is, zou ik eens beginnen met de lambdasonde.

Misschien een exemplaar van een bevriende Jeeper proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de PCM al een gereset.

Heb hetzelfde met een 4 liter gehad. Bij mij was het over nadat ik de catalysator en lambdasonde vervangen had.

Als het nog niet gebeurd is, zou ik eens beginnen met de lambdasonde.

Misschien een exemplaar van een bevriende Jeeper proberen.

Ga ik zeker proberen,

Is een sonde duur?

Het is mij allemaal meer gaan opvallen sinds ik ook een 4.0L XJ heb met 235K op de teller en die loopt muisstil.

Dat moet met 2 cilinders minder toch ook kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee zo reset je de pcm geloof ik.

Sleutel in contactslot, 3 x op contact en weer van contact af en eindigen op contact. Check engine lampje gaat dan in bepaalde volgordes knipperen. De tussenpauzes (kort) is de ruimte tussen de cijfers per code

De lange tussen pauzes is de ruimte tussen verschillende codes.

Even op youtube zoeken naar een filmpje voor een beter beeld is handig denk ik

Succes!

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je ook een verhoogd verbruik? (= te rijk mengsel)

-Lekke uitlaatcollectorpakking

-Scheur in uitlaatcollector

-Gaatje in uitlaat voor de upstream lambdasensor

-Defecte upstream lambdasensor

-Niet goed sluitende uitlaatklep(pen) (lijkt me onwaarschijnlijk met die kilometerstand)

suc6,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weg km of terrein km [draai uren]

Dank voor alle reactie's en het meedenken.

Degene van wie ik de auto gekocht heb heeft de helft van de kilometers erop gereden en is nooit in het terrein geweest

daarvoor weet ik niet maar he toen zat er nog maar 45000 op.

Auto is schoon van onder en alles wat ik tot nu toe gedemonteerd heb steekassen en fusee was zonder zand e.d.

De uitlaat was wel zwaar rottig en ik heb danook vanaf de katalysator de boel vernieuwd, toen liep alles wel een stuk beter

(daarvoor haperde de motor nog wel eens met gas geven)

De uitlaat is wel goed dicht van het spruitstuk tot eind, zou het dan toch de lambda sensor zijn die de zaak negatief beinvloed

of wellicht de katalysator zelf?

Ik denk te starten met een nieuwe sensor, als ze niet te duur zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof nooit dat de sensor dat ploffen kan veroorzaken.

Punt is dat de motor bij gas los, en genoeg toeren ( ik dacht boven de 1500), geen benzine ingespoten krijgt.

Dan kannie dus eigenijk ook niet ploffen, aangezien dat ondevrande benzine in de uitlaat moet zijn, die daar alsnog tot ontbranding komt.

Dan blijven er, zoals ik het zie, 2 dingen over:

Druppende injectoren ( als in: sluiten niet geheel af) en de gasklepsensor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

en heb je de temperatuur censor ook door gemeten

als deze oneindig aan geeft dan is deze overleden

dan rij je met open choke maw je pcm krijgt door

dat de temp ver onder nul is dus je krijgt teveel

benzine in je cilinders die niet voledig verbrandt

met als gevolg de ploffen in de uitlaat

mvrgr de jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en heb je de temperatuur censor ook door gemeten

als deze oneindig aan geeft dan is deze overleden

dan rij je met open choke maw je pcm krijgt door

dat de temp ver onder nul is dus je krijgt teveel

benzine in je cilinders die niet voledig verbrandt

met als gevolg de ploffen in de uitlaat

mvrgr de jeeper

Bedankt voor al het meedenken,

Ik heb de volgende aktie ondernomen,

stappenmotor schoongemaakt, de gasklep en het huis waren ook vet aangekoekt, ook schoongemaakt.

Nu had ik geen intake manifold pakking bij de hand dus ik kon de zaak niet demonteren om echt goed te cleanen.

Ga ik bestellen.

Wat valt me op als ik op de motor rem bergafwaards ploft hij nogsteeds in de uitlaat, geef ik het gaspedaal een klein tikje stopt het ploffen,

je zou zeggen dat de gasklep niet gelijk helemaal dichtgaat of de gasklepsensor dit niet detecteerd.

Ik denk de hele handel demonteren en goed schoonmaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt is dat de motor bij gas los, en genoeg toeren ( ik dacht boven de 1500), geen benzine ingespoten krijgt.

Dan kannie dus eigenijk ook niet ploffen, aangezien dat ondevrande benzine in de uitlaat moet zijn, die daar alsnog tot ontbranding komt.

Dan blijven er, zoals ik het zie, 2 dingen over:

Druppende injectoren ( als in: sluiten niet geheel af) en de gasklepsensor.

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...