Spring naar bijdragen

Tips & Tricks Voor Het Vervangen Van Wiellager Amc 20?


jeepmjj
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik wil mijn wiellager vervangen op mijn cj.

Het is een amc 20 met een one piece as.

Remmen heb ik los en leeg gehaald, moest toch voering vervangen incl. veertjes ect.

Wat is een goede manier om mijn oude wiellager te demonteren?

Wat is de beste manier om mijn nieuwe lager te monteren?

Ik hoor graag van jullie,

groetjes Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tekening is van een aftermarket "one piece" steekas. Was meer om aan te geven hoe het ongeveer inelkaar steekt. Bearing spacer en bearing retainer zijn waarschijnlijk anders als bij jou.

Lagerschaal is meestal vrij eenvoudig te verwijderen.

Ik heb nog hier wat plaatjes online staan van een D44 waar de flens vast zat. Demontage werkt bijna hetzelfde. -klik-

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tekening is van een aftermarket "one piece" steekas. Was meer om aan te geven hoe het ongeveer inelkaar steekt. Bearing spacer en bearing retainer zijn waarschijnlijk anders als bij jou.

Lagerschaal is meestal vrij eenvoudig te verwijderen.

Ik heb nog hier wat plaatjes online staan van een D44 waar de flens vast zat. Demontage werkt bijna hetzelfde. -klik-

Succes!

't lagerschaaltje kan wel vervelend vast zitten. Als je met een dremel de lagerschaal wat inslijpt en er een paar milimeter tussenuit tikt, is het verwijderen een eitje...

Volgens mij is het tekeningetje hierboven uit de handleiding van de superior one-piece axle.

Als je het goede lager voor een superior niet kan vinden: het lager van ee non c-clip dana35 past perfect in de amc20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de vier boutjes achter je ankerplaat los gehaald ? dan moet hij er zo uit kunnen.

Toen ik er one piece axels in zetten kreeg ik de flens niet van de as omdat hij al iets getordeerd was op de as, en heb toen het lager kapot geslepen en zo de anker plaat van de as geschoven.

Heb geen pers dus heb ik een kunststof bus gedraaid en daar weer met een stalen buis op gezet en vervolgens rustig er op geslagen.

Ik weet dit is niet hoe het moet maar ging goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Vandaag m'n zelfgemaakte gereedschap geprobeerd, met 3 klappen steekas eronderuit!

Lager was echt aan vervanging toe.

Als ik het nieuwe lager erop pers, zit er dan een randje tot waar ik het lager erop zet???

Groetjes Jan

Wauw, dat lager is echt stuk....

Let op bij montage dat je die delen uit het plaatje van Ab waar staat 'apply silicone' ook opvolgt, als je het zo koud op elkaar klemt dan kan er water inlopen als je in een waterbak gaat spelen, en dat zeg ik uit ervaring, had zelf net een half jaar een nieuw lager gemonteerd en na een waterbak tijdens de Vogezen Tour kon ik het lager weer vervangen want die liet zich wel horen met water er tussen was gelopen :frusty: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...